Georgian Bâlă, Julius Meinl România: Lucrul bine făcut și consecvența sunt două atribute esențiale în ecuația reușitei
Pentru Georgian Bâlă, Managing Director Julius Meinl România, filosofia profesională pornește de la un adevăr simplu: atunci când îți pasă cu adevărat, faci lucrurile bine. De-a lungul unei cariere de peste 15 ani în FMCG și HoReCa, a construit pas cu pas, cu răbdare, consecvență și grijă față de echipă, clienți și business. Revenit în echipa locală a brandului austriac de cafea, Georgian crede că succesul durabil nu vine din rețete rapide, ci din efort constant, încredere și atenția acordată fiecărui detaliu.
La începutul lui 2025, Georgian Bâlă revenea, după șapte ani, în echipa Julius Meinl, de data aceasta în rolul de Managing Director. Numirea sa la conducerea businessului local al producătorului austriac de cafea a fost însă una dintre multiplele oportunități care au derivat natural din cariera sa de peste 15 ani în HoReCa și industria bunurilor de larg consum. De altfel, Georgian consideră că întregul său parcurs profesional stă sub semnul oportunităților și al dorinței de a crește. „Privind în urmă, cred că momentul zero a fost când m-am mutat în București. Și a fost o decizie care m-a scos cumva din zona de confort pentru că terminasem facultatea și aveam deja un job cu care eram mulțumit în Brăila”, povestește executivul Julius Meinl.
Chiar dacă Georgian bifase deja experiența primului job, odată ajuns în Capitală, aventura sa profesională a început să prindă contur și, de-a lungul celor mai bine de 15 ani, a acumulat experiență în companii cu notorietate în industria FMCG. „Totul a venit natural și fiecare experiență a avut în spate motivația de a învăța ceva nou și de mă expune unui context diferit. Nu am plecat niciodată dintr-o companie pentru că nu îmi plăcea ceea ce făceam sau pentru că nu aveam rezultate, ci pentru că voiam să învăț lucuri noi și să mă dezvolt profesional”, susține Georgian. Astfel, dacă prima sa interacțiune cu industria bunurilor de larg consum a fost în cadrul Nestlé România, unde a ocupat funcția de Area Coordinator pentru divizia de HoReCa și vending, Georgian a acceptat, după trei ani, propunerea de a se alătura echipei Caroli Food Group în rolul de HoReCa Manager.
„A fost o perioadă în care am învățat extrem de multe despre piață, dar și despre cât de important este să-ți faci bine treaba și să-ți pese. Pentru că aceste atribute au reprezentat două puncte esențiale în configurarea traseului meu și cumva au deschis noi oportunități”, completează acesta. Concret, următoarele propuneri de job au avut în spate un fost coleg sau partener cu care Georgian lucrase anterior și căruia îi demonstrase că îi pasă și merită încrederea lui. „Spre exemplu, în 2015, când m-am alăturat pentru prima oară echipei Julius Meinl, am făcut acest pas la recomandarea unui fost coleg din Nestlé. Apoi, antreprenorul din spatele lanțului de simigerii Petru este unul dintre oamenii cu care am colaborat când eram în echipa Caroli și căruia i-am demonstrat că îmi pasă de nevoile pe care businessul lui le are. Șase ani mai târziu de la colaborarea noastră, îmi propunea să preiau rolul de CEO al businessului”, adaugă Georgian.
Omul potrivit pe poziția potrivită
Un adept al teoriei „omul potrivit pe poziția potrivită”, Georgian consideră că este esențial ca fiecare om din echipă să-și găsească locul potrivit ca să poată crește. Astfel, deși în 2021 a acceptat provocarea de a se muta din București la Iași pentru a conduce lanțul de simigerii Petru, după trei ani în care a pus umărul la treabă, a realizat că Iașiul nu poate fi acasă pentru el și partenera sa de viață.
„Deși din punct de vedere profesional era un rol la care visasem și pentru care muncisem, îmi doream tot mai mult să mă întorc în București pentru că viața într-un oraș de provincie, chiar dacă un oraș mare, nu a fost neapărat în linie cu ce ne-am imaginat noi inițial. Așa că am decis să revenim în București, chiar dacă nu aveam un plan concret și nicio ofertă de job. Șapte luni mai târziu, primeam o ofertă de job în domeniul IT, care era cumva complementar HoReCa”, spune Georgian. Deși cumva departe de zona sa de confort, a acceptat propunerea Bit Soft de a prelua rolul de Director Comercial pentru România și Bulgaria. Dincolo însă de elementul de noutate, compania i-a oferit posibilitatea de a testa, din nou, experiența business-
ului antreprenorial, dar și complexitatea și rigurozitatea domeniului IT.
„A fost o experiență care mi-a plăcut foarte mult, însă a apărut oportunitatea de a reveni în echipa Julius Meinl și decizia a venit cumva natural. Cunoșteam businessul, credeam în brand și îmi doream să mă întorc în echipă pentru că decizia de acum șapte ani de a pleca din companie a avut rațiuni care au ținut strict de familie”, explică Georgian.
Astfel, după un proces de recrutare intens, la începutul anului 2025, Georgian revenea în echipa Julius Meinl sau, cum îi place lui să spună, „s-a întors acasă”. Și chiar dacă știa foarte bine businessul, provocările nu au lipsit pentru că piața s-a schimbat și a realizat că este nevoie ca atât el, cât și compania să se adapteze contextului actual și nevoilor din piață. „Cred că unul dintre atuurile mele a fost faptul că parcursul meu profesional a fost un mix între multinaționale și antreprenoriat, și Julius Meinl este un business de familie, dar la nivelul unei multinaționale, produsele fiind disponibile în peste 70 de țări”, punctează Georgian.
Un stil de leadership participativ
Numirea lui Georgian la conducerea operațiunilor locale ale Julius Meinl a avut loc într-un context strategic de consolidare și de extindere a brandului pe piața locală, cu obiective ambițioase de creștere. Astfel, primul punct de pe agenda lui Georgian la preluarea mandatului a fost ocupat de consolidarea și dezvoltarea echipei, obiectivul fiind acela de a se asigura că organizația este pregătită pentru a face față provocărilor pieței, dar și pentru a-și pregăti un teren sigur de creștere.
„Suntem încă în etapa de consolidare, pentru că șase-șapte luni nu sunt suficiente pentru a crea coerență. Însă am o echipă foarte bună și avem o relație bazată pe încredere, comunicare deschisă și respect reciproc. Mi-am dorit întotdeauna ca oamenii din echipele pe care le-am condus să aibă încredere să vorbim deschis și să găsim soluții împreună”, susține Georgian.
Astfel, el rezonează cu stilul de management participativ. „Îmi place să implic oamenii și să îi ascult. Cred foarte mult în partea de ascultare activă, pentru că doar așa vei reuși să creezi o relație solidă”, adaugă Georgian.
În plus, pentru că de-a lungul carierei sale a învățat lecția consecvenței și a succesului construit pas cu pas, Georgian încearcă să insufle și oamenilor din echipă importanța lucrului bine făcut și a răbdării.
„Succesul se creează pas cu pas și cred că orice acțiune, oricât de mică, în timp, poate să genereze efecte mari. Cred mult în curaj și cred că trebuie să fii deschis să testezi, chiar dacă asta vine la pachet cu posibilitatea de a greși sau de a nu atinge rezultatele pe care le așteptai. Eu mă raportez la greșeală ca la o oportunitate de învățare și de creștere. Greșeala este un eșec doar atunci când nu ai învățat nimic din acea greșeală”, adaugă managerul Julius Meinl.
Consolidare, cuvântul de ordine pentru viitor
Dacă primii 15 ani ai carierei sale au stat sub semnul învățării și acumulării de experiențe, cuvântul de ordine pentru viitor este consolidare. „Așa cum spuneam, din punct de vedere profesional, am ajuns unde mi-am dorit. La nivel de business, clar îmi doresc să consolidăm ceea ce avem și să explorăm noi oportunități de creștere. Avem încă mult loc de creștere pe plan local și oportunitățile vin atât din zona de HoReCa, cât și din canalul de retail”, explică Georgian. În acest context, Georgian pariază pe cartea lucrului bine făcut.
„Cred foarte mult în partea de consecvență. În momentul în care începi să faci un lucru cred că e important să rămâi în direcția aceea și să lucrezi la proces și optimizare. Dacă ne uităm la marii jucători din HoReCa, fiecare are un model diferit de business, dar pe care l-a îmbunătățit constant. Practic, ceea ce i-a făcut să devină cei mai buni pe segmentul lor este consecvența”, susține executivul Julius Meinl. De altfel, aceasta este una dintre cele mai importante lecții ale parcursului său profesional. Consecvența trebuie să fie îmbinată însă cu claritatea în business, pentru că trebuie să știi mereu unde trebuie să ajungi și e nevoie de reziliență”, completează Georgian.
Dincolo de o lecție învățată, dorința de a face lucrurile bine și de a crește este și unul dintre mesajele pe care el vrea să le transmită echipei sale.
„Am avut oportunitatea de a întâlni mulți oameni și mulți profesioniști care m-au ajutat să cresc și cred că fiecare experiență și-a pus amprenta asupra mea. Însă omul de la care am învățat lecția perseverenței este chiar partenera mea de viață, care întotdeauna a fost extrem de motivată să răzbată și cumva m-a provocat să ies mereu din zona de confort”, concluzionează Georgian.



