Codrul Boieresc, băcănia unde tradiționalul este ca acasă

A gândi un concept inedit a devenit o cerință obligatorie pe piața băcăniilor, iar Codrul Boieresc, afacere lansată în urmă cu trei ani, și-a completat lanțul valoric printr-o rețea de magazine care vor să recreeze senzația de „acasă la bunici”. Cea mai nouă verigă este băcănia deschisă în luna februarie într-un centru comercial din București, în urma unei investiții de 50.000 de euro.

Cosmin Savin este artizanul din spatele proiectului Codrul Boieresc, o afacere care a luat naștere în urmă cu trei ani, la Roznov, lângă Piatra Neamț. Vorbim de un sistem integrat, care pornește de la producerea materiei prime până la procesarea și comercializarea produsului finit. Cu o valoare totală de un milion de euro, investiție susținută în proporție de 50% de Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale, Codrul Boieresc are sub umbrela sa o rețea de cinci magazine, localizate în Roznov, Piatra Neamț, Focșani și București.

„Ne-am gândit la un concept de băcănie autentic românească, un loc unde să ai senzația că te-ai întors acasă la bunici. Am ales designul și materialele cu mare grijă. Spre exemplu, lemnul este din fânăriile bătrânilor de la sat, l-am recondiționat și l-am pus în valoare”, explică antreprenorul.

Același spațiu tradițional a fost recreat și în cazul băcăniei Codrul Boieresc din centrul comercial Park Lake, din București, în urma unei investiții de 50.000 de euro, pe care proprietarul estimează că o va amortiza în următorii doi ani. În cei aproximativ 90 de metri pătrați de vânzare clienții pot regăsi peste 500 de produse, dispuse pe rafturi și în vitrina băcăniei, fiind asistați în alegere de către patru angajați.

Sub umbrela tradiționalului

„Modalitatea de preparare a produselor este «ca pe vremea bunicilor», acesta este și motivul pentru care am ales ca unele produse să conțină sintagma «de altadată». Capacitatea noastră de procesare nu este una foarte mare, media fiind de o tonă pe zi. Considerăm că toată gama de produse este una premium, nu facem rabat la calitate. Ținem foarte mult ca produsele noastre să fie naturale, fără E-uri, arome artificiale, conservanți artificiali sau nitriți. Prin urmare folosim carne de calitate superioară. În felul acesta riscul cel mai mare este termenul de valabilitate mic al preparatelor”, spune Cosmin Savin.

Sortimentația este asigurată de peste 30 de producători, care provin în special din zona Moldovei, la care se adaugă produse realizate de proprietarii afacerii – preparate tradiționale (cârnați, tobă etc.), preparate crud-uscate (șapte sortimente de salam, prosciuto crudo, specialități realizate după rețete autentice și maturate într-un sistem frigorific special), preparate din carne de vânat, carne proaspătă și piese de vită maturate.

„Pe partea de produse de băcănie – conserve, dulcețuri, făinoase, miere de albine, băuturi răcoritoare și alcoolice – alegem să lucrăm cu producători locali, afaceri mici de familie, care produc în cantități mici și de calitate ridicată. Pentru că vorbim de produse naturale, costul de producție sau de achiziție este destul de ridicat, acesta fiind motivul pentru care adaosul nostru comercial nu este unul foarte mare”, precizează antreprenorul.

Băcănie în mall, un pariu câștigător

Deschisă în luna februarie a acestui an, băcănia Codrul Boieresc din Park Lake reușește în prezent să atragă în timpul săptămânii aproximativ 100 de clienți pe zi, în timp ce în weekend numărul acesta se dublează. În ceea ce privește valoarea medie a bonului, aceasta se oprește la 30-40 de lei. „Avem bonuri mici și multe, situație diferită de cea din băcăniile din Focșani și Piatra Neamț unde valoarea bonului crește până la 100 de lei, dar numărul clienților este considerabil mai mic”, punctează Cosmin Savin.

Articolul complet poate fi citit aici.

Carne și Sare, o măcelărie next level
Carne și Sare, o măcelărie next level
Un business apărut ca răspuns la o necesitate a fondatorilor, Carne și Sare se dezvoltă într-un ritm alert, pe fondul apetitului românilor...
Retailul în era conceptelor cu ADN local: băcănia Madame Delice Gourmet
Retailul în era conceptelor cu ADN local: băcănia Madame Delice Gourmet
Într-o lume în care timpul pare o fi o resursă tot mai prețioasă și digitalul e pus la rang de rege, în retailul fizic apar în continuare...
Cinci băcănii care dau o nouă față retailului specializat
Cinci băcănii care dau o nouă față retailului specializat
Într-o piață în care lanțurile de retail internaționale își adjudecă tot mai mult din achizițiile consumatorilor, magazinele specializate...
Bolloga, un concept de 1 milion de euro construit în jurul ideii de sănătos
Bolloga, un concept de 1 milion de euro construit în jurul ideii de sănătos
Asistăm deja de câțiva ani la o dezvoltare accelerată a retailului specializat, iar acest fenomen a depășit și granițele Capitalei. Însă...