FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Dole a suspendat activitatea companiei sale din Romania

Dole a suspendat activitatea companiei sale din Romania

Producatorul de origine americana Dole a suspendat activitatea subsidiarei sale de pe piata locala, dupa aproape patru ani de la intrarea in Romania printr-o achizitie. In retail sunt prezente in continuare fructe proaspete cu eticheta Dole, insa ele sunt distribuite de o subsidiara a companiei din afara tarii sau de companii locale de distributie.

Dole Food Company infiintase subsidiara locala in 2009, dupa preluarea distribuitorului local de fructe proaspete Distrifrut, cu care colabora de mai multi ani. In primii ani de operare pe piata locala, acesta avea planuri mari si bugete de investitii pe masura: cresterea notorietatii brandului Dole prin campanii de consumator, dezvoltarea colaborarii cu retailerii mici prin cresterea numerica a distributiei si derularea unor programe de sustinere a vanzarilor pe canalul traditional, precum si demararea exporturilor de fructe romanesti. Astfel, in 2010 Dole Romania reusise dublarea cifrei de afaceri fata de 2009, raportand rulaje de 107,3 mil. lei la finalul anului. In anul urmator (2011), afacerile au inregistrat insa un declin abrupt, ajungand la valoarea de 39,4 mil. lei, potrivit raportarilor Dole Romania trimise la Ministerul de Finante. Si efectivul de angajati s-a redus in acelasi ritm, de la un numar mediu de 72 de salariati in 2010 ajungand la 30 de persoane in 2011. In 2011, atat directorul comercial, Bogdan Grama, cat si directorul general, Victor Esquivel, au plecat din firma, nefiind anuntata nicio numire noua pe pozitiile ramase libere. La inceputul lui 2013, Dole Romania a inregistrat la Ministerul de Finante suspendarea activitatii sale.

Dole Food Company este un producator de fructe si legume proaspete de talie globala, cu operatiuni in peste 90 de tari si cu afaceri 4,24 miliarde de dolari raportate pe ultimul an fiscal, incheiat la data de 29 decembrie 2012.
Pe piata romaneasca, fructele si legumele proaspete raman o categorie profund afectata de evaziune, fenomen care a acaparat 80% din piata - potrivit estimarilor producatorilor si importatorilor. Din acest motiv, investitiile companiilor mari de profil din afara tarii se dovedesc a fi foarte riscante.

Cititi o analiza ampla a pietei de legume si fructe proaspete in numarul de mai al revistei Magazinul Progresiv.

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content