Lavazza extinde gama de capsule din aluminiu
Lavazza lansează capsulele Qualità Rossa, neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon și compatibile cu aparatele de cafea Nespresso Original. Cu opt amestecuri deja disponibile pe piață, lansarea Qualità Rossa aduce în atenția consumatorilor o aromă echilibrată cu note aromate de ciocolată fină și fructe uscate.
Gama de capsule, lansată în 2022 în România, cuprinde deja Qualità Oro, Crema e Gusto, ¡Tierra! For Planet, Espresso Maestro Lungo, Espresso Maestro Intenso, Espresso Maestro Classico, Espresso Maestro Ristretto și Espresso Maestro Dek, toate ambalate în aluminiu pentru a reduce impactul asupra mediului.
Lansarea capsulelor din aluminiu neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon, compatibile cu aparatele Nespresso Original, se înscrie în programul pe termen lung al Grupului Lavazza - „Calea către Zero”, care a început prin reducerea emisiilor de-a lungul întregului lanț valoric al Lavazza, de la cultivarea cafelei și toate fazele intermediare și până la sfârșitul ciclului de viață. Pe deplin conștient de faptul că este imposibil să reducă complet toate emisiile, brandul Lavazza a decis să-și compenseze emisiile de carbon reziduale, mai exact cele care nu pot fi reduse.
Prima etapă a fost implementată în 2020, prin compensarea emisiilor directe de către toate unitățile de producție și birourile comerciale ale Grupului Lavazza. „Calea către Zero” este în concordanță cu adoptarea de către Grup a Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă ale Națiunilor Unite și, în special, ODD 12 (consum și producție responsabile) și ODD 13 (combaterea schimbărilor climatice).
Scopul este de a atinge neutralitatea totală a emisiilor de carbon prin reducerea și compensarea tuturor emisiilor directe și indirecte, adică a tuturor emisiilor generate de-a lungul întregului lanț valoric, de la cultivarea cafelei verzi până la ambalare și de la distribuția produsului final până la utilizarea și eliminarea acestuia. Iar noua gamă de capsule Lavazza reprezintă încă un pas în această direcție.
Pentru a achiziționa credite de carbon, Lavazza selectează proiecte specifice care sunt verificate și certificate conform metodologiilor și standardelor recunoscute internațional, cum ar fi VERRA (Verified Carbon Standard - VCS- Climate, Community and Biodiversity standard -CCB) și Clean Development Mechanism (CDM). Pe lângă reducerea carbonului, proiectele pot oferi și alte beneficii de mediu, sociale și economice. Sprijinirea acestor proiecte este o modalitate de a îmbunătăți mijloacele de trai ale comunităților locale într-un mod durabil prin combaterea schimbărilor climatice și realizarea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă ale Națiunilor Unite.
Lavazza, înfiinţată în 1895 la Torino, este deţinută de familia Lavazza de patru generaţii. Astăzi, Grupul Lavazza este unul dintre cei mai importanți jucători pe scena mondială a cafelei, cu o cifră de afaceri de peste 2,3 miliarde euro și un portofoliu de mărci de top care își conduc piețele respective, cum ar fi Lavazza, Carte Noire, Merrild și Kicking Horse. Este activ în toate sectoarele de afaceri și are operațiuni pe 140 de piețe, cu nouă fabrici de producție în șase țări și peste 4.200 de colaboratori în întreaga lume.



