Mircea Turdean: ”Planurile de investiții rămân în picioare în ciuda contextului instabil”

Farmec, unul dintre cei mai importanți producători locali, și-a bugetat investiții de peste 2 milioane de euro pentru anul acesta. Bugetul va fi direcționat în principal în extinderea portofoliului, compania având pe listă mai multe lansări. Mircea Turdean: ”Planurile de investiții rămân în picioare în ciuda contextului instabil”

”Ținta pentru anul acesta este să atingem un plus de 5-6% la nivel de afaceri, în timp ce la nivel de profitabilitate încercăm să rămânem la același nivel ca în 2021, ceea ce în contextul actual este o reală performanță. Cu toate acestea planurile de investiții rămân în picioare. Întotdeauna am fost avantajați în momentele de criză pentru că avem o flexibilitate mai mare și suntem extrem de competitivi din punctul de vedere al prețurilor”, a explicat Mircea Turdean, CEO Farmec.

De altfel, dacă vorbim despre cum arată bilanțul anului 2022 până la acest moment, executivul Farmec spune că aprilie și mai au fost două luni spectaculoase și au reușit să acopere discrepanța primului trimestru, reușind astfel să înregistreze o ușoară creștere față de primele cinci luni ale anului trecut.

Pentru a menține cifrele pe un trend pozitiv, compania a ales să restrângă profitul, singura majorare de preț fiind de 5% în luna martie.

”Este o strategie pe care mulți jucători nu și-au permis-o. Creșterea de 5% este singura majorare pe care am putut-o obține. Ne-am confruntat în ultimele luni cu majorări de până la 30-40% la materiile prime, dar și pe partea de costuri fixe, astfel că activăm într-un mediu extrem de instabil. Acum suntem pe un trend ascendent pe toate canalele în care activăm, chiar și magazinele proprii au revenit pe plus după doi ani în care vânzările au fost afectate”, a mai punctat Mircea Turdean.

Cea mai mare parte a vânzărilor Farmec este realizată în retailul modern, cu o cotă de 60%, în timp ce TT și farma au o pondere de 20%. ”Online-ul a ajuns să genereze circa 10% din totalul cifrei de afaceri. În 2021 creșterea a fost de 60% versus 2019. Cât despre magazinele proprii, acum putem vorbi despre o revenire și un share de 5-6% în total business”, a explicat Directorul General Farmec.

Relansarea gamei Farmec ar trebui să genereze un plus de 15-20%

Cel mai recent proiect semnat de Farmec este relansarea brandului cu același nume, sub conceptul ”Farmecul se cultivă în familie. Din generație în generație”. Linia de peste 30 de produse vine cu un logo nou și un ambalaj modern și oferă soluții complete pentru nevoile de bază ale întregii familii.În plus, odată cu rebrandingul, au fost introduse pe piață șapte produse noi: cremă de mâini cu efect instant de hidratare și absorbție rapidă; cremă de mâini cu SPF 10, care protejează de razele UV; două balsamuri de mâini cu textură lejeră și absorbție rapidă; un tonic micelar, care completează ritualul de curățare; un gel micelar 3 în 1, eficient pentru demachiere și spălare a tenului și o apă micelară.

„Farmec este o gamă extrem de importantă în portofoliul Farmec și anul trecut a generat 20% din totalul cifrei de afaceri. Odată cu această relansare ne așteptăm la un plus de 15-20%, însă sunt subcategorii, precum produsele pentru îngrjirea mâinilor și a picioarelor, unde ambițiile sunt mai mari”, a declarat Tudor David, Marketing Director Farmec, în cadrul evenimentului de relansare.

”Farmec a reușit să mențină un echilibru perfect între autenticitate și progres. Oa,dtă cu această relansare vrem să scoatem brandul Farmec din zona de low-cost și învechit și să-l ducem în zona de produs cu vechime. Investițiile au fost consistente pentru că ne dorim ca produsele să se bucure de o vizibilitate la fel de bună ca cea a brandurilor internațional. Doar la nivel de comunicare TV alocăm 0,5 milioane de euro”, a declarat Monica Martin, Manager de Produs. Gama Farmec conține peste 30 de produse cu formule create pentru nevoile principale ale tenului, părului, mâinilor și picioarelor.

Alte direcții setate de Farmec pentru viitor

Pe lista proiectelor pentru viitor se regăsește și relocarea fabricii Farmec din Cluj-Napoca în afara orașului, proiect pe care compania l-a amânat pentru viitor pe fondul războiului din Ucraina. Investiția ar trebui să se ridice la 25-30 de milioane de euro, proiect prin care Farmec își va dubla capacitatea de producție.

”Pe lângă oportunităție de creștere pe plan local, există și oportunitatea de a crește ponderea exporturilor. Astfel, de la 5% cât este ponderea exporturilor în acest moment, putem ajunge până la 15-20%”, a mai punctat Mircea Turdean.

Farmec extinde rețeaua magazinelor de brand cu două noi unități
Farmec extinde rețeaua magazinelor de brand cu două noi unități
Farmec, cel mai mare producător român de cosmetice, a deschis două noi magazine de brand, în zonele centrale din Sighișoara și...
Farmec vrea să mute producția într-o fabrică nouă, o investiție de peste 40 mil. euro
Farmec vrea să mute producția într-o fabrică nouă, o investiție de peste 40 mil. euro
Farmec, cel mai mare producător român de cosmetice, intenționează să construiască o nouă unitate de producție în comuna Apahida, o...
Farmec are un nou director de vânzări
Farmec are un nou director de vânzări
Farmec, cel mai mare producător român de cosmetice, anunță numirea lui Vasile Ungurean în funcția de Director Vânzări al companiei. Cu o...
Din generație în generație, o nouă campanie de imagine pentru brandul Farmec
Din generație în generație, o nouă campanie de imagine pentru brandul Farmec
Propaganda a dezvoltat noua campanie de imagine pentru gama Farmec, care a fost relansată anul acesta cu un nou logo, un design modern și o gamă...