FAN Courier pregătește investiții de 30 milioane de euro pentru 2023
FAN Courier, cea mai mare companie de curierat din România, estimează un avans de 15% al afacerilor pentru anul viitor și are în plan investiții de 30 de milioane de euro, anunță compania.
Pentru anul acesta FAN Courier estimează o cifră de afaceri de 225 de milioane de euro, în creștere cu 10% față de 2021. Nivelul investițiilor a depășit 31,5 milioane de euro, cele mai importante proiecte fiind dezvoltarea rețelei de lockere, digitalizarea și extinderea HUB-urilor și a flotei.
”2022 a fost un an plin de incertitudini și provocări, venit după alți doi ani dominați de imprevizibilul dat de pandemie. Anul acesta, cea mai mare provocare a fost gestionarea corectă a creșterii prețurilor la combustibil și energie, costuri cu impact semnificativ în activitatea noastră curentă. Din cauza acestor scumpiri, am fost nevoiți să majorăm tarifele cu 6-7% și să introducem indexul de combustibil pentru fiecare expediție. Impactul creșterii costurilor a fost atât de puternic încât ne așteptăm la o scădere semnificativă a profitabilității.Am observat în piață, mai ales după izbucnirea războiului în Ucraina, dar și din cauza scumpirilor în lanț la produsele de bază, o stare de așteptare și de chibzuință în rândul consumatorilor, stare generată în mare parte de scăderea puterii de cumpărare. La categoria vești bune putem aminti o creștere a interesului clienților pentru livrările alternative - lockere, Collect Point etc. -, zone spre care am direcționat și noi o mare parte din investițiile din acest an”, a declarat Adrian Mihai, CEO și cofondator al FAN Courier.
Pentru anul viitor, compania estimează o creștere a pieței de curierat cu 10-15%, după ce în 2022 a atins o valoare de 850 milioane de euro. În contextul avansului industriei, FAN Courier previzionează pentru anul următor o creștere de 15% a businessului propriu. Nivelul investițiilor care urmează să fie realizate în 2023 va fi de 30 de milioane de euro, sumă direcționată spre automatizare, digitalizare, personal și flotă.
”În acest an, de departe cea mai amplă investiție pe care am derulat-o a fost cea în dezvoltarea rețelei de lockere FANbox. Este un proiect care va avea o perioadă de implementare mai lungă, cu mai multe etape, pe care le-am anunțat deja. În prima fază, acest proiect a necesitat o investiție de 10 milioane de euro, pe care am făcut-o în acest an. De asemenea, am continuat investițiile începute în anii anteriori la HUB-ul de la Cluj, pe care l-am dat în folosință în luna mai, investiție care a crescut semnificativ și calitatea serviciilor, dar și volumele tranzitate. Pe termen mediu și lung, planurile noastre sunt să transformăm HUB-ul din Cluj-Napoca într-unul internațional. Tot în acest an, am început extinderea HUB-ului de la Brașov, investiție pe care o vom continua în 2023 și am dotat HUB-ul de la Arad cu un sistem de sortare performant. În plus, la nivel național, am implementat plata cu cardul la curier, dar și alte soluții de digitalizare, care oferă clienților alternative simple și rapide de folosire a serviciilor noastre”, a adăugat Felix Pătrășcanu (foto), cofondator FAN Courier.
Pe lista de investiții pentru 2023 se află construirea unui nou HUB în Ștefănești ce va cuprinde un depozit de fullfilment, o clădire de birouri și o parte de depozit de curierat, dotat cu tehnologii performante de sortare și picking, însumând o investiție de 25 milioane euro. De asemenea, anul viitor va fi finalizat și HUB-ul de la Brașov, care va fi dotat cu o bandă de sortare modernă. Continuarea extinderii rețelei de lockere la nivel național, precum și achiziția de mașini electrice și investițiile în sustenabilitate sunt, de asemenea, prioritare în 2023. Compania își propune să ajungă până la finalul anului viitor la o rețea de 1.000 de lockere FANbox.
În 2022, FAN Courier a majorat numărul de angajați la nivel național de la 7.500 la 7.900 și intenționează să păstreze aceeași rată anuală de creștere și în 2023.
Extindere pe alte piețe internaționale
În 2022, FAN Courier a continuat dezvoltarea în Republica Moldova și vizează intrarea și pe alte piețe internaționale, preponderant țări din regiune, începând din 2023. Compania a intrat anul trecut pe piața din Republica Moldova în urma unei investiții de trei milioane de euro.
”Activitatea este în parametri, deși planurile de creștere au decelerat din cauza războiului din Ucraina, având în vedere că Republica Moldova este mai afectată decât România de acest conflict. Avem ca obiectiv poziția de lider de piață și în țara vecină, astfel că ne menținem planurile de investiții și ne dorim să oferim clienților din Republica Moldova acces la piața europeană, iar celor din România acces la piața din Republica Moldova. Pentru 2023, ne propunem ca FAN Moldova să-și dubleze numărul de filiale, așadar vom face investiții importante în flotă și în numărul de angajați”, a precizat Neculai Mihai, cofondator FAN Courier.
Breakeven pentru FAN Delivery în 2023
FAN Delivery, platformă online de personal shopping cu livrare rapidă, creată anul trecut de FAN Courier, își propune să atingă în 2023 breakeven operațional, pe măsură ce serviciile vor fi extinse și în alte orașe din țară. Platforma este accesibilă tuturor companiilor, mari și mici, care oferă produse și servicii incluse în categoriile listate: Supermarket, Local & Sănătos, Florărie, Beauty & Care, Party Shop, Delicatese, Books & Gifts și Electronice. Pe zona de supermarket Fan Delivery este partener cu Auchan Retail, care pune la dispoziția utilizatorilor platformei peste 7.000 de articole.
În prezent, FAN Delivery acoperă orașele București, Cluj, Timișoara, Iași, Brașov și Craiova și anul viitor își propune să adauge pe listă Constanța, Oradea, Ploiești, Pitești, Târgu Mureș.
FAN Courier este o companie cu capital integral românesc, fondată în 1998 de Felix Pătrășcanu, Adrian Mihai și Neculai Mihai. Compania deservește cei peste 60.000 de clienți, majoritatea persoane juridice, cu ajutorul unei echipe formate din peste 7.900 de angajați și colaboratori și a unei flote auto de aproximativ 4.500 de autovehicule.