Paco Supermarkets: 2022 va fi un an extrem de dificil pentru industria de retail
După un 2021 bun, cu o cifră de afaceri de peste 160 de milioane de lei, în creștere cu 15% față de anul precedent, Feliciu Paraschiv, proprietarul rețelei de magazine Paco Supermarkets, vorbește cu îngrijorare despre 2022.
”2022 se arată un an extrem de dificil pentru industria de retail, dar și pentru toate celelalte industrii. Pornind de la materia primă si mergând mai departe spre producție, transporturi și desfacere, tot lanțul comercial va fi afectat de criza energetică, de criza transporturilor, de criza forței de muncă. Iar finalitatea este predictibilă, vom plăti un preț cu mult mai mare pentru orice lucru cumpărat. Este greu să facem prognoze și planuri pentru un an care nu știm cum va arăta. Creșterea costurilor cu energia electrică ne duce în situația de a concedia 100 dintre cei 425 de angajați ai companiei Paco Supermarkets pentru a păstra nivelul cheluielilor constant și a nu crește marja comercială”, declară antreprenorul.
Chiar și în acest context instabil, proprietarul rețelei din Vrancea conitnuă să pună expansiunea Paco Supermarkets pe primul plan, însă magazine noi vor fi deschise doar în puncte, cu văd comercial, acolo unde există o cerere evidentă pentru un supermarket cu formatul dezvoltat de companie.
”Pe piața de retail, nu este recomandat pentru un jucător local doar să supraviețuiască, cheia este să se dezvolte și să-și stabilească o strategie pe termen mediu sau lung. Un retailer local trebuie să-și definească foarte foarte bine modurile în care vrea să acționeze, trebuie să cunoască foarte bine piața locală și trendurile din zona în care operează. Trebuie să investească permanent în dezvoltare, să fie inovator, să fie deschis la nou, dar și foarte calculat și foarte strict în analiza balanței de plăți și cheltuieli. Întotdeauna în afaceri concurența construiește pe slăbiciunile, neputințele și comoditatea ta”, mai punctează Feliciu Paraschiv.
Anul trecut, compania și-a concentrat investițiile în remodelări, magazinul online și reîntregirea flotei auto. ”Am încheiat anul 2021 cu 15 supermarketuri și o unitate csh&carry. Anul trecut nu am mai făcut investiții în expansiune, în schimb ne-am dorit un lucru pe care l-am și realizat, și anume să remodelăm și ultimele supermarketuri Paco, după conceptul black market început acum câțiva ani. Investițiile se ridică la circa 300.000 de euro”, concluzionează proprietarul rețelei.
Prezent pe piața locală de retail încă din 1995, Paco Supermarkets este cel mai mare comerciant independent din zona Vrancei, operând 15 supermarketuri în localitățile Focșani, Jariștea, Vidra și Odobești și o unitate cash&carry. Paco Prod Serv, compania care deține magazinele Paco Supermarkets, a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de 143,38 de milioane de lei, în creștere cu 19% față de anul precedent.