Consiliul Concurenței autorizează preluarea Derpan de către Golden Foods Snack
Consiliul Concurenței a autorizat tranzacția prin care Golden Foods Snacks, producătorul brandului Elmas, a preluat Derpan. Prin această tranzacție Golden Foods Snack își extinde businessul în piața de panificație și patiserie.
”În urma analizei acestei concentrări economice, Consiliul Concurenței a constatat că operațiunea notificată nu ridică obstacole semnificative în calea concurenței efective pe piața românească sau pe o parte substanțială a acesteia și că nu există îndoieli serioase privind compatibilitatea sa cu un mediu concurențial normal”, este precizat în raportul concurenței.
Golden Foods Snacks SA prelucrează și conservă fructe și legume și, de asemenea, produce și comercializează nuci, alune, semințe și fructe deshidratate sub brandul Elmas și sub mărci ale altor companii, cunoscute ca produse private label. Derpan fabrică pâine, prăjituri și produse proaspete de patiserie și produce și comercializează produse de panificație ambalate, cu termen lung de valabilitate, precum croissant, ștrudel și brioșe.
Golden Foods Snacks, focus pe dezvoltare
Recent, Golden Foods Snacks a anunțat că împrumută aproape 2 milioane de euro pentru finanțarea nevoilor curente ale companiei, cât și pentru extinderea producției.
Golden Foods Snacks SA a intrat pe piața din România în octombrie 2009 prin preluarea dreptului de folosință al mărcii „ELMAS natura ne inspiră” și este unul dintre principalii jucători activi pe piața snack-urilor sărate din România.
Activitatea companiei este împărțită în trei linii de business: comerțul modern, comerțul tradițional și exporturile. Activitatea de export este în continuă creștere de la an la an. Începând cu anul 2022 Elmas estimează o creștere semnificativă pentru acest canal, targetul setat fiind atingerea unei cote de 12% în total vânzări în anii următori, în contextul în care exportul are o pondere de 4% în total business. Potrivit raportului financiar, producătorul a încheiat 2021 cu o cifră de afaceri de 37,6 milioane de lei, cu 6 milioane de lei sub nivelul din 2020.
Te-ar putea interesa și: Producătorul Elmas a început să culeagă roadele parteneriatului cu PepsiCo România