Cum a ajuns Nutline un brand internaţional
Lider pe piaţa seminţelor din România, brandul Nutline a fost lansat de Intersnack în Germania, ca motor de creştere al companiei pe unul dintre segmentele de piaţă cu cea mai rapidă dezvoltare – fructele uscate şi sâmburii şi seminţele crude, consumate atât ca snack sau utilizate la gătit.
Potrivit oficialilor companiei germane, lansarea brandului pe piața germană a avut în vedere creșterea cererii pentru ingredientele cu o valoare nutritivă ridicată care pot fi adăugate la diferite feluri de mâncare fiind, de asemenea, o sursă de energie pentru sportivi după antrenament sau concursuri.
Dezvoltarea brandului Nutline pe piaţa germană vine în contextul în care un studiu recent al institutului de cercetare de piață YouGov a arătat că există aproximativ 900.000 de vegani în Germania. Potrivit unui studiu al Universităţilor din Göttingen și Hohenheim, proporția de vegetarieni din Germania s-a dublat în ultimii şapte ani. Prin eliminarea produselor de origine animală, cerințele nutritive trebuie să fie îndeplinite de către o alegere atentă a alimentelor. În acest context, veganilor li se recomandă să consume nuci și fructe.
Pe piaţa germană, gama Nutline include nuci, arahide, alune, migdale, nuci de caju, seminţe de pin, de dovleac, de floarea soarelui, o gamă variată de fructe uscate comercializate atât separat cât şi sub formă de mix-uri. Produsele sunt disponibile la pungă şi la caserolă de plastic.
Producătorul german de snacks-uri Intersnack a cumpărat în toamna anului 2010 brandul Nutline de la Alka, lider pe piaţa seminţelor prăjite şi sărate. Nutline a fost lansat de Alka în a doua parte a anilor '90, fiind primul brand de seminţe prăjite premium, pe o piaţă care începea să se dezvolte. Portofoliul a fost treptrat extins, astfel că la preluarea sa de către Intersnack portofoliul Nutline includea peste 20 de sortimente, inclusiv de mix-uri de fructe uscate, sâmburi şi seminţe crude.