FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Adrian Ariciu, Metro România: „Proximitatea reprezintă viitorul acestui deceniu”

Adrian Ariciu, Metro România: „Proximitatea reprezintă viitorul acestui deceniu”

Adrian Ariciu, CEO Metro Romania

Pentru Metro România, 2021 a fost sinonim cu creștere record. Retailerul anticipează rezultate bune și pentru 2022, iar sursele de creștere constau în consolidarea zonei de livrare, a spațiului digital și în extinderea francizei LaDoiPași la peste 2.000 magazine. O decizie deloc suprinzătoare în contextul în care Adrian Ariciu, CEO Metro România consideră că proximitatea este fără doar și poate un pariu câștigător.

#bilanțullui2021

Ultimii ani au fost grei pentru toată industria, au fost ani de sacrificiu pentru multe sectoare ale economiei locale. Noi am continuat să fim aproape de toți partenerii noştri profesioniști din industria ospitalității, din spațiul profesioniștilor revânzători sau a partenerilor din franciza LaDoiPași. Am deschis un număr record de 360 de magazine LaDoiPași în plină pandemie, iar acest lucru nu ar fi fost posibil fără încrederea antreprenorilor din reţea.

În continuarea expansiunii accelerate a celei mai mari rețele de antreprenori revânzători independenți din România, la sfârșitul lunii iunie avem deja peste 1.800 de magazine de proximitate la nivel național cu un target clar de peste 2.000 de magazine până în 2023. Metro a crescut odată cu piața, în ciuda restrângerii comerțului tradițional unde deservim revânzători prin accentuarea atributelor specifice wholesale-ului ca prețuri competitive, prezența mărfurilor la raft în permanență, soluții digitale, livrare, reușind astfel să satisfaca cerințele din ce în ce mai elaborate ale clienților profesioniști și să anticipeze comportamentul consumatorilor adaptându-și produsele și serviciile conform cerințelor profesioniștilor din domeniu. Totodată accelerarea ritmului spre comerțul online impus de pandemie ne-a oferit oportunitatea să îmbunătățimserviciile existente și să dezvoltăm altele noi, care să satisfacă nevoile actuale.

Am încheiat anul 2021, cu afaceri de 7,2 miliarde lei, cu 19% mai mult decât în 2020, fiind cel mai bun rezultat de la intrarea companiei pe piață, în 1996.

#strategiadecreștere

Ultimii doi ani au însemnat digitalizare accelerată și oferirea de servicii moderne digitale: Metro App, Mshop, DISH care sunt platforme moderne digitale ce vor susține dezvoltarea afacerilor clienților noștri, dar am dezvoltat infrastructuri digitale interne care pun la dispoziția profesioniștilor mai multă eficiență de exemplu MFulfil, MTransport sau sisteme digitale de interconexiune EPOS.

Cred în modelul nostru de business care e unul dovedit să fie rezilient la criza economică pentru că se bazează pe lucruri simple, plecând de la competitivitatea prețului, asigurarea disponibilității la raft și grija față de clienți. Cred că am reușit destul de bine în timpul anului să ne concentrăm pe aceste lucruri simple.

#despreviitor

Anticipăm rezultate bune și pentru 2022, iar sursele de creștere pentru 2023 constau în consolidarea zonei de livrare, a spațiului digital în care evoluăm și noi și clienții profesioniști și în extinderea francizei LaDoiPași la peste 2.000 magazine. La ora actuală, experiența multicanal nu va mai fi disponibilă doar pentru B2C, dar și pentru zona de B2B, în care Metro va rămâne un jucător important. În principal, anul acesta vrem să câștigăm cotă de piață în comerțul tradițional și HoReCa, pe toate categoriile relevante pentru clienții profesioniști.

În plus, vom remodela magazinele Metro pentru a extinde oferta de carne proaspătă pentru a ajuta ca antreprenorii revânzători și cei din franciza LaDoiPași să se diferențieze și să poată genera business suplimentar.

#provocărilaorizont

2022 și poate și 2023 se anunță a fi dificili pentru businessurile din comerțul modern și cel tradițional, dar și din sectorul HoReCa din cauza presiunii pe costuri, în întreg lanțul de aprovizionare. În acest context atipic, ne vom consolida modelul de wholesale în timp ce magazinele noastre vor trece printr-o transformare comercială care să reflecte atât prin sortimentație, cât și prin servicii, nevoile clienților profesioniști revânzători și din sectorul HoReCa.

Metro România, care este un pilon de referință în comerțul wholesale, deservește deja clienții profesioniști în model multicanal, astfel că anul acesta anunțăm transformări digitale în zona de livrare, pentru a accelera partea de service level și pentru a integra clienți noi, atât din zona HoReCa, cât și în zona de revânzători. Peste 6.000 de clienți profesioniști, cărora li se asigură livrare, cumpără permanent din platforma de comenzi online, Mshop. Acesta este un serviciu pe care Metro îl va dezvolta în continuare, cu atribute și dezvoltări care să reflecte adaptabilitatea noastră la piața și competitivitatea în domeniu. La ora actuală, experiența multicanal nu va mai fi disponibilă doar pentru B2C – un fenomen urmărit cu mare interes în piață – dar și pentru zona de B2B, în care Metro va rămâne un jucător important. În principal, anul acesta vrem să câștigăm cotă de piață în comerțul traditional si HoReCa, pe toate categoriile relevante pentru clienții profesioniști.

#putereaproximității

În ceea ce privește provocările recente, comerțul de proximitate a avut de câștigat cel mai mult pentru că oamenii s-au întors în comunitate, acolo unde se simt cel mai în siguranță. Proximitatea reprezintă viitorul acestui deceniu, un pariu câștigător. În următorii ani estimăm o creștere a comerțului de proximitate în România, iar nevoia de consum imediat va putea fi deservită de magazinele de proximitate din apropierea casei sau a locului de muncă, chiar dacă, de exemplu, comerțul online este în continuă creștere. Canalul de proximitate este unul câștigător pentru următorii ani și în acest sens și expansiunea noastră la peste 2.000 de magazine LaDoiPași în 2023.

#trenduricuimpact

Cu siguranță că zona de digital este cea care va modifica și dezvolta întregul comerț. Tot ceea ce ține de e-commerce a avut o creștere exponențială încă de la începutul pandemiei, fiind unul dintre puținele sectoare care și-a găsit spațiul și momentul potrivit pentru a se dezvolta. Anul trecut s-au înregistrat creșteri spectaculoase, însă concentrarea rămâne pe îmbunătățirea funcționalităților serviciilor online și pe păstrarea categoriei de consumatori care au venit de la începutul pandemiei. Ne așteptăm la o maturizare a pieței de e-commerce în următorii ani și cu siguranță că și anul acesta se va menține o creștere în comerțul digital, similară cu cea de anul trecut.

Dacă vorbim despre Metro, peste 6.000 de clienți profesioniști, cărora li se asigură livrare, cumpără permanent din platforma de comenzi online, Mshop. Acesta este un serviciu pe care îl vom dezvolta în continuare, cu atribute și dezvoltări care să reflecte adaptabilitatea noastră la piața și competitivitatea în domeniu.

Interviul cu Adrian Ariciu, CEO Metro România a fost inclus în Industry Overview, un proiect special marca Progresiv care vine cu o imagine clară asupra pieței locale a bunurilor de larg consum și care prezintă strategiile de business ale principalilor retaileri activi pe piața locală.

Citește și: Mircea Moga, Mega Image: „Clienții vor fi mult mai atenți la plus valoarea produselor pe care le achiziționează”

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content