Cum să deschizi un magazin online specializat pe vânzarea de coșuri-cadou

Ideea unui magazin online specializat în vânzarea de coșuri-cadou exista de câțiva ani, însă Iuliei Chevereanu i-au lipsit inițiativa și curajul de a porni la drum cu o afacere total diferită de ce experimentase până atunci. Însă, anul trecut, impulsionată de gândul că va avea independență financiară și mai mult timp pentru familie antreprenoarea a investit 5.000 de euro în buticul online Juliasgiftshop, o alternativă la oferta din retailul fizic. Cum să deschizi un magazin online specializat pe vânzarea de coșuri-cadou

Iulia Chevereanu a lucrat anterior într-o agenție de ticketing Blue Air, după care a început o colaborare cu MSN, companie care se ocupa cu vânzarea de produse medicale pentru persoane cu dizabilități, iar din vara anului 2020 a intrat în concediu maternal. Acesta a fost și momentul în care a luat decizia de a materializa ideea unui business propriu, convinsă de oportunitatea independenței financiare și a unui timp mai generos petrecut alături de familie. Prin urmare, în luna noiembrie 2021, după câteva luni de pregătire a site-ului și a detaliilor birocratice, a lansat magazinul online Juliasgiftshop.ro.

Investiția inițială a fost de circa 5.000 de euro, la care s-au adăugat ulterior alți 2.000 de euro pentru primul stoc de marfă, bani care au provenit din surse proprii.

Primii pași în antreprenoriat au fost ”destul de mulți și nesiguri”, își amintește Iulia, punctând că piatra de încercare a fost convingerea clienților pentru a achiziționa produsele ei. ”Am început prin a alege produse de calitate, a le degusta. Apoi am căutat distribuitori și furnizori și le-am expus ideea noastră – cea de a oferi coșuri-cadou corporate, cu produse atent alese și care, de ce nu, să nu se găsească în marile magazine.

iulia chevereanu

Juliasgiftshop, specializat în vânzarea de coșuri-cadou

Un alt pas important și dificil a fost identificarea unei fabrici care să realizeze cutiile noatre de carton/lemn și să le personalizeze. În noiembrie 2021 prețul cartonului era mare sau nu se găsea din cauza pandemiei, iar după 1 martie 2022 lemnul de care aveam nevoie pentru cutii nu se găsea din cauza războiului ruso-ucrainean. În primele luni totul părea greșit. Nu ne plăceau pozele cu produsele (umbre, lumini, etichete), nu reușeam să convingem furnizorii că avem nevoie de un produs sau de 300 la fel, nu am reușit să obținem discounturile de care aveam nevoie, nu știam cum ne vom descurca cu timpii de livrare, ne doream ca toate cutiile să fie perfecte. Pentru primul client am ambalat o cutie de zece ori pentru a ieși așa cum ne doream. Ne gândeam că primul nostru client va reprezenta cartea noastră de vizită și ne doream ca totul să fie perfect”, povestește Iulia.

Inițial lista de furnizori era destul de limitată – o singură firmă asigura vinul (Gitana Winery Republica Moldova), un singur furnizor de cafea (Constantin Coffee), o singură firmă care le asigura cozonacul (Boromir – ediție limitată), Bonjour Choco pe partea de ciocolată și un singur producător local de miere. În prezent, antreprenoarea a extins numărul parteneriatelor, având cel puțin trei furnizori pentru fiecare produs în parte și două fabrici care personalizează coșurile de cadouri, respectiv un producător artizanal care asigură lădițele din lemn. ”Acum avem în jur de 15 furnizori, însă nu suntem limitați la aceștia. Spre exemplu, în apropierea sărbătorilor de Paște din acest an am avut un client care a cerut un număr de coșuri-cadou, într-un timp foarte scurt, cu produse ediție limitată “Gheorghe Zamfir”, pentru a le trimite în afara țării. Ne-am reorientat, am căutat și am livrat în termen”, spune antreprenoarea.

Vezi și: Cum văd retailerii sezonul cumpărăturilor de Crăciun din acest an

Pentru moment fondatoarea a încheiat parteneriate cu patru mari clienți din zona corporate, cele mai importante vânzări înregistrându-se în perioada sărbătorilor de iarnă și de Paște. ”Într-un singur an de activitate am putut să trag o singură concluzie: clienții își doresc produse exclusiviste, personalizate, pe care nu le pot alege din retailul modern. Desigur, prin prisma pandemiei și a războiului sunt mulți clienți care mi-au mărturisit că nu au mai achiziționat produse în special din cauza incertitudinii din mediul de afaceri și nu din lipsă de fonduri”, mai afirmă Iulia.

Dacă în 2021, anul de debut al afacerii, Juliasgiftshop a înregistrat afaceri de 12.500 lei, pentru anul acesta antreprenoarea estimează atingerea pragului de 100.000 de lei. Pentru 2023 afacerea își propune diversificarea portfoliului de produse pentru a înregistra vânzări pe tot parcursul anului, nu numai în perioada sărbătorilor. ”Un mare atu pentru noi ar fi să intrăm pe piața marilor clienți corporate, companii cu peste 1.000 de angajați, unde până acum nu am putut ajunge din cauza diferențelor mari între bugetul oferit de aceștia și prețurile pe care le-am putut negocia cu furnizorii noștri. Căutăm permanent furnizori care să ne ofere produse de calitate, dar și start-up-uri care realizează produse care nu sunt disponibile în marile magazine. Ca și sfat pentru cei care vor să deschidă o astfel de afacere pot spune că oricând este o perioadă bună pentru a intra în antreprenoriat, mai ales când îți dorești să fii diferit și atâta timp cât crezi în ceea ce faci și ești dedicat”, explică Iulia.

Strategii de business în retailul independent și insighturi despre SGR de la Interactiv Brașov
Strategii de business în retailul independent și insighturi despre SGR de la Interactiv Brașov
Interactiv, evenimentul Progresiv ce se adresează comunității antreprenoriale din piața locală de retail & FMCG, a organizat cea de-a 19-a...
Cele mai importante insighturi de la Conferința Progresiv – Back to the Future
Cele mai importante insighturi de la Conferința Progresiv – Back to the Future
Conferința Progresiv, cel mai mare eveniment de business din piața locală de retail & FMCG, a încheiat cea de-a 23-a ediție. Sub sloganul...
Transform to perform: strategii și insighturi de la Trade Round Table 2023
Transform to perform: strategii și insighturi de la Trade Round Table 2023
Trade Round Table, cel mai mare eveniment de business din București dedicat industriei de retail & FMCG, a atras peste 180 de profesioniști din...
Ipsos: 50% dintre români vor căuta cele mai bune prețuri și promoții în perioada Sărbătorilor
Ipsos: 50% dintre români vor căuta cele mai bune prețuri și promoții în perioada Sărbătorilor
Starea de spirit la finalul lui 2022 poate fi rezumată în două cuvinte: anxietate și anticipare. Astfel, deloc surprinzător, inflația își...