Investiție strategică realizată de Olympus la Brașov

În urma unei investiții de peste 40 de milioane de euro, Fabrica de Lapte Brașov, compania care produce și comercializează gama Olympus și unul dintre cei mai mari producători de lactate din România și din regiune, a inaugurat un nou centru logistic, în Hălchiu, județul Brașov. Care sunt avantajele noului centru și cum optimizează această activitatea fabricii, am aflat de la Dimitrios Kelas, Director General Fabrica de Lapte Brașov. Dimitrios Kelas Director General Fabrica de Lapte Brasov

La ce valoare se ridică totalul investițiilor în Fabrica de Lapte Brașov, odată cu inaugurarea noului centru logistic?
Totalul investițiilor de până acum în Fabrica de Lapte Brașov se ridică la 190 milioane de euro. Seria acestora a fost inițiată în urmă cu aproape 15 ani prin construcția de la zero a fabricii și utilarea ei cu cele mai noi tehnologii și linii de producție. În continuare am investit an de an în modernizare, eficiență energetică și soluții sustenabile. Dintre acestea aș dori să amintesc stație de producție biogaz sau instalarea sistemelor fotovoltaice. Cea mai recentă investiție majoră este noul centru logistic cu suprafață de 13.500 mp și depozit frigorific high-bay cu o capacitate de 32.000 de paleți. Acesta a fost inaugurat în septembrie 2024 în urma unei investiții de 40 de milioane de euro.

Care sunt cele mai importante inovații în materie de eficiență și sustenabilitate integrate în noul centru logistic?
Întregul proiect a fost gândit pentru a oferi cel mai înalt nivel de eficiență cu cel mai mic impact asupra mediului și a luat în considerare trei componente: construcție, tehnologii și operațiuni. În ceea ce privește clădirile noului hub logistic, am optat pentru un depozit frigorific de tip high-bay. Din punct de vedere constructiv, această soluție este cea mai eficientă în momentul de față pentru un depozit cu temperatură controlată (2-4°C), permițând stocarea a 32.000 de paleți cu alimente pe o suprafață de doar 6.000 de metri pătrați. Mai departe, am utilat noul hub cu toate noutățile în materie de automatizare a transportului și gestionării. Așadar, avem macarale ce funcționează cu intervenție umană minimă, roboți de transport autonomi - LGV (Laser Guided Vehicles) și benzi inteligente pentru sortare și transport. Toate acestea asistă cu un grad ridicat de precizie personalul din hub, facilitând munca, reducând erorile și eficientizând energetic toate operațiunile. Practic, tot ce trebuie să facă acum colegii noștri din centrul logistic este să introducă comenzi simple, iar depozitarea sau ridicare mărfurilor indicate se realizează automat.

Cum preconizați că va optimiza noul centru logistic activitatea Fabricii de Lapte Brașov, odată ce va fi 100% operațional?
Noul centru logistic va funcționa la randament maxim până la finele acestui an. Odată ce va fi complet integrat cu fabrica, noul hub va reduce semnificativ timpii de transport și gestionare a mărfurilor, va îmbunătăți întregul flux logistic și va utiliza mult mai eficient resurse precum spațiul sau energia electrică. În același timp, noul depozit high-bay și sistemele de control al temperaturii vor asigura păstrarea unui volum mult mai mare de produse lactate în condiții optime. Astfel, onorarea comenzilor din stoc, în loc să le trimitem în producție, ne va face mult mai agili, ne va permite să ne distanțăm și mai mult ca lideri în colectarea laptelui de la fermierii români și va consolida poziția brandului Olympus în România și pe plan European. Nu în ultimul rând, implementarea tehnologiilor „verzi” va reduce impactul ecologic al operațiunilor Fabricii de Lapte Brașov, contribuind astfel la atingerea obiectivelor de sustenabilitate ale Hellenic Dairies, concomitent cu extinderea Olympus pe noi piețe internaționale și consolidarea poziției actuale în țări precum Germania, Franța, UK, Italia și Suedia.

Fabrica de Lapte Brasov

*Articol susținut de Fabrica de Lapte Brașov.

noul centru logistic inaugurat de Fabrica de Lapte Brasov
Dimitrios Kelas, Fabrica de Lapte Brașov: Noul hub logistic reprezintă o investiție strategică
Fabrica de Lapte Brașov, compania care produce și comercializează gama Olympus și unul dintre cei mai mari producători de lactate din România...
olympus
Olympus România inaugurează un nou hub logistic în urma unei investiții de 40 mil. euro
Olympus, unul dintre cei mai mari producători de lactate din România, va inaugura la finalul acestei luni un nou centru logistic în județul...
Olympus lansează o nouă gamă de deserturi pe bază de lapte
Olympus lansează o nouă gamă de deserturi pe bază de lapte
Olympus își extinde gama de produse și adaugă în portofoliu trei sortimente de desert pe bază de lapte disponibilă în trei sortimente, cu...
Olympus investește peste 40 mil. euro în construcția unui centru logistic lângă Brașov
Olympus investește peste 40 mil. euro în construcția unui centru logistic lângă Brașov
Olympus, unul dintre cei mai mari producători de lactate din România, investește peste 40 de milioane de euro în construcția unui centru...
Producătorul Olympus se alătură inițiativei Concurenței privind reducerea prețului pentru laptele de consum
Producătorul Olympus se alătură inițiativei Concurenței privind reducerea prețului pentru laptele de consum
Fabrica de Lapte Brașov, producătorul local al brandului Olympus, a participat la discuțiile mediate de Consiliul Concurenței pe tema acordului...
Olympus a investit aproape 140 mil. euro în Fabrica de Lapte Brașov în zece ani de activitate
Olympus a investit aproape 140 mil. euro în Fabrica de Lapte Brașov în zece ani de activitate
Fabrica de Lapte Brașov, o investiție Greenfield a producătorului Olympus, a atras în cei zece ani de activitate investiții de aproape 140 de...