Coca-Cola HBC, evoluție modestă în 2022 pe plan local
Coca-Cola HBC România, îmbuteliatorul Coca-Cola și liderul pieței locale de băuturi răcoritoare, a încheiat anul 2022 pe un trend ușor ascendent. Concret, producătorul a înregistrat volume de 203,7 milioane de unit cases, marcând un avans de 0,6% prin comparație cu anul precedent, arată datele din raportul financiar publicat de companie.
”Volumele de băuturi carbonatate au raportat o ușoară scădere anul trecut, în timp ce categoria de energizante și-a majorat volumele cu peste 10%, iar brandurile din categoria de apă tonică s-au majorat cu 5-7%. În categoria de băuturi necarbonatate, anul trecut am înregistrat un plus de până în 3%, performanță condusă de apă și ceai”, este precizat în raportul financiar.
Prin comparație cu celelalte piețe din Regiunea Piețelor Emergente, România se află în topul țărilor cu cele mai mici creșteri. Astfel, Armenia, Bosnia și Herțegovina și Serbia au înregistrat un plus de 11% la nivelul volumelor, fiind urmate în clasament de Bulgaria și Moldova, cu rate de creștere de 9%, respectiv 7%, în timp ce Rusia și Ucraina au înregistrat scăderi de 29%, respectiv 26% la nivelul volumelor tranzacționate.
În raportul financiar nu sunt publicate cifre clare despre evoluția businessului Coca-Cola HBC pe plan local din perspectivă valorică, însă regiunea piețelor emergente care include și România, a raportat o cifră de afaceri de 4,5 miliarde de euro, în creștere cu 35,5% față de anul precedent. Din perspectivă organică avansul a fost de 5,5%. În total business, regiunea piețelor emergente are o pondere de 58% din perspectiva volumelor trazacționate, în timp ce la nivel valoric, regiunea generează 48% din total vânzări.
Per total grup, Coca-Cola HBC a înregistrat în 2022 volume de 2,71 miliarde de unit cases, bifând un avans de 121,4%, în timp ce în termeni organici compania a raportat un declin de 1,5%. La nivelul cifrei de afaceri creșterea organică a fost de 14,2%, până la valoarea de 2,71 de miliarde de euro.
Te-ar putea interesa și: Vânzările din piața FMCG se mențin pe o pantă ascendentă și în 2022, alimentate de inflație