Amazon a câștigat anul trecut 581 euro pe secundă

Gigantul online Amazon a câștigat anul trecut 581 de euro pe secundă, mai mult decât rivalii chinezi Alibaba și Pinduoduo împreună, arată datele Stocklytics.com, citate de esmmagazine.com. Amazon a câștigat anul trecut 581 euro pe secundă

Industria globală de ecommerce a fost evaluată anul trecut la 2,74 miliarde de euro, peste PIB estimat pentru 2024 a Canadei, Braziliei și Italiei.

Spre comparație, grupul Alibaba a câștigat 392 euro pe secundă anul trecut, veniturile totalizând 12,57 miliarde de euro.

Marketplace-ul chinez Pinduoduo a bifat încasări de 185 euro pe secundă în 2023, de trei ori mai puțin față de Amazon. JD.com și eBay completează clasamentul, cu venituri de 97 euro, respectiv 80 euro pe secundă.

În afara faptului că a înregistrat cele mai mari vânzări din sectorul de ecommerce – 27,78 miliarde de euro – Amazon a adăugat peste 820.82 miliarde de euro la valoarea sa de piață la nivelul anului trecut.

Capitalizarea companiei a ajuns la 1,66 trilioane de euro la începutul lunii martie. Prin urmare, Amazon valorează de trei ori mai mult decât următoarele cinci companii de ecommerce din clasament – Alibaba, Pinduoduo, JD.com, eBay și Rakuten.

Amazon a continuat să închidă anul trecut din magazinele Amazon Go, la șase ani de la lansarea tehnologiei Just Walk Out, pe care acum retailerul intenționează să o vândă către terțe părți. Amazon a lansat conceptul Go în urmă cu șase ani, fiind primul retailer care a introdus plata fără casieri, cumpărăturile fiind înregistrate de senzori și camere inteligente, în timp ce plata era procesată când cumpărătorii ieșeau din magazin.

 

Amazon încearcă să „resusciteze” brandul Amazon Fresh cu noi investiții
Amazon încearcă să „resusciteze” brandul Amazon Fresh cu noi investiții
Gigantul online Amazon intenționează să investească sume importante în divizia de magazine fizice, care operează sub brandul Amazon Fresh,...
Amazon oprește expansiunea conceptului Fresh în Marea Britanie
Amazon oprește expansiunea conceptului Fresh în Marea Britanie
Amazon a decis să oprească expansiunea rețelei de magazine Fresh în Marea Britanie, în contextul în care vânzările înregistrate de aceste...
Amazon ia în calcul livrarea de alimente pentru alte supermarketuri
Amazon ia în calcul livrarea de alimente pentru alte supermarketuri
Începând de anul viitor, gigantul Amazon plănuiește să livreze alimente pentru alte lanțuri de supermarketuri, atât în Europa continentală,...
Go Grocery, cea mai nouă inovație marca Amazon
Go Grocery, cea mai nouă inovație marca Amazon
La doi ani după lansarea primului lanț de magazine fără casieri sau puncte de checkout, Amazon a deschis porțile primei unități de retail...