Gramador deschide a patra băcănie din Capitală în urma unei investiții de 45000 de euro
Prezent pe piața magazinelor specializate din București din anul 2020, businessul Gramador își consolidează prezența prin investiții în expansiune. Astfel, fondatorii Gramador au deschis cea de-a patra locație pe Șoseaua Mihai Bravu 139-145, aceasta fiind cea mai mare băcănie din rețea.



Magazinul are o suprafață de 98 de metri pătrați și oferă clienților peste o mie de SKU care provin de la aproximativ 90 de producători alături de care fondatorii Gramador au dezvoltat lista produselor disponibile la raft în cei cinci ani de prezență pe piața magazinelor specializate din București.
„Fiind cea mai mare băcănie pe care o avem, amenajarea acesteia a fost cea mai costisitoare de până acum. Am alocat peste 45000 de euro doar pentru amenajarea locației de pe Șoseaua Mihai Bravu. Urmăream de mult timp această zonă pentru că este o arteră intens circulată, cu o comunitate diversă, formată din familii tinere, vârsnici cu o educație aleasă”, a explicat Ștefania Grama, cofondator Gramador, pentru Progresiv.
Până să fie inaugurată cea de-a patra băcănie Gramador, peste 600 de persoane ajungeau zilnic pentru cumpărături în locațiile de pe Calea Griviței 172, Câmpia Libertății 46 și Constantin Rădulescu-Motru 17. În ceea ce privește valoarea medie a bonului, aceasta a crescut până la 47 de lei, creștere venită și ca un efect al inflației.
„Interesul pentru produsele locale este în creștere. Am observat o cerere mare pentru anumite produse care la început nu erau atât de căutate, cum ar fi brânzeturile maturate, vinurile românești, produsele fără aditivi. Și cred că atuul nostru pentru a extinde baza de clienți este combinația dintre selecția atentă a produselor, relația directă cu producătorii și experiența de cumpărare familiară. Clienții noștri nu vin doar să cumpere ceva anume, ci să descopere și să se bucure de un moment unic”, susține cofondatoarea Gramador.
Cu aceste atuuri la bază, businessul Gramador a crescut de la o cifră de afaceri de puțin peste un milion de lei în 2020 la aproape opt milioane de lei în 2024. Totodată, și profitul a crescut de la 150 de mii de lei la peste 375 de mii de lei. În ceea ce privește evoluția companiei în acest an, fondatorii estimează un avans de 30% al cifrei de afaceri, depășind astfel pragul de zece milioane de lei.
„În anul 2020 nu aș fi zis că o să ajungem în cinci ani la patru locații, era greu de imaginat în acea perioadă din cauza lipsei de experiență. Consider că această afacere a crescut în același ritm cu noi, pe masură ce am învățat și ne-am educat. Evoluția ei a depins mereu de implicarea și de dezvoltarea noastră. Cred că oportunitatea pe acest segment de piață vine din personalizare, flexibilitate și autenticitate, lucru greu de replicat de marile lanțuri de magazine. Consumatorii caută tot mai mult experiențe unice, produse cu poveste”, declară Ștefania.
Pe termen mediu și lung, extinderea rețelei rămâne în plan, dar fondatorii își doresc să facă acest lucru într-un ritm controlat.
„Am trecut și printr-un moment mai puțin plăcut și a fost nevoie să închidem o locație la șase luni de la deschidere. Am învățat atunci că nu orice zonă disponibilă este bună pentru o astfel de investiție și că nu orice sarcină poate fi delegată. Astfel că acum ne dorim să consolidăm ceea ce avem deja, să optimizăm procesele. Francizarea este o opțiune viabilă, dar vrem să ne asigurăm că modelul de business este perfect replicabil”, concluzionează cofondatoarea Gramador.








