Carrefour continuă experimentele pe formatul hypermarket
Carrefour va deschide un “hypermarket al viitorului”, în Belgia, scrie publicaţia de profil Gondola. Este un proiect la care au lucrat mai mult de 500 de experţi, rezultatul urmând să fie dezvăluit în toamna acestui an. Locaţia noului magazin este pentru moment confidenţială.
Nu este primul experiment de acest fel al francezilor, compania inaugurând în aprilie 2014 primul său hypermarket conectat în Franţa, în centrul Qwartz din Villeneuve-la-Garenne (vezi galeri foto), unde se pune accent pe experienţa de cumpărare şi serviciile digitale. Reprezentanţii Carrefour nu au spus însă pentru moment dacă proiectul din Belgia este doar o replică al celui din Franţa.
Un lucru este cert, “mai mult ca niciodată, hypermarketul viitorului va avea ca focus principal clientul. Asta îşi doreşte şi Carrefour Belgia: să creeze legături între clienţi, angajaţi şi parteneri, o relaţie care are la bază pasiunea pentru cumpărături”, au declarat reprezentanţii companiei. Aceştia au vorbit de asemenea şi despre pilonii pe care se construieşte “hypermarketul viitorului”:
- o experienţă de cumpărare modernă
- prezenţa digitalului în actul de cumpărare
- o ofertă largă de produse
- servicii inovative
- un mediu de cumpărături contemporan şi simplist, uşor de navigat
- preţuri mici şi promoţii competitive
- o abordare sustenabilă pentru retailul alimentar
Pentru acest proiect, Carrefour a angajat o echipă permanentă formată din 10 specialişti şi a colaborat cu peste 500 de experţi din mai multe domenii.
Anunţul acestui proiect nu este decât următorul pas din transformarea pe care compania şi-o doreşte pentru magazinele sale. În Belgia, spre exemplu, compania tocmai a finalizat în septembrie anul trecut procesul de transformare a hypermarketurilor sale. Vorbim de 4 ani, timp în care Carrefour a modernizat 44 de hypermarketuri, şi o investiţie de circa 150 de milioane de euro.
Primul proiect de acest fel, cel din centrul comercial Qwartz din Villeneuve-la-Garenne, Franţa, a fost inaugurat în aprilie 2014. I s-a spus “hypermarketul conectat” datorită tehnologiilor de ultimă oră puse la dispoziţia clienţilor, cum ar fi LCD-uri pe care rulează animaţii, terminale de informare şi sfaturi, etichete electronice cu chip-uri NFC care dau posibilitatea cumpărătorilor de a găsi orice produs în spaţiul de 11.000 mp al magazinului prin intermediul unei aplicaţii denumite „C-where”.