FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Silvia Sticlea, Nestlé România: "Investițiile în extinderea portofoliului rămân o prioritate și în 2023"

Silvia Sticlea, Nestlé România: "Investițiile în extinderea portofoliului rămân o prioritate și în 2023"

silvia sticlea nestle

Primele nouă luni ale anului au adus o creștere de 11,1% pentru businessul Nestlé România, avans susținut de o evoluție de două cifre pe 7 dintre cele 10 divizii ale companiei. Cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume este prezentă pe plan local cu 9 divizii, printre care Nespresso, Nestlé Professional și Cereal Partners Worldwide CPW. Acestea au avut o evoluție pozitivă în ultimul an, fiecare cu o creștere de cel puțin o cifră.

“Într-o perioadă cu o dinamică aparte, pe o piață volatilă, am reușit să înregistrăm o creștere de 11,1%, iar diviziile noastre au dovedit reziliență și determinare de a aduce noutăți pe segmentele lor și de a continua drumul spre atingerea obiectivelor de sustenabilitate”, declară Silvia Sticlea, Country Manager Nestlé România.

Principala provocare pentru perioada următoare și pentru anul următorul este legată de asigurarea continuițății lanțului de aprovizionare, susține executivul Nestlé România. „Trebuie să ne asigurăm că avem disponibilitatea tuturor produselor peste tot și în cantitățile necesare. În același timp, ne uităm la comportamentul de consum și la tendința românilor de a-și reduce bugetul alocat pentru cumpărături. Vestea bună este că avem branduri puternice și iubite de consumatori, acolo unde aceștia au declarat, într-un studiu pe care l-am realizat în prima parte a acestui an, dar care se observă și în vânzările companiei noastre, că nu renunță la aceste branduri și produse și că rămân loiali”, explică Silvia Sticlea.

Aceasta a mai explicat că o strategie a companiei în fața acestei schimbări de abordare a consumului este de a acorda o atenție mai mare a promoțiilor, a pachetelor promoționale, cu cantități mai mari sau mai mici, în funcție de categorie.

Nestlé România, investiții în extinderea portofoliului

Mai mult, în contextul în care prognozele economice pentru 2023 sunt destul de pesimiste, reprezentanții companiei declară că nu vor opri investițiile în noi produse, branduri sau îmbunătățiri ale rețetelor, acestea fiind de altfel un motor de creștere pentru companie. „Întotdeauna ne-am bazat pe inovație, este important să oferi consumatorului ceva nou sau să îmbunătățești ce ai. Nu am oprit și nici nu vom opri această abordare pentru că dinamica pe care o aduci într-o categorie face ca aceasta să aibă o evoluție pozitivă. Planul nostru de lansări este gândit de câteva luni și în 2023 vom avea o serie de lansări, cum de altfel am avut și în ultimii doi-trei ani”, a explicat Silvia Sticlea.

De exemplu, divizia Nestlé Cereal Partners Worldwide CPW din România a adus pe piață o sortimente noi, de ciocolată, cu miere sau căpșuni, cu iaurt sau cu arahide– Nestlé Nesquik, Chocapic, Nestlé Cookie Crisp, Nestlé Honey Cheerios, Cini Minis, Lion, Fitness, Nestlé Corn Flakes și Nestlé Cheerios Ovăz. Pe lângă cerealele de mic dejun, divizia include și batoanele de cereale, care au ponderi similare în vânzări. 

Anul acesta, în primul trimestru, divizia a venit cu noutăți în segmentul de Adulți, prin listarea Fitness Dark Choco - un amestec de fulgi crocanți de cereale integrale, acoperiți cu ciocolată neagră fină. Luna trecută, a intrat și în segmentul Musli & Granola, unde nu au fost prezenți până acum, cu 3 sortimente de produse Granola: cu Ciocolată, Miere și Merișoare.

Nicolae Iacob, Business Executive Officer CPW a explicat că această categorie este una relativ tânără pentru piața locală, cu o pondere în vânzări mai mare spre segmentul copiilor, decât spre cel al adulților. Deși portofoliul Nestle este unul balansat pe acest segment, brandurile Lion și Nesquik se evidențiază în preferințele consumatorilor. Totodată, în ceea ce privește ponderea celor două tipuri de produse – cereale și batoane – vânzările sunt echilibrate.

„CPW, în categoria de cereale și batoane pentru mic dejun, are un trend crescător pe cotele de piață atât în volum, cât și în valoare. Suntem lideri de piață în categoria de cereale pentru mic dejun pe 2 segmente: Kids & Teens și Adulți, ocupând un puternic loc 2 în segmentul All Family. În categoria de batoane, suntem de departe lideri de piață, cu o sortimentație variată, având o impresionantă cotă de piață atât în volum cât și în valoare. Pentru noi, calitatea produselor noastre este un pilon esențial în planul de dezvoltare. Facem constant îmbunătățiri de rețete, reducând considerabil, de-a lungul anilor, cantitatea de zaharuri și sare și crescând cantitatea de cereale integrale din întreg portofoliul nostru, venind în întâmpinarea consumatorilor cu produse îmbunătățite continuu, cât și cu produse noi, inovatoare”, afirmă Nicolae Iacob, Business Executive Officer CPW.

Nestlé este cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume. Este prezentă în 189 de țări din întreaga lume, iar cei peste 300.000 de angajați sunt dedicați scopului Nestlé de a îmbunătăți calitatea vieții și de a contribui la un viitor mai sănătos. Nestlé oferă un portofoliu larg de produse și servicii pentru oameni și animale de companie, pentru tot parcursul vieții. Cele peste 2000 de brand-uri ale Nestlé includ nume emblematice precum NESCAFÉ, Nespresso, Maggi și Nesquik. Performanța companiei este susținută de strategia Nutrition, Health and Wellness. Sediul principal al Nestlé se află în Vevey, Elveția, unde compania a fost fondată în urmă cu mai bine de 150 de ani.

 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content