Afacerile producătorului Doncafé, pe minus în 2016

După doi ani de creștere, producătorul de cafea Strauss România, controlat de grupul israelian Strauss, a raportat în 2016 vânzări de 241,8 milioane lei, în scădere cu 6% față de anul trecut, potrivit datelor publicate în raportul financiar al companiei. Afacerile producătorului Doncafé, pe minus în 2016

”Scăderea vânzărilor în monedă locală se datorează în primul rând reducerii taxelor vamale pentru importurile de cafea verde, ceea ce a redus costul la materiile prime și a permis reducerea prețurilor și creșterea concurenței. Vânzările în shekeli au înregistrat o scădere de 10 milioane la nivelului întregului an și un declin de 2 milioane în ultimele trei luni ale anului, fiind afectate de deprecierea leului față de shekel, dar și de scăderea prețurilor în retail”, se arată în raportul financiar.

În ceea ce privește performanța companiei în ultimele trei luni ale lui 2016, Strauss România a raportat vânzări de 62,14 milioane de lei, în scădere cu 5% față de aceeași perioadă a anului 2015.
Per ansamblu, grupul a raportat anul trecut vânzări de aproximativ 3,67 miliarde de shekeli, în creștere cu 7% faţă de 2015. Valoarea în lei a indicatorilor financiari au fost calculată la un curs de schimb 1 shekel = 0,956 lei.

Grupul israelian Strauss Coffee este prezent în România din 1994 și deține o unitate de producție în București. Producătorul deține brandurile Doncafé, Fort și Amigo, acesta din urmă fiind achiziționat în 2014 de la compania braziliană CIA Iguacu De Café Soluvel pentru 20 de milioane de dolari.
 

Cum și-a securizat Strauss România terenul de creștere pe o piață sensibilă la factori externi
Cum și-a securizat Strauss România terenul de creștere pe o piață sensibilă la factori externi
După o perioadă cu provocări multiple, piața de cafea a intrat pe un trend pozitiv. Pentru Strauss România, acest lucru s-a tradus printr-o...
 Producătorul Doncafe, rezultate în scădere în 2020
Producătorul Doncafe, rezultate în scădere în 2020
Producătorul de cafea Strauss România a rămas pe un trend descendent în 2020, raportând o cifră de afaceri de 133,81 de milioane de lei, în...
Producătorul Doncafé și-a accentuat declinul în 2019
Producătorul Doncafé și-a accentuat declinul în 2019
Producătorul de cafea Strauss România a rămas pe un trend descendent în 2019, raportând o scădere a afacerilor de 11% în S1, comparativ cu...
Vânzările producătorului Doncafé rămân pe minus în 2018
Vânzările producătorului Doncafé rămân pe minus în 2018
Strauss România, producătorul brandului de cafea Doncafé, a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de peste 250 de milioane de lei (221 de...
Vânzările producătorului Doncafé rămân pe minus la semestru
Vânzările producătorului Doncafé rămân pe minus la semestru
Strauss România, producătorul brandului de cafea Doncafé, a raportat o scădere a vânzărilor de 5,9% în primul semestru din 2018 comparativ cu...
Vânzările producătorului Doncafé rămân pe un trend descendent în T1
Vânzările producătorului Doncafé rămân pe un trend descendent în T1
Strauss România, producătorul brandului de cafea Doncafé, a raportat o scădere a vânzărilor de 6,7% în primul trimestru din 2018 comparativ...