FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > GfK: Retailul modern atinge o cotă de piață valorică de 62% în primul trimestru din 2017

GfK: Retailul modern atinge o cotă de piață valorică de 62% în primul trimestru din 2017

supermarket mega image

În primul trimestru al anului 2017, retailul modern a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ 2 puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional, arată cel mai recent studiu GfK Consumer Panel Services. În ceea ce privește evoluția pe formate, supermarketurile și magazinele moderne de proximitate au cea mai mare creștere a cotei de piață în valoare, primele două câștigând prin coșuri mai mari, în timp ce magazinele moderne de proximitate recrutează mai mulți cumpărători. Hypermarketurile sunt afectate de scăderea traficului și au pierdut aproape un punct în valoare.

Mărcile private au atins aproape aceeași cotă de piață ca în trimestrul întâi al anului anterior (~15%). Vânzările la promoție au scăzut cu 0,7 puncte procentuale în primul trimestru din 2017 față de aceeași perioadă a anului trecut.

Piața de FMCG a continuat să crească, dar mai domol
Și piața bunurilor de larg consum a crescut cu 1,7% în perioada ianuarie – martie 2017 față de aceeași perioadă a anului trecut. Ritmul de creștere pare să încetinească, odată cu ultimul trimestru din 2016. Inflația se instalează (+1,5% pentru produsele alimentare), în timp ce populația continuă să prefere produsele mai scumpe (uptrade). Volumele însă au scăzut, pentru prima oară din 2015, cu 2,5%.

Dintre categoriile mari de bunuri de larg consum, produsele alimentare proaspete rămân constante în valoare. La fel, și produsele de îngrijire personală. Cele care înregistrează creșteri sunt produsele alimentare ambalate (+3%), urmate de băuturi cu 2%. Campioane sunt produsele pentru îngrijirea locuinței, care au crescut cu 7% în valoare, semn că românii acordă mai mare atenție confortului de acasă.

Specialitățile de brânză, deserturile din lapte, batoanele de cereale, fructele uscate, cidrul, produsele de patiserie și pizza congelate au continuat să se dezvolte și să câștige tot mai multe gospodării din România. Categoriile de „răsfăț”, cum ar fi înghețata, biscuiții dulci și sărați, gustările și pralinele, au crescut și ele, în principal prin intensificarea consumului.

În același timp, alimentele de bază, precum făina, zahărul, orezul, uleiul pentru gătit sau margarina au continuat tendința de scădere.

Studiul are la bază informaţii obţinute prin monitorizarea consumului casnic pentru toate categoriile de produse de larg consum prin intermediul cercetării de tip Panel de Consumatori a GfK România, pe un eşantion de 3.000 gospodării, reprezentativ la nivel naţional.

Încrederea consumatorilor, la cele mai înalte cote de la începutul crizei
Dacă ar fi să aruncăm un ochi la premisele care au influențat gospodăriile din România și consumul pentru acasă, atunci cu siguranță încrederea consumatorilor joacă un rol foarte important. Barometrul GfK Consumer Confidence arată că încrederea românilor în viitor atinge în primul trimestru al acestui an cele mai înalte cote de la începutul crizei.

În plus, măsurile economice demarate anul trecut au continuat și în primul trimestru din 2017: pensiile au crescut cu 5%, iar impozitul pe venit a fost eliminat pentru pensiile de sub 2.000 lei, venitul minim a crescut cu 200 lei, iar TVA a scăzut de la 20% la 19%.
 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content