2021, un an de redresare pentru businessul Danone
După un 2020 afectat de criza sanitară, producătorul francez de lactate Danone se așteaptă ca 2021 să fie un an de redresare, revenirea vânzărilor pe un trend ascendent fiind un obiectiv stabilit pentru trimestrul al doilea al acestui an.
Compania a raportat pentru anul 2020 o cifră de afaceri consolidată de 23,6 miliarde de euro, în ușoară scădere față de anul precedent. Astfel, în termeni like-for-like, producătorul a înregistrat un declin de 1,5%, din cauza performanței pe categorii, în special pe apă și nutriție specializată, în timp ce volumele au rămas stabile. Vânzările nete au scăzut cu 6,6%, în principal din cauza impactului negativ al ratelor de schimb valutar.
În ceea ce privește segmentarea pe divizii de business, lactatele și produsele pe bază de plante sunt singura divizie care a încheiat anul 2020 pe plus, înregistrând un avans al vânzărilor like-for-like de 3,4%, în timp ce volumele s-au majorat cu 3%. Categoria de nutriție infantilă a raportat un declin de 0,9%, în timp ce categoria de apă a suferit anul trecut o scădere semnificativă, de 16,8%, în termeni comparabili.
În regiunea Europa și America de Nord, Danone a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de 13,71 de miliarde de euro, marcând o scădere de 0,3% în termeni like-for-like, iar volumele au raportat un avans de 1,6%.
”După ce am reușit să facem din 2020, un an de progres în condiții dificile, 2021 va fi un an de redresare. Suntem concentrați să readucem vânzările pe un trend ascendent, targetul pentru acest obiectiv fiind trimestrul al doilea, și suntem complet încrezători că în acest moment construim condițiile propice pentru ca acest lucru să le întâmple cât mai curând. În acest context, recunoaștem că în acest moment prețul pe acțiuni nu este unde ne-am dori să fie și suntem bucuroși că anunțul rezultatelor financiare ne permite să dialogăm deschis cu shareholderii”, a declarat Emmanuel Faber, Președinte și CEO Danone.
Declarația executivului vine în contextul în care Artisan Partners, unul dintre acționarii importanți ai Danone, și-a arătat nemulțumirea față de strategia Danone, dar și de performanța prețului acțiunilor sale, îndemnându-i pe directorii producătorului francez să-l demită pe Emmanuel Faber și astfel să stopeze o viitoare reorganizare a grupului inițiată de acesta. Reorganizarea vizează vânzarea brandurilor care au performanțe sub așteptări, acestea reprezentând 15% din veniturile producătorului.
Emmanuel Faber este la conducerea Danone de șapte ani, iar strategia acestuia a fost de a diversifica portofoliul în zona produselor cu creștere rapidă, cu probiotice, proteine și ingrediente pe bază de plante, pentru a atenua creșterea mai lentă a produselor lactate. Astfel, în conformitate cu această strategie, Danone a anunțat că a fost de acord să cumpere producătorul de alimente vegetale Earth Island, într-un acord care ar ajuta grupul să atingă obiectivul de a genera vânzări pe segmentul de produse vegetale de 5 miliarde de euro la nivel global, până în 2025.