Carmangeria Moldovan iese pentru prima oară din granițele Clujului și vrea extindere regională
Început în 1994 ca un mic atelier de carmangerie în curtea casei din Sânnicoară, județul Cluj, businessul Moldovan Carmangerie Sânnicoară a ajuns în prezent la o rețea de 34 de magazine distribuite în județul Cluj și se pregătește, în premieră, de extinderea regională, a declarat pentru Progresiv Cosmin Moldovan, Președintele Consiliului de Administrație al companiei.
Din cele 34 de magazine nouă locații au și componenta de bistro. Planurile de extindere pentru acest an vizează inaugurarea a douăa magazine în județul Cluj – în Florești și Eugen Ionesco – dar și lansarea brandului în afara Clujului, primul magazin fiind programat pentru Beclean, județul Bistrița, inaugurarea urmând să aibă loc în aproximativ două săptămâni.
În funcție de tipul și formatul magazinului, investiția într-o locație Moldovan Carmangeria Sânnicoară este cuprinsă între 70.000 și 150.000 de euro.
Chiar dacă bugetul de investiții este concentrat în mare parte pe expansiunea comercială, compania pregătește pentru toamna acestui an lansarea unei noi game de produse ready-meal, pe bază de carne. “Acest proiect are la bază accesarea de fonduri europene menite să promoveze lanțurile scurte și piața locală. Vor intra în testare atât rețete tradiționale, dar si internaționale. De asemenea, vom veni cu produse noi și îmbunătățite din categoria produselor fierte-coapte-afumate”, a declarat Cosmin Moldovan.
Pe lângă preparatele din carne, producătorul a lansat în 2019 și gama de produse lactate, care înregistrează vânzări în creștere în fiecare an. Având la bază producția artizanală, gama cuprinde lapte integral nesmântânit, telemea de vacă proaspată și maturată minim 3 săptămâni, brânză de burduf și telemea marinată în ulei de măsline cu mirodenii.
Citiți despre începuturile businessului Carmangeria Moldovan Sânnicoară AICI.
În topul vânzărilor rămân carnea proaspătă de porc, carne de lucru porc, ceafă, pulpă, cotlet sau fleică, urmate îndeaproape de mici, burgeri de vită Black Angus, bacon, salam Torpedo, cârnații și crenvurștii.
Contracția pieței, resimțită pe toate categoriile de produse
Pentru primele șase luni ale acestui an cifra de afaceri a companiei a fost în creștere cu 4,6% față de aceeași perioadă din 2021, respectiv 46 milioane lei, însă din punct de vedere cantitativ businessul a scăzut cu 16%. “Fenomenul de contracție a pieței a luat amploare pe fondul schimbării comportamentului de cumpărare a consumatorilor, care, din cauza impactului resimțit în bugetul fiecărei familii prin creșterea prețurilor utilităților, aleg să cumpere produse mai ieftine și în cantitațile strict necesare. Contracția pieței este resimițită pe toate categoriile de produse”, a spus Cosmin Moldovan.
La capitolul provocări se înscriu lipsa forței de muncă, ruperea lanțului de aprovizionare pe toate planurile (livrări mașini-utilaje, materiale, ambalaje), creșterea accelerată a cheltuielilor. “Ca soluții am apelat la importul de personal din afara țării, dar facem recrutări și din mediu rural și am apelat la firme de leasing personal”, a explicat reprezentantul companiei.
Prin urmare, producătorul estimează pentru acest an o cifră de afaceri cu 5% față de 2021, când a raportat 20,7 milioane lei, dar cu o profitabilitate mai mică decât anul trecut, când a fost de 680.000 de lei.