Bergenbier: Vom continua pe acest drum al sustenabilității și eficientizării resurselor

Bergenbier se implică activ în scrierea poveștii sustenabilității în industria berii prin măsuri vizibile la raft. Concret, producătorul de bere pune pe piață un nou model de dop pentru sticlele PET și, totodată, dozele de bere la bax vor avea o taviță din 100% carton reciclat. Alături de obiectivele pe termen lung ale companiei în ceea ce privește sustenabilitatea, Bergenbier duce mai departe și inițiativa plantării puieților de brad prin campania „Ziua Bradului Ovidiu”. Bogdan Jianu, Senior Brand Manager Bergenbier, și Elena Ion-Bălescu, Brand Manager Bergenbier, vorbesc despre impactul acestor măsuri, cât și despre planurile pentru 2023 din punctul de vedere al sustenabilităţii. Bergenbier: Vom continua pe acest drum al sustenabilității și eficientizării resurselor

Anul acesta, Bergenbier pune pe piață un nou model pentru sticlele PET. Care este noutatea și ce impact are acest nou tip de sticlă la nivel de industrie?
Bogdan Jianu:Nu vorbim despre un model nou, ci mai degrabă de o adaptare a modelului actual. Concret vom implementa un sistem prin care vom atașa dopul de PET. Este o aliniere cu una dintre cerințele Directivei Europene Single Use Plastic și suntem printre primii producători de bere din România care implementează acest sistem. Este o investiție pe care o facem în primul rând pentru grija noastră asupra mediului înconjurător, cât și din dorința de a contribui la creșterea gradului de reciclare a produselor din plastic, evitând cât se poate de mult situațiile în care dopul este aruncat în deșeul menajer și nu este colectat împreună cu PET-ul. Această inovație se datorează, mai ales, colegilor noștri din fabrica din Ploiești care depun în mod constant eforturi în direcția sustenabilității.

bengenbier cup

Veți mai implementa ceva în plus împreună cu acest sistem în cazul sticlelor PET?
Elena Ion-Bălescu: Tot din acest an introducem tăvițele din carton reciclat 100% pentru dozele de bere la bax. Acesta este un alt pas important pe care îl facem în direcția implicării noastre în acțiunile de sustenabilitate. An de an încercăm să reducem cât mai mult amprenta pe care o lăsăm asupra mediului și vom continua să dezvoltăm proiecte în acest sens.

Anul trecut, fabrica din Ploiești a trimis la groapa de gunoi 0 deșeuri menajere, procentul de valorificare fiind de 100%. Cât timp a durat și ce a presupus acest drum?
Bogdan Jianu:Toate acțiunile și eforturile noastre sunt focusate, în primul rând, pe responsabilitatea față de comunitate și mediul înconjurător. 2018 a fost anul în care ne-am propus în fabrica Bergenbier din Ploiești să nu mai trimitem deșeuri menajere la groapa de gunoi, iar 2019 a fost primul an în care am reușit acest lucru, procentul de valorificare prin reciclare fiind de 100%. De asemenea, întreaga cantitate de electricitate achiziționată și folosită în fabrică este 100% energie regenerabilă. Vom continua pe acest drum al sustenabilității și eficientizării resurselor. 

În urmă cu cinci ani, Bergenbier avea prima campanie de împădurire, primul proiect de plantare de brazi din România – Te Răcorești și Împădurești. Câți brazi au fost plantați în toți acești ani și cum poate consumul responsabil de bere să ajute la reîmpădurirea teritoriului României? Ce planuri există și pentru campania Bradul Ovidiu?
Elena Ion-Bălescu: Ziua Bradului Ovidiu este o altă poveste prin care Bergenbier își exprimă grija față de mediu și comunitatea în care își desfășoară activitatea. Campania ”Te Răcorești și Împădurești”, începută în urmă cu 5 ani a ajutat la plantarea a peste 150.000 de puieți de brad, echivalentul a peste 370 de mii de metri pătrați de teren, fiind totodată și prima acțiune de reîmpădurire desfășurată de un berar. Prin noua campanie, Ziua Bradului Ovidiu, parte din banii obținuți din vânzarea de bere sunt redirecționați pentru achiziția și plantarea a 15.000 de puieți cu ajutorul unei asociații până la finalul anului. Primul pas a fost deja făcut, luna aceasta fiind plantați primii 5.000 de molizi în județul Alba. 

IMG 1727-Exposure (002)

Nu în ultimul rând, la nivel de business general, ce planuri aveți pentru 2023 din punctul de vedere al sustenabilităţii?
Bogdan Jianu:Vom continua să ne implicăm în cât mai multe acțiuni de sustenabilitate, să dezvoltăm noi campanii și să fim aproape de oameni și mediul înconjurător. În plus, vom continua să ne îngrijim de brazii plantați în urma acțiunilor noastre și vom depune în continuare eforturi pentru acțiuni coerente în zona consumului responsabil.

*Articol susținut de Bergenbier.

 

Businessul Bergenbier, cifră de afaceri în creștere în 2022, dar declin la nivel de profit
Businessul Bergenbier, cifră de afaceri în creștere în 2022, dar declin la nivel de profit
Bergenbier S.A., parte a grupului Molson Coors, unul dintre cei mai importanți producători de bere din România, a încheiat anul 2022 cu o cifră...
Despre puterea cifrelor, la INSPIRO – Lucky Numbers
Despre puterea cifrelor, la INSPIRO – Lucky Numbers
Circa 150 de manageri din industriile de retail și FMCG și-au dat întâlnire pe 13 iunie, la The Tent by Clubul Diplomatic, la cea de-a 13-a...
Bergenbier și Bradul Ovidiu: Cum poate consumul responsabil de bere să ajute la reîmpădurirea României
Bergenbier și Bradul Ovidiu: Cum poate consumul responsabil de bere să ajute la reîmpădurirea României
În contextul actual din categoria de bere, brandurile vizionare continuă să se dezvolte și duc mai departe eforturile de sustenabilitate. Un...
Despre cum transformăm banalul în extraordinar, la INSPIRO 2022
Despre cum transformăm banalul în extraordinar, la INSPIRO 2022
Circa 170 de manageri din industriile de retail și FMCG și-au dat întâlnire pe 7 iulie, la Grădina Face Convention Center, la cea de-a 12-a...