23 de branduri de scutece, acuzate în Franța de risc de toxicitate

Autorităţile franceze au declanșat un adevărat război mediatic împotriva producătorilor de scutece de unică folosință pentru copii, după finalizarea unor teste privind siguranța produselor, realizate în perioada 2016-2018. Acestea au depistat depășirea normelor admise pentru mai multe substanțe chimice periculoase pentru pielea sensibilă a bebelușilor, printre care parfumuri și dioxină. 23 de branduri de scutece, acuzate în Franța de risc de toxicitate

Au fost analizate 23 de produse diferite, inclusiv scutece având certificare Eco, însă autoritățile nu au dat publicității numele brandurilor și nici ale producătorilor acestora. În raport se menționează doar că mărcile controlate sunt reprezentative la nivelul categoriei, din punctul de vedere al cotei de piață.

Deși nu s-a luat măsura de retragere de pe piață a acestor produse, producătorii de profil au fost somați ca în termen de 15 zile să găsească soluții de eliminare sau de reducere la minimum a substanțelor chimice utilizate în prezent în procesul de fabricație.
În plus, autoritățile au anunțat că vor intensifica controalele în categoria scutecelor pentru copii, în 2019, și că vor cere Comisiei Europene să vină cu reglementări mai stricte în acest domeniu atât de sensibil.

 

Comisia de sănătate din Camera Deputaților aprobă reducerea TVA la scutece și produse de igienă feminină. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Proiect de lege: TVA de 9% pentru scutece și produse de igienă feminină
Comisia pentru sănătate și familie a Camerei Deputaților a dat raport favorabil pentru reducerea TVA la 9% pentru mai multe produse de igienă...
Radu Maftei Senior Vice President & Managing Director, Procter & Gamble South East Europe
Radu Maftei, P&G: Noile tendințele ale consumatorilor inspiră creșterea și dezvoltarea piețelor de consum
În ultimii ani, obiceiurile, atitudinile și stilurile de viață ale consumatorilor s-au schimbat dramatic, iar pentru a ține pasul, brandurile...
Sezamo lansează gama Lambini BIO
Sezamo își extinde portofoliul de mărci proprii
Supermarketul online Sezamo și extinde portofoliul de mărci proprii și aduce o inovație pe piața alimentelor pentru bebeluși prin lansarea...
Portret Michael Kaiser Director Comercial Sezamo
Sezamo își extinde portofoliul de mărci proprii
Supermarketul online Sezamo lansează MODDIA Baby, un brand propriu de îngrijire a bebelușilor. Gama MODDIA Baby include scutece hipoalergenice și...
Lidl a realizat 2300 de analize pentru fructele și legumele puse la raft, în 2023
Lidl a realizat 2300 de analize pentru fructele și legumele puse la raft, în 2023
În demersul său de a avea cele mai înalte standarde de calitate pe întreg lanțul de aprovizionare, Lidl România face analize pe toate...
Farmec lansează o nouă gamă pentru îngrijirea copiilor sub brandul Gerovital Kids
Farmec lansează o nouă gamă pentru îngrijirea copiilor sub brandul Gerovital Kids
Farmec, cel mai mare producător român de cosmetice, se extinde pe nișa produselor dedicate îngrijirii copiilor și lansează Gerovital Kids, o...