Sistem de certificare a alimentelor fara aditivi periculosi, lansat in Romania | Progresiv

Marca CEFF Certified E-Friendly Food, care atesta ca produsele alimentare inscriptionate cu acest logo nu contin conservanti, indulcitori, coloranti artificiali sau glutamati cu potential periculos sau controversati a fost lansata si in Romania. Sistem de certificare a alimentelor fara aditivi periculosi, lansat in Romania

Astfel, stampila CEFF de pe ambalajul produselor certifica faptul ca  nu contin niciun aditiv dintr-o lista de 70 de substante  grupate in conservanti, coloranti artificiali, indulcitori si glutamati, care fac obiectul unor controverse la nivelul expertilor, desi sunt acceptati de Uniunea Europeana. Lista completa a acestor aditivi este disponibila pe www.ceff.info.

CEFF este prezenta in Cehia, Slovacia si Polonia, Romania fiind a patra tara in care se lanseaza.

Un sondaj realizat de CEFF in Romania in 2014 arata ca aproximativ 80% dintre romani citesc cu atentie eticheta produselor alimentare si continutul de E-uri. Procentul creste la 84% in cazul parintilor cu copii minori, insa pentru 9 din 10 respondenti lista E-urilor este greu de inteles.

In acest context, unul din doi respondenti afirma ca un element vizual ca o stampila sau marca l-ar ajuta in identificarea alimentelor mai sanatoase, in timp ce aproximativ 25% au indicat ca un scris mai mare ar simplifica citirea etichetei. Mai mult, 69% ar avea incredere intr-o institutie specializata, independenta, care sa ofere ajutor in intelegerea informatiilor de pe etichetele alimentare.

Pentru a obtine certificarea CEFF, producatorii trec printr-un un flux de evaluare ce include verificarea ingredientelor listate si continutul de aditivi, documentele de conformitate, fise tehnologice si altele. Testarile sunt coordonate si supervizate cu sprijinul Institutului de Cercetare si Dezvoltare pentru Bio-Resurse Alimentare.  

Produsele certificate pot imprima pe ambalaj stampila CEFF  timp de un an, insa testele sunt efectuate trimestrial. In cazul suspiciunilor semnalate de consumatori sau alte institutii, acestea pot fi supuse unor audituri speciale.

Lista de aditivi alimentari permisi si aprobati de Uniunea Europeana ajunge la aproximativ 300, facand evaluarea volumului si tipurilor de aditivi alimentari de catre consumator cu atat mai dificila.  Acestia pot fi insa verificati pe site-ul ceff.info, fiecare avand marcajul ca fiind acceptat sau neacceptat de acest sistemul de certificare.

Atitudinea romanilor si europenilor fata de aditivii alimentari

Conform unui studiu ivox.ro, 74% dintre respondentii studiului iau in calcul efectul daunator al aditivilor alimentari atunci cand vine vorba de achizitie. 50% dintre respondenti sunt dispusi sa renunte la un produs daca lista de ingrediente ridica suspiciuni, insa numai 14% dintre respondenti cunosc si pot face diferenta intre tipurile de E-uri,  putand astfel sa evalueze impactul lor. Dintre alimente, romanii acorda in primul rand atentie etichetei produselor semipreparate si mezelurilor. Astfel, 78% dintre ei declara ca aceste produse necesita cea mai mare atentie cand sunt selecte la raft.

Mai mult, aproape 35% au declarat ca iau in considerare lucrurile negative pe care le aud despre anumite marci sau tipuri de produse. 67% dintre respondenti considera ca marcile ce atesta calitatea sunt importante, iar cetatenii recunosc din ce in ce mai multe astfel de marci, conform unui studiu Eurobarometru realizat in 2012.

Alimentatia este un subiect care il preocupa pe consumatorul roman. Astfel, 41% dintre respondentii la studiu cauta pe internet informatii cu privire la alimentatia sanatoasa, alimente de evitat sau urmaresc specialistii nutritionisti. Mai mult de un sfert dintre cei chestionati au declarat ca au renuntat la un produs de pe lista de cumparaturi la recomandarea nutritionistului.

Si totusi, pentru 26% dintre respondenti, aprecierea personala pe care o au fata de produs este de multe ori decisiva in favoarea alegerii unui aliment nerecomandat de sursele de incredere. Cel mai important criteriu declarat de achizitie a produselor alimentare este preferinta familiei, cu 47%, urmat de continutul de aditivi, cu 25% si de informatiile nutritionale, cu aproape 17%. La nivel european, brandul are o influenta mai mare, 47% dintre respondenti declarand ca este important, conform aceluiasi studiu.

CEFF este o marca si un sistem de certificare a produselor alimentare ce nu contin aditivi controversati cu potential periculos, care este prezenta in Cehia, Slovenia, Polonia si Romania.

Business afacere antreprenoriala Miedaria familia Negot sticla de mied antreprenor roman. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Din stup în pahar, traseul unui business creat din trei ingrediente: Miedăria
Cei cinci stupi de albine primiți drept cadou de nuntă au reprezentat punctul de pornire în aventura antreprenoriatului pentru familia Negoț cu...
Trenduri consumator comportamentul consumatorului in 2025 marcat de incertitudine, frica de inteligenta artificiala. vezi pe revistaprogresiv.ro
Consumatorul român, prins în spirala neîncrederii față de lideri
Trăim într-o lume din ce în ce mai polarizată, în care globalizarea, democrația și disparitățile economice influențează cursul lucrurilor....
Marco Hoessl CEO Kaufland Romania & Moldova planurile retailerului pentru Romania. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Planurile Kaufland România într-un peisaj hipercompetitiv
Patru-cinci miliarde de euro – acesta este bugetul alocat de grupul Schwarz pentru dezvoltarea businessului Kaufland din România în ultimii 20 de...
PepsiCo achiziționează Poppi pentru 1,95 mld. dolari. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
PepsiCo achiziționează Poppi pentru 1,95 mld. dolari
PepsiCo a anunțat achiziția brandului de băuturi prebiotice Poppi, un business cu o creștere accelerată, pentru suma de circa 1,95 miliarde de...
pret raft paine scumpire supermarket
ANPC vrea să oblige retailerii să afișeze adaosul comercial la raft, lângă preț
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor vrea să oblige comercianții să afișeze la raft, lângă preț, și adaosul comercial...
Raluca Baldea si Alexandru Stancu Deloitte Romania 002
TVA intră oficial în era digitală. Ce măsuri prevede ViDA și care este impactul estimat?
Autoritățile europene au finalizat procesul de adoptare a inițiativei „TVA în Era Digitală” (VAT in Digital Age - ViDA) menită să...