Despre călătorii imposibile devenite posibile, la INSPIRO – (I’M)POSSIBLE

Cea de-a 15-a ediție a INSPIRO, evenimentul Progresiv departe de exceluri și aproape de oameni, a reunit la Novotel Bucharest Business Centre, sub tema-umbrelă (I’M)POSSIBLE, peste 150 de manageri din industriile de retail și FMCG, zece speakeri excepționali și poveștile lor inspiraționale construite în jurul transformării imposibilului în posibil. Pentru că visele care sunt cu adevărat imposibile sunt doar cele pe care decidem să le abandonăm. INSPIRO

Daniela Orasanu

„Visurile nu au preț, dar au nevoie de un bibliotecar. Visurile au nevoie de protecție, ordonare și mult curaj. Fiecare copil și fiecare om e o bibliotecă de visuri. Nu închideți o carte doar pentru că e prea greu de citit”, a spus Daniela Orășanu, Director Colegiul Tehnic Unirea Pașcani și un om care a ales să fie un arhivar de vieți posibile în deschiderea INSPIRO - (I’M)POSSIBLE.

„Eu nu ar fi trebuit să fiu, dar totuși sunt. Și aceasta e realitatea dură a unei generații. Am supraviețuit unor momente care ar fi trebuit să mă șteargă cumva din timp. Am trecut pe lângă moarte, iar la 18 ani mi s-a refuzat visul meu cel mai mare. Însă am învățat că nimic nu este imposibil atunci când nu refuzi să reziști. Am stat de multe ori în întuneric și asta m-a învățat să aprind lumina din mine și din noi. Am căpătat o conștiință a timpului și profesorul din mine e alimentat de această valoare a timpului pentru că sunt conștientă că fiecare elev are un timp limitat în care are nevoie să fie atins de încredere pentru a prinde aripi", a mai punctat Daniela Orășanu.

Rareori există un „nu pot” absolut. Există un „nu pot acum”, „ nu pot așa”, „nu pot în condițiile acestea”, a învățat Melania Medeleanu, Fondator al Asociației ZI DE BINE de-a lungul vieții. „Dacă te concentrezi pe ceea ce NU poți să faci, o să îți iasă. Nu trebuie să schimbi lumea, dar poți să faci un pas foarte mic astăzi. Și mâine altul. Până când imposibilul devine posibil”, a afirmat cu tărie Melania pe scena INSPIRO - (I'M)POSSIBLE.

Melania Medeleanu

Și, mai spune ea, nu puține sunt exemplele de oameni care proiectează asupra altora propriile lor neputințe. Dar nu pentru că au încercat și nu au reușit, ci pentru că nici măcar nu au încercat pentru că li s-a părut imposibil. „Ce îmi place la proiectele imposibile este că nu există reguli pentru ele. Dacă vrei să schimbi lucruri, trebuie să fii nerezonabil. Ca să faci schimbări majore, trebuie să fii nerezonabil. Dacă vrei să schimbi lucruri în societate, trebuie să le contești, să le împingi spre schimbare. Iar cei care cred că este imposibil sunt rugați să nu îi deranjeze pe cei care încearcă”, a mai spus Melania Medeleanu.

„Nu contează cât de mic ești atât timp cât reușești să te adaptezi”. „Curajul nu înseamnă să fii pregătit. Înseamnă să începi oricum”. „Nu vârsta dă greutatea unui lider, ci curajul de a fi acolo pentru ceilalți”. „Curajul înseamnă să schimbi direcția. Să renunți la confort pentru a crește pe termen lung”. „Curajul înseamnă să conduci fără să ai toate răspunsurile, dar știind clar încotro vrei să mergi”. Acestea sunt lecțiile care definesc parcursul personal, dar și profesional al lui Radu Berevoescu, General Manager PepsiCo East Balkans, managerul care anul trecut a fost numit General Manager & Senior Commercial Director PepsiCo East Balkans, promovare pe care a perceput-o ca pe un vot de încredere și, tocmai de aceea, în relația cu echipa mizează pe acest atribut.

Radu Berevoescu

„Îmi amintesc primul meu job și cât de inutil mă simțeam în fiecare zi. Eram foarte nesigur, însă curajul m-a făcut să aleg experiențele reale. Cred în curaj și cred că este un atribut indispensabil pentru a face diferența în business”, a spus el pe scena INSPIRO - (I’M)POSSIBLE.

Pentru Delia Corniciuc, Director de Marketing Danone Europa Centrală și de Est, drumul de la imposibil la posibil a fost deschis de către bunica ei. „Bunica era croitor pentru oameni, eu sunt croitor de echipe. Bunica mea m-a învățat nu doar cum să fac măsurătorile pentru o rochie. M-a învățat și cum să măsor caracterul omului. Și mă ajut de o întrebare pentru acest lucru: Povestește-mi despre o situație în care ai făcut ceva corect, deși asta era cea mai grea soluție?”, a povestit Delia pe scena INSPIRO - (I'M)POSSIBLE.

Delia Corniciuc

„La bunica mea am văzut că, dacă vrei să schimbi ceva, trebuie să iei inițiativă. Nu aștepți să se întâmple un miracol. Independența asta înseamnă: să iei inițiativă, să nu te oprești, să cauți constant soluții. Iar astăzi cred că rolul unui lider este să dea aripi oamenilor din echipa lui. Consider că trebuie să le oferim oamenilor libertatea de a testa, de a încerca și, foarte important, de a greși. Ordinea, independența, încrederea și bunătatea sunt „firele de mătase” pe care le-am primit de la bunica mea și care, astăzi, mă ajută să fiu un croitor de oameni”, afirmă Delia.

O poveste despre rădăcini și aripi. Așa ar putea fi rezumată în doar câteva cuvinte prezentarea susținută de Roxana Tisăianu, CEO FrieslandCampina România pe scena INSPIRO - (I'M)POSSIBLE. „Am crescut la sat, într-un mediu aproape milităresc, auzind foarte des că „nu se poate”. Așa am ajuns să am o relație specială cu imposibilul. Drumul la facultate, care ar fi trebuit să îmi redea libertatea pe care o avusesem și în copilărie, alături de bunici, s-a transformat dintr-un drum spre necunoscut într-un drum necunoscut. S-a dovedit a fi un drum greu spre autodescoperire și creștere. M-am angajat pentru un proiect de programare, dar s-a încheiat repede. Și atunci mi s-a oferit o altă oportunitate pe care am acceptat-o. Am aflat astfel că, dacă îmi setez un obiectiv, reușesc să ating acel punct cu multă muncă și disciplină. Am început să cred și să văd că imposibilul poate să devină posibil”, a spus Roxana.

Roxana Tisaianu

Mai mult, aceasta a ales să privească fiecare experiență profesională ca o oportunitate de învățare. „De multe ori tindem să ne blocăm într-un viitor pe care ni-l proiectăm și în realitate lucrurile nu stau așa. Fericirea nu ține de destinație, ci de bucuria fiecărei etape. La începutul parcursului meu profesional m-am bucurat să am în jurul meu mulți sponsori de încredere. Acum sunt propriul meu sponsor de încredere, însă e important să avem aproape oameni care să vorbească pentru noi atunci când nu suntem în încăpere", a concluzionat executivul FrieslandCampina România.

Felix Pătrășcanu, membru fondator și Managing Partner al FAN Courier, face parte din prima generație de antreprenori români autentici, vizionari, curajoși dar chibzuiți, dispuși să o ia de la capăt chiar dacă au eșuat prima dată. „27 de ani de antreprenoriat au venit cu multe lecții, dar și cu libertatea de trăi așa cum vreau. Atunci când am început businessul doream perfecțiune și asta deși până la acel moment nu căutasem perfecțiunea. Așa am ajuns să fiu un mic dictator. Însă cine nu are momente în viață de care să-i fie rușine?!”, a mărturisit Felix Pătrășcanu pe scena INSPIRO.

Felix Patrascanu

De la acel moment a trecut printr-un burn out, printr-un faliment, a crescut constant businessul FAN Courier și, după mai bine de 19 ani în care compania a ocupat poziția de lider de piață, după anunțul de achiziție al Cargus de către Sameday este pus în fața unei noi provocări. „Ce vom face? Vom face în continuare foarte bine. Ne interesează profitabilitatea și mărturisesc că urăsc businessurile care nu fac profit. Suntem într-un moment de dezvoltare și de inflexiune prin care trebuie să ne transformăm. Dar știu în același timp că nu trebuie să fim perfecți”, a mai spus antreprenorul. 

To build or not to be. Acesta este crezul care stă ca o primă cărămidă pentru primul teatru privat construit de la zero în ultimii 79 de ani, un demers care aparține lui Chris Simion Mercurian și Tiberiu Mercurian, Fondatorii Grivița 53 și unei întregi comunități.

Chris Simion

„În 2017 nu credea nimeni în acest vis. Nici măcar prietenii noștri nu credeau că vom reuși să facem un teatru. Parcursul este halucinant și dacă am fi știut ce urmează nu am fi dat start acestui proiect. Am fost expuși la testarea limitelor, a valorilor și principiilor, dar ne-am dat seama că împreună nu este doar un concept sau o filosofie, este realitatea cu care noi am lucrat. Acest vis a devenit posibil pentru că am fost împreună”, a spus Chris Simion Mercurian pe scena (I’M)POSSIBLE.

„Împreună a fost cuvântul cel mai semnificativ pentru demersul nostru. Au fost alături de noi artiști, autori cunoscuți și oameni care au ales să creadă în visul nostru. Sunt 5.000 de oameni care își vor lăsa amprenta în foaierul teatrului”, a completat Tiberiu Mercurian. 

A început vânzând înghețată la colțul străzii. Astăzi deține o compania care exportă în 50 de țări din patru continente. Eliodor Apostolescu, Director General și Cofondator PhoenixY, proprietarul brandului Gusto, consideră că s-a aflat la locul potrivit în momentul potrivit și astfel a reușit să creeze un brand internațional și la o producție de 1,5 milioane de pungi de pufuleți în fiecare zi.

Eliodor Apostolescu

„Ce a făcut imposibilul posibil? Perseverența! Multe încercări, multe nereușite, dar și drumul spre produsul final care, în prezent, ajunge inclusiv în SUA, o mie de containere de pufuleți fiind vândute anual către Statele Unite. Orice companie care nu crește permanent, mai devreme sau mai târziu va da faliment. Contează să îți găsești propria cale și imposibilul devine posibil”, a povestit Eliodor Apostolescu pe scena conferinței INSPIRO. 

„Îndrăzniți imposibilul!” - acesta a fost mesajul lui Liviu Șotre, CEO Lidas, un business local fondat în 1993, pentru audiența INSPIRO - (I'M)POSSIBLE. „Lidas a fost înființat de părinții mei în 1993 și sunt implicat în acest business încă de la acel moment când puneam faianță cu tatăl meu și vopseam structurile metalice din fabrică. Nu am știut și nu am vrut neapărat să rămân în companie, dar după ce terminasem facultatea, în drumul spre un târg de joburi, am luat decizia să mă întorc acasă și să cresc acest business”, a povestit Liviu.

Liviu Sotre

De la acel moment businessul a crescut constant și, de la o mică brutărie din Tulcea, la începutul acestui an a finalizat o investiție de 100 de milioane de euro într-o fabrică nouă de produse congelate de panificaţie şi patiserie în localitatea Cataloi. Ingredientele din spatele rețetei de creștere? Curajul de a crede în visul propriu, o ancorare cât mai bună în realitatea momentului și oamenii pentru că „we are possible”. „Niciun om nu poate reuși de unul singur. Are nevoie de oameni care să creadă în el și cu care să construiască”, a concluzionat Liviu Șotre. 

Adi Florea

Conferința INSPIRO - (I'M)POSSIBLE s-a încheiat cu o serie de lecții despre timp oferite de Adrian Florea, Fondator Trend Consult & SoNexy. Adrian a vorbit despre lipsa timpului, despre prezența fricii și despre nevoia de a înțelege efectele bucuriei. „Ce efect are frica, cum te poate ține pe loc? La polul opus, ce efect are bucuria dacă reușești să o înțelegi? Gândiți-vă la viața voastră ca și cum ar fi o prezentare. Când aveți de gând să prezentați mesajul central? Cât timp mai aveți? Eu am înțeles că nu mai am timp să planific ca și cum viața ar fi fără sfârșit. Nu mai am timp să îmi fie frică. Nu mai am timp să mă plâng de ceea ce nu pot să schimb. Pot să schimb lumea ca oricare dintre voi”, a punctat Adrian Florea.

Despre călătorii construite pas cu pas, la INSPIRO – A New Journey
Despre călătorii construite pas cu pas, la INSPIRO – A New Journey
Cea de-a 14-a ediție a INSPIRO, evenimentul Progresiv departe de exceluri și aproape de oameni, a reunit la Le Chateau Ballroom , sub tema-umbrelă...
Despre puterea cifrelor, la INSPIRO – Lucky Numbers
Despre puterea cifrelor, la INSPIRO – Lucky Numbers
Circa 150 de manageri din industriile de retail și FMCG și-au dat întâlnire pe 13 iunie, la The Tent by Clubul Diplomatic, la cea de-a 13-a...