Agroland extinde businessul și pe piața producătorilor de ouă de consum

Agroland preia activitatea fermelor Avicola București, sucursala Mihăilești, și intră pe piața ouălor de consum din România, o piață estimată în 2019 la aproximativ 170 milioane de euro. Agroland extinde businessul și pe piața producătorilor de ouă de consum

Preluarea Avicola Mihăilești, producător de ouă de consum și pui de o zi, include șase ferme aflate pe o suprafață de 30 de hectare în județul Giurgiu. În prezent, aici sunt crescute peste 200.000 de păsări (pentru carne, ouă și reproducere) și Agroland va începe producția puilor de o zi pe care îi comercializează în magazinele din cadrul rețelei. Se realizează în acest mod integrarea pe verticală a activității și, drept urmare, compania va renunța treptat la o bună parte din importurile de pui și se va concentra pe creșterea păsărilor la nivel local.

Potrivit prognozelor Agroland, preluarea activității Avicola Mihăilești va majora cifra de afaceri a companiei cu circa 3,5 milioane euro în 2021, ceea ce semnifică 10% din totalul cifrei anuale de afaceri. Tranzacția a cărei valoarea nu a fost comunicată, face parte din strategia de dezvoltare adoptată de Agroland pe termen mediu și lung, având ca piloni principali extinderea rețelei de magazine, un nou format al acestora, creșterea  gamei de produse comercializate și accesarea pieței de capital prin listarea la Bursa de Valori București.

„Este un moment prielnic pentru implicarea în zootehnia românească, pentru că oamenii sunt acum mult mai dornici să consume produse de proveniență autohtonă. Alături de partenerii noștri locali consacrați, dorim să deservim cât mai mult din acest segment de piață. Pe de altă parte, investiția într-o fermă îți poate asigura un flux financiar constant, pe tot parcursul anului. Momentan, piața produselor alimentare românești nu are suficienți jucători de calibru, deci este insuficient acoperită. Din această cauză, România continuă să importe cantități mari de carne de pasăre și porc, dar și ouă de consum. Așadar, există un potențial puternic de dezvoltare, de care sunt optimist că vor profita, în viitor, atât fermele mari, cât și micii fermieri”, spune Horia Cardoș, fondator și director general al Agroland.

În prezent, printre clienții fermelor Avicola se află mari lanțuri de supermarketuri din țară și străinătate, printre care și Lidl România, care achiziționează ouă de consum. Reprezentanții Agroland estimează că, în 2021, producția de ouă de consum a Avicola Mihăilești se va ridica la 30 de milioane. Pe platforma avicolă Mihăilești lucrează 90 de persoane.

„Preluarea platformei avicole Mihăilești este o mișcare foarte importantă pentru Agroland, pentru că ne oferă posibilitatea de-a avea propriile unități unde să desfășurăm procesul de reproducție pentru puii de o zi. Astfel, vom ajunge să producem cât mai mult în România și să importăm cât mai puțin, ceea ce ne dorim de mult. În prezent, achiziționăm puii de o zi de la companii din România, Italia și Ungaria, dar treptat ne extindem prin aprovizionarea din surse locale, însemnând atât producție proprie, cât și furnizori din țară, pentru a putea supraveghea cât mai bine procesele și a ne asigura că sunt atinse cele mai înalte standarde de calitate. În plus, 2020 prilejuiește și intrarea noastră pe piața ouălor de consum, unde ne dorim să creștem cât mai rapid și să ajungem în scurt timp printre cei mai importanți jucători și pe această nișă”, completează fondatorul Agroland.

Agroland reprezintă cea mai mare rețea de magazine agricole din România, are capital 100% românesc și a fost fondată în 1997, la Timișoara. În prezent, rețeaua Agroland are 247 de unități în 28 de județe și 400.000 de clienți unici pe an. La finalul anului 2019, Agroland avea o cifră de afaceri de 30 milioane de euro și 220 de angajați.

Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Pentru Coca-Cola HBC România ultimii ani au atins puncte nevralgice în ceea ce privește predictibilitatea, legislația, impozitarea,...
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Piața de retail și bunuri de larg consum din România va continua să fie influențată de tehnologie și digitalizare, consideră Ramona...

 

Transavia: Estimăm dublarea cifrei de afaceri și a profitului până în 2026
Transavia: Estimăm dublarea cifrei de afaceri și a profitului până în 2026
După cel mai bun an din istoria companiei de aproape 33 de ani, cu venituri de peste 1 miliard de lei și un profit record pentru sector, și cu o...
Consolidarea, un scenariu tot mai prezent într-o piață scindată precum cea a cărnii de pui
Consolidarea, un scenariu tot mai prezent într-o piață scindată precum cea a cărnii de pui
Cu un volum anual de 500.000 de tone, piața locală de carne de pui este dominată de companiile românești, 90% din volumele tranzacționate...
Afacerile Agroland, creștere de 33% în 2020
Afacerile Agroland, creștere de 33% în 2020
Grupul Agroland a înregistrat o cifră de afaceri de 38,4 milioane de euro în 2020, cu 33% peste nivelul raportat în 2019. În același interval,...
Acțiunile Agroland, listate la BVB
Acțiunile Agroland, listate la BVB
Agroland, cel mai mare lanț de magazine din România specializate pe segmentele de grădinărit, îngrijirea animalelor de companie și hobby...