Parteneriate corecte și investiții în inovație, mixul Side Trading pentru dezvoltare sustenabilă

Ceea ce este, în prezent, o firmă cu aproximativ 150 de angajați și o cifră de afaceri de peste 57 de milioane de euro anual a început în 1998 ca o afacere mică, de familie, a unor oameni cu visuri mari. Astăzi, Side Trading, companie cu un capital 100% românesc, a ajuns să fie un competitor pentru marii jucători, bazându-se pe un portofoliu format doar din produse non-food. După o investiție de șase milioane de euro, finalizată în 2022, în cel de-al treilea magazin cash&carry al rețelei, Side Trading își pregătește intrarea în online. Parteneriate corecte și investiții în inovație, mixul Side Trading pentru dezvoltare sustenabilă

Brandul Side Trading este cunoscut pe piața locală de retail încă din 1998, când familia Cuzma a deschis primul magazin într-o perioadă în care în România nu exista o idee coerentă și unitară despre „cash&carry” sau despre „retail” în general. Businessul a început într-un spațiu închiriat, de doar 16 metri pătrați, aflat la marginea orașului Timișoara, iar magazinul avea specific mixt. Cu timpul, proprietarii companiei au decis să se axeze pe un singur segment de business, cel de non-food, domeniu pe care îl cunoșteau cel mai bine și pe care au reușit să îl dezvolte cu succes. 24 de ani mai târziu de la primul magazin deschis, familia Cuzma a realizat o investiție de amploare care a dus imaginea magazinelor Side Trading la următorul nivel. Construit din dorința de a oferi clienților un magazin „altfel”, Side Trading Cash&Carry din Giarmata, județul Timiș, locație inaugurată în primăvara anului 2022, reprezintă un concept modern, cu un spațiu de vânzare generos.

287-mag-lun-02

„Ne-am dorit să diversificăm gama de produse din categoria non-food, să introducem sortimente noi de produse, branduri, dar și categorii diverse, cum ar fi produse de menaj, produse de bricolaj etc.”, spune Romulus Cuzma, CEO Side Trading. Antreprenorul explică faptul că, încă de la elaborarea planurilor arhitecturale, s-au axat pe ideea de a construi un magazin în care spațiul de vânzare să fie ușor accesibil clienților. Ce înseamnă acest lucru? „Încă de la intrarea în magazin până la parcarea care deservește magazinul, clienții pot beneficia de spații largi, culoare generoase de trecere în zonele de expunere a produselor și în zona caselor de marcat. Am creat o zonă dedicată promoțiilor din magazin, în ideea de a crea o vizibilitate cât mai mare a acestora. Din punct de vedere logistic, am expus mărfurile la raft astfel încât clienții să aibă acces facil atât la unitatea individuală de produs, cât și la unitatea de bax. Gradul de tehnologizare ridicat, dimensiunea spațiului, dotările acestuia diferențiază acest magazin de restul magazinelor cash&carry din piață. Dar, în primul rând, este un magazin 100% românesc, edificat cu multă implicare, pasiune, fiind rodul unei afaceri de familie”, explică executivul.

Side Trading Cash&Carry din Giarmata are o suprafață totală de peste 8.700 de metri pătrați, din care sala de vânzare ocupă 6.529 de metri pătrați. În ceea ce privește sortimentația, experiența de peste două decenii pe care familia Cuzma o are în comerț a făcut diferența la nivelul produselor listate, ținând cont de faptul că focusul este pe produse non-food. „Ne-am axat foarte mult pe listarea brandurilor cunoscute, precum și a produselor cu specific românesc, ajungând astfel să avem peste 15.000 de produse active pe rafturile magazinului nostru. Expunerea grupată a produselor pe categorii la raft a fost un concept pe care l-am abordat pentru a ușura decizia clientului în ceea ce privește achiziționarea produsului, prin facilitarea comparării produselor din punct de vedere valoric, estetic, funcționalitate etc.”, adaugă Romulus Cuzma.

Investițiile în tehnologie, atuul Side Trading

Pentru a facilita accesul clienților nu doar la produse, ci și la informații despre acestea, proprietarii au investit constant în tehnologie de ultimă generație. Aceste investiții au dus și la crearea unor condiții de muncă cu un confort crescut pentru angajați. Un exemplu în acest sens este și implementarea etichetelor electronice la raft pentru toate produsele din magazin. Acest lucru a simplificat mult procedura de afișare a modificărilor de prețuri, modificări care, în ultimii doi ani, au fost multiple. Totodată, magazinul dispune de 14 case de marcat desfășurate pe 42 de metri liniari, reducând astfel timpul de așteptare al clientului la punctul de facturare.

La nivel de magazin, investițiile realizate de familia Cuzma în locația din Giarmata s-au ridicat la echivalentul a șase milioane de euro, fără TVA.

287-mag-lun-04

În medie, peste 4.200 de clienți își fac lunar cumpărăturile la Side Trading Cash&Carry din Giarmata, mulți dintre aceștia fiind deja clienți fideli. „Tendința este de creștere de la o lună la alta, ținând cont de faptul că, în ultimul an, am fost afectați de infrastructura drumului de acces, drum care a fost în reconstrucție, lucrările fiind terminate recent. Dar, chiar și în aceste condiții, de la momentul inaugurării până în prezent, au crescut atât valoarea bonului mediu de cumpărături, cât și frecvența de cumpărare. Dacă ne raportăm la luna septembrie a acestui an față de luna septembrie a anului 2022, valoarea bonului mediu de cumpărături a înregistrat o creștere de 57,5% (de la 479 de lei la 753 de lei), iar frecvența de cumpărare a înregistrat o creștere de 19,9%. Cele mai cumpărate produse de către clienții magazinului cash&carry sunt detergenții de rufe, deodorantele și balsamul de rufe”, explică Romulus Cuzma. Retailerul aduce pe piața din România detergentul Dash și brandul Dalli datorită consolidării relației comerciale cu partenerul german Dalli Werke GmbH. „Relația directă cu producătorii ne-a adus o parte din know-how-ul lor, pe care și noi la rândul nostru l-am implementat și transmis mai departe prin logistică, oferte promoționale, vizibilitate la raft, acces rapid la inovații și listarea produselor nou-apărute”, adaugă executivul.

Detalii care fac diferența la nivel de business

Familia Cuzma, pentru care noțiunea de business înseamnă parteneriat, încredere și fairplay, a aplicat aceleași principii și în legătura cu clienții pe care îi deservește de peste 20 de ani. „Încă de la începuturile businessului, ne-am individualizat, remarcat și consolidat relația cu clienții prin susținerea unor campanii promoționale permanente (tombole, preț diferențiat în funcție de cantitate, promoții etc.). Aceste campanii promoționale sunt apreciate atât de persoanele fizice, cât și de revânzători. Am recurs și la campanii publicitare atât la radio, cât și în mediul online, în vederea promovării locației din Giarmata”, punctează proprietarul Side Trading. Cifrele înregistrate de companie sunt dovada faptului că raportarea corectă la partenerii de business și experiența în domeniu reprezintă mixul corect pentru dezvoltare sustenabilă pe termen lung. La jumătatea acestui an, Side Trading a înregistrat creșteri semnificative comparativ cu perioada similară din 2022. Concret, capitalurile au avut o creștere de 17,46%, cifra de afaceri a înregistrat un plus de 38,02%, iar profitul a crescut cu 79,94%, cu mențiunea că în prima jumătate a anului 2022 acesta a fost direct afectat de investițiile masive necesare pentru deschiderea magazinului cash&carry.

„În ceea ce privește planurile de viitor, am făcut deja un pas în acest sens. Am achiziționat un teren, alăturat celui pe care este amplasat magazinul cash&carry, pe care intenționăm să construim un depozit pentru a deservi partea de comerț online, pe care vrem să o accesăm și să o dezvoltăm. Totodată, suntem axați pe dezvoltarea și creșterea partenerilor din proiectul Side Special. În prezent, gestionăm businessul a nouă companii, cu 30 de magazine partenere, cu suprafețe cuprinse între 100 și 2.500 de metri pătrați, pe categoriile de produse non-food, cu implicare totală, unde asigurăm și gestionăm toate stocurile de marfă non-food (layout, listare, delistare, oferte și campanii promoționale etc.)”, concluzionează Romulus Cuzma.

Auchan pariază pe schimbarea la față a formatului de hipermarket. Cum arată Auchan Berceni, magazinul de test al noului concept?
Auchan pariază pe schimbarea la față a formatului de hipermarket. Cum arată Auchan Berceni, magazinul de test al noului concept?
După ce în ultimii ani și-a focusat extinderea și investițiile pe formatul de proximitate și de supermarket, Auchan își întoarce fața...
Side Trading, un business care crește bazat pe încredere, parteneriate și fair-play
Side Trading, un business care crește bazat pe încredere, parteneriate și fair-play
Cu peste două decenii de experiență acumulată pe piața locală de retail, Side Trading, companie cu un capital 100% românesc, a reușit să...
2022, an de reașezare în topul retailerilor independenţi
2022, an de reașezare în topul retailerilor independenţi
Diversificare și adaptare au fost cuvintele de ordine pentru jucătorii independenţi în 2022. Pe o piaţă aglomerată, aceștia și-au asigurat...
Piața FMCG locală, pe locul 7 în topul creșterilor valorice în estul Europei în 2022
Piața FMCG locală, pe locul 7 în topul creșterilor valorice în estul Europei în 2022
Cu un plus de 15,8% în valoare în 2022 piața locală de bunuri de larg consum se situează pe locul 7, alături de Polonia, în topul creșterilor...