Afacerile Macromex au crescut cu 12% în 2016
Macromex, unul dintre cei mai mari jucători din industria alimentară din România, a încheiat anul 2016 cu o creștere a cifrei de afaceri cu 12% față de anul precedent, până la 712 milioane de lei. La capitolul profitabilitate, compania a înregistrat anul trecut pierderi de 5,4 milioane de lei. De altfel, 2015 fusese primul an în care Macromex a trecut pe profit, după cinci ani consecutivi de pierderi.
Anul trecut, Macromex, împreună cu producătorul belgian de produse de panificație și patiserie La Lorraine Bakery Group, a inaugurat o nouă linie de producție în fabrica de la Câmpia Turzii, după o investiție de 10 milioane de euro. De asemenea, cele două companii - care formează împreună joint-venture-ul La Lorraine România - au în plan o investiție totală de 20 de milioane de euro până în 2020, proiect care presupune inugurarea a două linii noi de producție, dintre care una de patiserie și una de produse artizanale.
„Până la finalul anului 2017 vrem să producem în această fabrică un croissant care să rivalizeze cu cele produse în Franța și pentru că La Lorraine România este în chinteseță o companie românească, din portofoliul nostru nu vor lipsi nici merdenelele cu brânză. Patiseria va fi un segment important pentru că noi avem deja o piață de patiserie pe care am dezvoltat-o cu produse care în acest moment provin din Cehia. Vom muta o mare parte din producție în România și atunci ne așteptăm la rezultate bune”, declara, anul trecut, Dan Minulescu, proprietarul Macromex și acționar al La Lorraine România cu o participație de 50%.
Compania Macromex, controlată de omul de afaceri Dan Minulescu, este unul dintre cei mai mari distribuitori de produse alimentare din România, activând de peste 20 de ani pe segmentul produselor cu temperatura controlata. Compania are în portofoliu branduri proprii, precum Edenia, La Strada si Corso, dar și branduri partenere - La Lorraine, President, Akadia, Philadelphia, Farm Frites.





