FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Cum scrie Bolt Market regulile unei piețe cu potențial uriaș

Cum scrie Bolt Market regulile unei piețe cu potențial uriaș

bolt-market-eduard-nagy

Dezvoltat în perioada pandemiei, serviciul de livrare rapidă de cumpărături Bolt Market s-a extins rapid în Europa. În România, patru locații au apărut pe harta expansiunii în mai puțin de cinci luni, iar planurile pentru acest an includ cel puțin alte zece locații și afaceri de zeci de milioane de euro. Eduard Nagy, Country Manager Bolt Market România, detaliază strategia de dezvoltare a acestei verticale de business și atuurile companiei pe o piață tot mai competitivă. 

Care a fost raționamentul din spatele extinderii către zona de groceries?

Discuțiile interne despre lansarea acestei noi verticale au început în vara anului trecut, în Estonia, și în mai puțin de opt luni au fost lansate operațiunile în zece țări. Eu m-am alăturat Bolt Market în septembrie. Am fost o echipă formată inițial din trei oameni, care a lansat la final de octombrie operațiunile în București. În prezent, avem patru locații active, trei în București, una în Cluj, cel puțin alte șase locații în lucru și vizăm să ne extindem în câteva zeci de locații până la final de an. Trecerea către această nouă divizie a fost o evoluție naturală a platformei Bolt Food, serviciul Bolt Market fiind parte integrantă din această platformă.

Cum vă diferențiați față de alți jucători care activează în acest segment?

Segmentul de quick commerce sau de livrare rapidă de cumpărături este unul încă foarte mic în piața de food e-commerce, care crește double digit de la an la an, poate chiar triple digit în anumite perioade. Suntem într-o zonă nouă, practic noi formăm în acest moment piața din România, alături de alți jucători din acest segment, precum Glovo Express, Grovy sau Tazz Now. Pe piața locală avem, în același timp, jucători precum Freshful sau Sezamo care acoperă un alt tip de nevoie, un alt tip de coș. Nu suntem în competiție, din contră, aș zice că în acest moment cu toții contribuim la un obiectiv și anume creșterea acestei piețe de food e-commerce în România. Potențialul este imens. Noi targetăm practic zona de conveniență, chiar de ultra conveniență. Ceea ce înseamnă nu doar că mutăm cumpărăturile din proximitatea tradițională, din magazinele fizice sau benzinării, dar creăm multe oportunități de achiziție pentru clienți, oportunități care înainte nu existau. Deci piața crește, nu doar se transferă din offline în online. Estimăm că acest segment va ajunge în următorii cinci ani la un miliard de euro și 3% din totalul cumpărăturilor alimentare va ajunge să fie gestionat de jucătorii de comerț ultra rapid. Evident că în România, spre deosebire de piețele din vestul Europei, este posibil să dureze mai mult de cinci ani sau poate procentul să fie sub 5%.

Aveți în plan o extindere semnificativă. Ce fel de locații veți deschide și cu ce investiție?

Modelul de business se bazează pe o serie de microdepozite unde noi stocăm produsele pe care le comercializăm în platformă în regim propriu. Aceste depozite sunt cheia succesului businessului nostru, cele care ne vor permite acei timpi de livrare pe care noi îi targetăm și anume 15 minute. Încă din primele săptămâni de la lansare am livrat în 30 de minute și ajungem chiar și la 15 minute, dar realitatea este că vom putea face asta consecvent și pentru toti clienții noștri doar în momentul în care vom avea o acoperire geografică mai mare. Locațiile sunt momentan în centrul orașului: Unirii, zona Vitan, cartierul Militari. Avem în lucru și cartierul Berceni, sectorul 2, nordul Capitalei. Practic Bucureștiul este o piață foarte importantă, iar obiectivul este de a o acoperi pentru a putea livra peste tot în 15 minute. Microdepozitele pe care le avem în lucru nu vor fi doar în București și vor fi cel puțin șase. Cert este că există buget pentru câteva zeci de locații, însă investiția într-un nou dark store variază foarte mult. Sumele pot varia de la câteva mii de euro până la câteva zeci de mii de euro.

Ce soluții mai aveți pentru a rezolva provocarea traficului pentru timpul de livrare?

Singura limitare, care este destul de greu de balansat, este ideea de a restricționa clientul din a comanda un coș mai mare. Avem și clienți care își doresc coșuri care fizic nu pot fi livrate cu o bicicletă. Încă învățăm, jonglăm, culegem feedback de la useri, dar clar cu o mașină nu poți livra în 15 minute. Este realitatea Bucureștiului.

Pe lângă București și Cluj, ce alte orașe țintiți pentru extindere și când?

Clujul este activ din ianuarie și ne-a surprins plăcut, diferențele nu sunt foarte mari față de București. În continuare, mergem în orașele în care avem o acoperire foarte bună cu Bolt Food: Iași, Timișoara și Constanța. Ne vom extinde până la finalul primului trimestru, avem deja locațiile în lucru, trebuie să ne punem la punct partea de aprovizionare. Noi avem o sinergie operațională și digitală cu echipa Bolt Food, deci încercăm cumva să mergem unde sunt și ei, iar planurile lor sunt foarte ambițioase pentru acest an. Probabil că în următoarele șase luni vom putea livra într-un sfert de oră către orice client Bolt Market.

Citește în continuare AICI.

 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content