FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Ritm constant de expansiune pentru marile rețele de magazine în iunie

Ritm constant de expansiune pentru marile rețele de magazine în iunie

cos de cumparaturi

Retailerii internaționali și-au continuat investițiile în expansiune și în luna iunie, bifând 34 de noi deschideri. Ritmul de dezvoltare a rămas constant față de lunile precedente, în mai și aprilie fiind inaugurate tot câte 34 de magazine.

Cele mai multe magazine au fost deschise de Auchan care a continuat investițiile în rețeaua de proximitate și a inaugurat 13 locații în stațiile Petrom, ajungând la pragul de 200 de locații. Practic odată cu atingerea acestui prag, retailerul a ajuns la jumătate din numărul total convenit de cei doi parteneri. Începând cu 2021, proiectul a fost accelerat, astfel încât finalizarea lui să poată avea loc cu un an mai devreme, în 2023. În acest an, vor mai fi inaugurate încă aproximativ 80 de magazine de proximitate în stațiile Petrom. Integrarea magazinelor MyAuchan se face concomitent cu modernizarea aspectului stațiilor marca Petrom, iar bugetul comun al celor două companii pentru acest proiect se ridică la 50 de milioane de euro.

Pe poziția a doua în topul expansiunii se află Mega Image, care a deschis 7 magazine noi sub brandul Shop&Go și un supermarket Mega Image. Dintre acestea, 4 locații au fost inagurate în județul Brașov, în timp ce celelalte locații au fost inaugurate în București și Cluj.

Clasamentul celor mai expansivi retaileri este completat de Profi, retailerul deținut de fondul de investiții Mid Europa Partners deschizând cinci magazine noi, sub brandurile Profi Go, Profi Loco și Profi Super. În paralel cu expansiunea, Profi și-a continuat investițiile în remodelarea magazinelor. La finalul lunii iunie retailerul deținea 1.606 unități comerciale la nivel național.

Alte investiții în expansiune finalizate de marile rețele

Investiții în expansiune au finalizat și Carrefour, Lidl și Penny. Carrefour a inaugurat trei locații express și o locație Supeco, ajungând la finalul primului semestru să dețină pe piața din România 377 de magazine, dintre care 43 hypermarketuri, 188 de supermarketuri, 119 magazine de proximitate în format Express și 27 de magazine Supeco.

Discounterul german Lidl a ajuns la 333 de unități comerciale după trei magazine inaugurate în luna iunie. De altfel, de la începutul acestui an, retailerul a deschis 12 magazine noi și a redeschis trei locații. Penny și-a continuat planul de extindere prin deschiderea unui nou magazin în Alba Iulia. Aceasta este a zecea deschidere de anul acesta, în condițiile în care planul pentru 2022 prevede 36 de locații noi.

Dacă ne referim la bilanțul primului semestru în termeni de expansiune, marile lanțuri de magazine au bifat peste 180 de magazine. Liderul la capitolul expansiune a fost Auchan care a inaugurat 76 de magazine de proximitate MyAuchan. Clasamentul este completat de Profi și Mega Image, care au bifat 35 de deschideri, respectiv 29.

Puteți urmări evoluția lunară a deschiderilor de magazine în Universul de Retail (UdR). Un proiect online marca Progresiv, Universul de Retail este o aplicație care oferă situația actualizată a magazinelor din rețelele internaționale și locale. UdR pune la dispoziție repartizarea geografică a magazinelor în funcție de canal de vânzare, suprafață de vânzare și date de deschidere, informații despre magazine (adresă, format, suprafață de vânzare și date de deschidere), evoluția numărului de magazine pe tip de canal de vânzare și informații financiare despre jucătorii din piața de retail (cifre de afaceri, profit, număr de magazine și număr de angajați).

 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content