Sapte initiative strategice pentru transformarea Grupului Carrefour | Progresiv
Retailerul francez se asteapta la o scadere de 15% a rezultatelor sale operationale, in acest an, dar a anuntat, in acelasi timp, un plan de economii de 4,5 miliarde de euro in urmatorii trei ani.
Conform rezultatelor preliminare anuntate la sfarsitul lunii iunie, profitul operational pe 2009 se va situa intre 2,7 si 2,8 miliarde de euro in acest an, fata de 3,3 miliarde de euro anul trecut. In primul trimestru, profitul operational a scazut cu 28%, pana la un miliard de euro.
Pe de alta parte, retailerul francez si-a propus sa economiseasca, pana in 2012, 4,5 miliarde de euro, prin reorganizarea structurii si serviciilor de achizitii, dar si prin reducerea stocurilor. Astfel, Carrefour spera sa obtina 3,1 miliarde de euro din restructurarea modelului comercial si 1,4 miliarde de euro din reducerea stocurilor la sapte zile.
Presedintele grupului, Lars Olofsson, a anuntat, in martie, realizarea de economii de costuri de 500 milioane de euro pentru 2009, subliniind ca se concentreaza si pe ameliorarea performantelor Carrefour in Franta si reducerea preturilor.
Dupa aceste anunturi, actiunile Carrefour au crescut cu 5,705, la 32,16 euro per actiune.
Initiative strategice
Pe 30 iunie, Carrefour a organizat, la Paris, o zi a investitorilor, dedicata explicarii planului de transformare a Grupului. Directorul General, Lars Olofsson, si echipa de conducere a companiei au prezentat sapte initiative strategice care constituie acest plan si care vizeaza transformarea Carrefour in comerciantul preferat al cumparatorilor si imbunatatirea eficientei organizatiei pentru a genera marje mai mari.
Pana in 2012, Grupul estimeaza ca aceste initiative vor aduce beneficii de 4,5 miliarde de euro, mai ales in Franta, Spania, Italia si Belgia, impartite astfel:
-economii de costuri de 3,1 miliarde de euro ca efect al unei reformari profunde a modelului de functionare;
-reducere de stocuri la sapte zile, ce aduce economii de 1,4 miliarde de euro;
Punerea in practica a acestui plan, intre 2009 si 2012, va necesita investitii de 500 milioane de euro si va antrena cheltuieli exceptionale estimate la 1 miliard de euro, pe parcursul acestei perioade.
Cele sapte initiative strategice sunt grupate in doua teme majore:
1.Cultura orientata spre client si inovatia
2.Optimizarea si transformarea modelului operational
Clientul si inovatia
Pentru a deveni comerciantul preferat al cumparatorilor, Carrefour trebuie sa puna in practica trei initiative strategice:
1.dinamizarea marcii Carrefour prin clarificarea pozitionarii, gestionarea coerenta a marcii si lansarea de produse sub marca proprie;
2.imbunatatirea imaginii de pret, mai ales prin introducerea in Franta, dupa Spania, a programului Carrefour Competitive Pricing;
3.optimizarea si reinventarea hypermarketurilor, in profunzime, la nivel de sortimentatie, experienta de cumparaturi, spatiu de vanzare.
Transformarea modelului operational
Pentru a optimiza activitatea Grupului si a castiga in rapiditate, competitivitate si calitate in executie, Carrefour a lansat patru initiative:
4.simplificarea organizatiei si structurilor companiei;
5.comunicarea si exploatarea bunelor practici in cadrul grupului, prin crearea a trei centre de competente;
6.reformarea modelului de functionare prin optimizarea costurilor, reducerea stocurilor si imbunatatirea serviciilor catre clienti;
7.„A vinde mai bine pentru a cumpara mai bine” prin reorganizarea proceselor de achizitii, lansarea unor „Planuri de Dezvoltare de Business” cu furnizorii, centralizarea mai intensiva a achizitiilor alimentare pentru produsele marca proprie Carrefour si dezvoltarea unui plan de achizitii globale in domeniul non-alimentar
Rezultate financiare
Cu prilejul aceleiasi intalniri, oficialii Carrefour au anuntat, pentru primul trimestru din 2009, o cifra de afaceri de aproximativ 46 miliarde de euro, intr-o usoara crestere (la rate de schimb constante) fata de primul semestru din 2008. Cresterea din trimestru al doilea al anului ar trebui sa fie si ea mai mare decat cea inregistrata in primele trei luni.
In Franta, Carrefour a consemnat o usoara imbunatatire a vanzarilor, tradusa printr-o crestere de cota de piata de 0,3% (TNS WorldPanel) pentru prima data in ultimii trei ani.