Afacerile producătorului Doncafé, pe minus în 2016
După doi ani de creștere, producătorul de cafea Strauss România, controlat de grupul israelian Strauss, a raportat în 2016 vânzări de 241,8 milioane lei, în scădere cu 6% față de anul trecut, potrivit datelor publicate în raportul financiar al companiei.
”Scăderea vânzărilor în monedă locală se datorează în primul rând reducerii taxelor vamale pentru importurile de cafea verde, ceea ce a redus costul la materiile prime și a permis reducerea prețurilor și creșterea concurenței. Vânzările în shekeli au înregistrat o scădere de 10 milioane la nivelului întregului an și un declin de 2 milioane în ultimele trei luni ale anului, fiind afectate de deprecierea leului față de shekel, dar și de scăderea prețurilor în retail”, se arată în raportul financiar.
În ceea ce privește performanța companiei în ultimele trei luni ale lui 2016, Strauss România a raportat vânzări de 62,14 milioane de lei, în scădere cu 5% față de aceeași perioadă a anului 2015.
Per ansamblu, grupul a raportat anul trecut vânzări de aproximativ 3,67 miliarde de shekeli, în creștere cu 7% faţă de 2015. Valoarea în lei a indicatorilor financiari au fost calculată la un curs de schimb 1 shekel = 0,956 lei.
Grupul israelian Strauss Coffee este prezent în România din 1994 și deține o unitate de producție în București. Producătorul deține brandurile Doncafé, Fort și Amigo, acesta din urmă fiind achiziționat în 2014 de la compania braziliană CIA Iguacu De Café Soluvel pentru 20 de milioane de dolari.





