FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Aquila vrea dublarea EBITDA în 5 ani prin achiziții și evoluție organică

Aquila vrea dublarea EBITDA în 5 ani prin achiziții și evoluție organică

Aquila, unul dintre liderii pieței de distribuție de bunuri de larg consum, țintește dublarea EBITDA în următorii cinci ani, atât prin creștere organică, cât și prin achiziția de companii cu un nivel ridicat al indicatorului, anunță oficialii companiei.

„Avem un istoric de creștere consistentă în business, cu o rată medie de creștere anuală a veniturilor de 26% în ultimii 3 ani. În plus, înregistrăm o creștere a EBITDA de 2.6 ori în 2021, față de 2018, atât prin evoluție organică, cât și prin achizițiile efectuate. Dublarea EBITDA în următorii 5 ani este un obiectiv esențial al strategiei noastre, deoarece ne propunem să creștem și să optimizăm, în continuare, businessul, atât prin creștere organică, cât și prin achiziții – acolo, ținta de EBITDA este mai mare decât media noastră actuală. Îmbunătățirea marjelor este una dintre direcțiile importante din strategia noastră, alături de creșterea organică și prin achiziții, păstrând și accentul pe dezvoltarea brandurilor proprii. Ne concentrăm activ pe maximizarea expunerii în canalele cu rate de creștere mai mari, cu marje mai bune, precum HoReCa și Gas Station (benzinării)”, declară Jean Dumitrescu, Investor Relations Director Aquila.

Reprezentanții companiei iau în considerare achiziția unor producători de branduri de top în segmentul în care activează, complementare cu portofoliul actual de produse vândute, și analizează posibile sinergii la nivelul lanțului de distribuție.

În ceea ce privește brandurile proprii, precum Gradena sau LaMasă, compania se concentrează pe creșterea gamei de produse și a prezenței pe rafturile magazinelor și în HoReCa. „Căutăm să păstrăm permanent un echilibru între creșterile de preț și volume, respectiv să ne concentrăm pe accesibilitatea produselor noastre pentru clienți, mai ales în contextul actual al evoluției prețurilor, la nivel global”, adaugă Jean Dumitrescu.

Din portofoliul Aquila fac parte branduri de produse de îngrijire personală - Rexona, Dove; dulciuri - Kinder, Rafaelo, Snickers sau Mars; cafea – Lavazza; produse de curățenie - Dero, Cif sau Coccolino; sau mâncare pentru animale de companie - Whiskas sau Pedigree.

Fondată în 1994 și cu o echipă de aproximativ 3.000 de angajați, Aquila este unul din liderii pieței de distribuție de bunuri de larg consum din România, operând și în Republica Moldova. Veniturile grupului au crescut cu 13%, ajungând la 1.930 milioane lei, la finalul anului 2021. Aquila a înregistrat un profit net de 71 milioane de lei, în creștere cu 30% față de 2020.
 

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content