Adina Crăciunescu, Diana: Investițiile din acest an depășesc 1 milion de euro. Suntem în grafic, deși a fost un an interesant
Deși 2020 este un an atipic și într-o continuă dinamică în contextul evoluției pandemiei pe teritoriul României, nu a reușit să blocheze planurile de dezvoltare asumate de conducerea magazinelor Diana.
În plină pandemie, retailerul independent a redeschis două magazine complet remodelate (în luna august cel din Complexul Hermes, bulevardul Tineretului – Râmnicu Vâlcea, și în luna mai magazinul din Horezu, într-o locație nouă aflată pe strada Anton Pann nr 4). Acestor redeschideri li s-au adăugat și două locații noi: Olănești și Dobriceni, magazine deschise în luna iunie, respectiv iulie.
„Ultimii ani au însemnat pentru noi continuarea expansiunii, consolidarea rebrandingului întregii rețele de magazine, proces ce a fost urmat de renovarea și remodelarea unui număr considerabil de magazine Diana. Alinierea la tendințele pieței a venit ca un «must do» care s-a concretizat într-un amplu proces de remodelare a rețelei de magazine, proces care va continua și în viitor”, susține Adina Crăciunescu, Director de Marketing al Diana.
Potrivit directorului de marketing, investițiile realizate la nivelul rețelei de magazine Diana în anul 2020 au fost canalizate pe trei direcții: deschideri de noi unități comerciale, remodelarea unora existente și implementare de noi concepte de design și modalitate de expunere a produselor.
„Bugetul pe anul 2020, suma alocată pentru toate direcțiile de dezvoltare vizate de rețeaua de magazine Diana depășește lejer un milion de euro. Investiția dovedește că ne-am asumat faptul că bătălia se dă în terenul proximității și suntem un pion important pe harta retailului independent”, completează Adina Crăciunescu.
În acest moment, rețeaua de magazine Diana are o suprafață totală de 11.000 de metri pătrați, dar, spune directorul de marketing, „va suferi modificări semnificative până la sfârșitul anului” luând în calcul planurile de expansiune. Cât despre articolele unice listate și disponibile pentru vânzare în rețea, cifra ajunge la 10.000 SKU. Dacă vorbim despre o valoarea medie a bonului, având în vedere modificarea comportamentului de consum în contextul pandemiei, în 2020 cifrele sunt modificate față de 2019.
„Din cauza pandemiei, în tot retailul cred că se simte același trend: scăderea frecvenței de cumpărare, dar creșterea valorii bonului mediu. Astfel, până în prezent, avem o medie a bonului de peste 33 lei și un număr mediu de 25.000 de clienți pe zi”, completează Adina.
După primele nouă luni ale acestui an, bilanțul rețelei de magazine Diana arată o rată de creștere de peste 13%, evoluție influențată atât de cumpărăturile făcute în luna martie, înaintea declanșării stării de urgență, dar și de cele realizate cu ocazia sărbătorilor. „Din păcate, anul acesta s-a simțit și cumpătarea din lunile august - septembrie”, completează directorul de marketing, dar evoluția este în grafic cu estimările retailerului.
Nu în ultimul rând, a contribuit și segmentul online, cu o creștere a comenzilor de până la 300% în martie – aprilie. După ce a fost ridicată starea de urgență, numărul comenzilor a scăzut, dar nu la nivelul de dinaintea pandemiei.
„Ne așteptăm ca pe acest ultim trimestru să îmbunătățim rezultatele financiare, dar trebuie să recunoaștem că depindem în mare măsură de evoluția pandemiei și de ulterioarele decizii ale guvernanților în prevenirea și combaterea acestui virus”, concluzionează Adina Crăciunescu, Director de Marketing al Diana.