US: Strong dollar creates disappointing results for Coca-Cola | Progresiv

Despite increased volumes sold, Coca-Cola's turnover has not been able to meet analysts' expectations in the third quarter because of a strong dollar. Coca-Cola's total turnover dropped 5 % to 11.4 billion dollars (10 billion euros), because of a drop in its foreign markets: Asian turnover dropped 11 %, South American turnover dropped 14 % and European turnover 7 %. US: Strong dollar creates disappointing results for Coca-Cola

Together, these three markets represent a third of Coca-Cola's total turnover. North American turnover did grow 1 % because of higher prices, but also thanks to its extended collaboration with energy drink Monster, distributed by Coca-Cola.

It is easy to see that factors like the exchange rates resulted in lower turnover as the volumes sold grew: the third quarter soda volume grew 3 %, while the non-carbonated drinks even grew 6 % in volume. 

Third quarter net profit also got hammered and dropped from 2.1 billion dollars (1.9 billion euro) last year, compared to the 1.45 billion dollars (1.38 billion euro) it generated in the third quarter last year. (www.retaildetail.eu)

Florina Dobre, CEO Bringo
Florina Dobre, managerul pentru care flexibilitatea și învățarea sunt esențiale
După o experiență de aproape două decenii în telecom, Florina Dobre a intrat într-o industrie nouă, iar patru ani mai târziu a ajuns să...
Mia Karimzadeh, Vicepreședinte Prodal ’94
Prodal ’94, în căutarea mixului perfect pentru creștere
După trei ani consecutivi de creștere, 2024 a adus provocări multiple pentru Prodal ’94. Compania a trebuit să găsească o strategie...
Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...