Afacerile Danone, declin de 2,7% în T3 la nivel european
Danone a raportat la nivelul Europei un declin al vânzărilor like-for-like de 2,7% în trimestrul al treilea al acestui an, volumele înregistrând și ele o scădere de 2,6% potrivit raportului financiar publicat de companie. La nivelul grupului însă, compania a raportat în perioada iulie-septembrie o creștere a vânzărilor like-for-like de 2,1%, până la 5,53 miliarde de euro, în timp ce volumele au scăzut cu 0,7%.
”Într-un context volatil, în T3 am continuat să acordăm prioritate trasformării modelului nostru de business pentru o creștere profitabilă și durabilă prin alocarea de resurse într-un mod controlat. În timp ce China este în tranziție, generând volatilitate pe termen scurt și impact negativ asupra creșterii vânzărilor noastre în trimestrul al treilea, am rămas concentrați asupra priorităților noastre: o creștere solidă susținută de portofoliul nostru și de creșterea potențialului brandurilor noastre în categoriile în care activăm”, a declarat Emmanuel Faber, CEO al companiei.
În ceea ce privește perfomanța Danone pe categorii de produse, segmentul de lactate proaspete a înregistrat în al treilea trimestru o creștere a vânzărilor like-for-like de 2,2%, incluzând un declin de 2,3% în valoare, dar un avans de 4,5% în valoare.
”La nivelul Europei, Danone a continuat procesul de transformare a businessului. După relansarea brandurilor Danonino și Actimel în al doilea trimestru, compania a continuat planul de modernizare cu o nouă identitate, poziționare diferită și un ambalaj nou pentru brandul Activia la jumătate lunii septembrie. Aceștia sunt pașii cheie pentru a ne atinge obiectivul de stabilizare a vânzărilor”, se arată în raportul companiei.
De altfel, și în România Danone a relansat anul trecut jumătate din portofoliul de iaurturi într-un nou pahar de iaurt, mai atractiv și mai ușor de diferențiat la raft de către consumatori.
Segmentul de apă îmbuteliată a înregistrat o ușoară scădere a vânzărilor de 0,1%, rezultatul datorându-se în principal vânzărilor negative din China. De cealaltă parte, segmentul de produse alimentare pentru copii a avut o performanță bună în T3, înregistrând o creștere de 1,7% (-0,4% în volum și +2,1% în valoare).
Cât despre rezultatele înregistrate în primele nouă luni ale lui 2016, Danone a raportat la nivelul grupului un avans de 3,2%, ajungând la afaceri de 16,58 miliarde de euro.
În România, Danone este liderul pieței de iaurturi. Compania are în portofoliu peste 90 de sortimente de produse, majoritatea realizate în fabrica din București, cu lapte proaspăt colectat de la fermierii români. Danone a înregistrat anul trecut afaceri de 484 de milioane de lei, în creștere cu 6% față de anul precedent.



