evoMAG preia Elefant.ro. Tranzacția așteaptă aprobarea Concurenței
Elefant Online, unul dintre cei mai mari retaileri din ecommerce-ul local și proprietarul platformei Elefant.ro, a anunțat că acționarii săi, Millennium Gold Resources Limited şi Catalyst Romania SCA SICAR, au cesionat 58,84% din acțiuni și 9,62% din capitalul social, către Evolution Prest Systems, companie fondată și condusă de Mihai Pătrașcu.
Tranzacția a fost încheiată la începutul lunii mai, iar cei doi acționari s-au angajat să cedeze 44 de milioane de acțiuni. ”Efectuarea transferului propriu-zis de acțiuni de la acționarii cedenți la acționarul cesionar se va efectua în baza îndeplinirii unor condiții suspensive, condiții ce includ totodată și obținerea aprobării, din partea Consiliului Concurenței, cu privire la controlul concentrărilor economice. Ulterior îndeplinirii condițiilor suspensive, conform prevederilor legale aplicabile, Elefant Online va informa investitorii și orice persoane interesate cu privire la îndeplinirea acestor condiții suspensive”, notează compania în raportul publicat la Bursa de Valori București.
Compania nu menționează despre ce condiții suspensive este vorba.
Evolution Prest Systems este controlată în proporție de 63,63% de Mihai Pătrașcu (foto), fondatorul și CEO-ul evoMAG, unul dintre cei mai mari retaileri online din România.
Millennium Gold Resources Limited este un offshore din Cipru, controlat de Ion Sturza, fost premier al Republicii Moldova. La rândul său, grupul Catalyst este primul fond de investiții în start-up-uri tech din România, susținut de 3TS Capital.
Potrivit raportului financiar neauditat, Elefant.ro a încheiat anul trecut cu o scădere a veniturilor din vânzarea mărfurilor de 175,2 milioane lei, în scădere cu 18,8% față de 2021. De asemenea, retailerul a rămas pe pierdere în 2022, de 27,4 milioane lei, după ce în 2021 pierderea a fost de 15,4 milioane lei. În ceea ce privește cifra de afaceri, rezultatul la nivelul lui 2022 a fost de 183,6 milioane de lei.
Lansat pe piață în 2010, Elefant.ro s-a poziționat drept un mall online care oferea o gamă diversificată de produse. În 2015 a introdus punctele de ridicare a comenzilor pentru a extinde numărul opțiunilor de livare pentru clienți, lansând și varianta elefant.md, platformă dedicate clienților din Republica Moldova.
În 2021 Elefant.ro a lansat propria platformă de tip marketplace. În prezent, gama include aproximativ un milion de produse, cele mai comercializate fiind parfumurile, cosmeticele, cărțile străine, jucăriile, ceasurile. Magazinul are peste două milioane de clienți. În 2022, volumul de comenzi a scăzut față de 2021 cu 9%. Din punct de vedere al valorii medii a unei comenzi, aceasta s-a situat anul trecut la 143 de lei, în scădere cu 13% față de 2021.
Principalii competitori sunt eMAG, Libris.ro, Librărie.net, Notino și Watchshop.ro.