FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Cât de mult a crescut retailul în România în primele trei săptămâni de coronavirus

Cât de mult a crescut retailul în România în primele trei săptămâni de coronavirus

aglomeratie

Extinderea infectărilor cu SARS-Cov-2 pe teritoriul României a dus la creșteri importante în comerțul modern, majorările fiind vizibile atât în sectorul alimentar, cât și în zona produselor de igienă.

În primele trei săptămâni de la apariția virusului și pe piața din România (perioada 23 februarie -  15 martie), vânzările totale de bunuri de larg consum (inclusiv segmentul țigaretelor) au înregistrat o creștere de 37,2% comparat cu perioada similară a anului trecut, potrivit datelor de retail audit Nielsen. Defalcat, în categoria de alimente vânzările au crescut cu 42% în perioada indicată, produsele de igienă personală au raportat un avans de 65,6%, în timp ce vânzările de produse pentru îngrijirea locuinței s-au majorat cu 23,4% în intervalul 23 februarie – 15 martie  față de aceeași perioadă a anului trecut.

Potrivit datelor Nielsen, categoria care a crescut cel mai mult în total valoare absolută în aceste trei săptămâni raportat la aceeași perioadă a anului precedent, este uleiul, cu un avans valoric de 107,8%, vârful de creștere fiind înregistrat în săptămâna 9 – 15 martie (240,8%).

Din top 15 categorii în creștere absolută, produsele care au înregistrat cea mai mare creștere procentuală în volum în aceste trei săptămâni sunt cele de igienă personală. Avansul mediu raportat este de 266,4%, în timp ce vârful de creștere a fost înregistrat în săptămâna 9 – 15 martie și a fost de 466,1%.

Pentru rețelele mari de magazine, au fost trei vârfuri importante de vânzări de la apariția primului caz de infectare cu coronavirus (26 februarie) din România și până în prezent: în perioada în care s-a zvonit că se închide Bucureștiul (în jurul datei de 11 martie); după primul decret semnat de Președintele țării, pe 16 martie, prin care se instituie starea de urgență; iar al treilea mare val de cumpărători în magazinele alimentare a fost în weekendul în care a fost anunțată Ordonanța militară ce interzice circulația persoanelor în afara locuinței (21-22 martie).

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content