Producătorul Elmas a început să culeagă roadele parteneriatului cu PepsiCo România
Golden Foods Snacks, producătorul Elmas, a încheiat primul semestru al acestui an cu o cifră de afaceri de 27,16 milioane de lei, în creștere cu 40% față de anul precedent. Performanța la nivelul cifrei de afaceri a fost susținută și de parteneriatul cu PepsiCo România, încheiat anul acesta.
În primele două luni de colaborare, Golden Foods Snacks a reușit să-și tripleze distribuția numerică pe piața din România, comparativ cu anul 2021, potrivit informațiilor publicate în raportul financiar. În plus, prin intermediul parteneriatului de distribuție cu PepsiCo România, compania vizează ca anul acesta să-și crească numărul de clienți de 5 ori față de 2021.
”Atingerea obiectivului s-a bazat şi pe dezvoltarea unei ample campanii de publicitate pe TV, pentru brandul Elmas, care a stimulat activităţile de distribuţie ale PepsiCo. În anul 2022, strategia companiei este de a-și consolida poziția în ceea ce privește distribuția și vizibilitatea produselor pe raft”, este precizat în raportul financiar.
Brandul Elmas deține o poziție puternică pe piața relevantă, fiind plasat în top 5 branduri. Începând cu anul 2022, vânzările Elmas au avut un debut bun crescând de la 4.32% cât deținea din piața de alune și semințe în ianuarie 2022, la 5,72% din piața în luna aprilie 2022, fiind brandul cu cea mai mare creștere pe primele 4 luni din anul 2022 conform raportării Nielsen.
Elmas, pe minus la capitolul profitabilitate
La nivel de profitabilitate, compania a raportat o pierdere de 740 de miii de lei, rezultatul net fiind infleunțat negativ de vânzarea de către societate a unui teren în proprietate.
”În prima parte a anului 2022 ca urmare a declanșării acțiunilor militate in Ucraina, materiile prime au avut o tendință crescătoare a prețurilor de achiziție. Cele mai mari creșteri de prețuri au fost pentru categoria semințelor de floarea-soarelui, care au diminuat profitabilitatea companiei. Ca urmare a acestor evoluții crescătoare a prețurilor de achiziție s-au luat imediat măsuri de creștere a prețurilor de vânzare pentru produsele finite”, mai este precizat în raportul financiar.
Golden Foods Snacks SA a intrat pe piața din România în octombrie 2009 prin preluarea dreptului de folosință al mărcii „ELMAS natura ne inspiră” și este unul dintre principalii jucători activi pe piața snack-urilor sărate din România.
Activitatea companiei este împărțită în trei linii de business: comerțul modern, comerțul tradițional și exporturile. Activitatea de export este în continuă creștere de la an la an. Începând cu anul 2022 Elmas estimează o creștere semnificativă pentru acest canal, targetul setat fiind atingerea unei cote de 12% în total vânzări în anii următori, în contextul în care exportul are o pondere de 4% în total business.
Te-ar putea interesa și: Golden Foods Snacks împrumută aproape 2 milioane de euro pentru extinderea producției