Magazine convenience, proiectul secret al Carrefour pentru Romania | Progresiv
Retailerul francez Carrefour va lansa magazinele sale de tip convenience pe piata romaneasca, a declarat Lars Olofsson - CEO-ul grupului Carrefour - in exclusivitate pentru Magazinul Progresiv, in cadrul conferintei ECR Europe din Bruxelles.
“In acest moment nu avem planuri de lansare a retelei de magazine hard discount Dia pe piata romaneasca. In Romania ne vom extinde cu formatele de comert care creeaza sinergii la nivel de grup, pe care le dezvoltam pe mai multe piete: hypermarketuri, supermarketurile Carrefour Market si magazinele de tip convenience (n.r. magazine de proximitate, de mici dimensiuni) Carrefour City si Carrefour Express”, a afirmat pentru Magazinul Progresiv Lars Olofsson, directorul executiv al grupului Carrefour.
Magazinele convenience reprezinta un segment inca neacoperit de Carrefour Romania, compania operand in prezent doar hypermarketuri si supermarketuri la nivel local.
Carrefour Romania anuntase in urma cu cateva saptamani ca pregateste lansarea pe piata a unui nou format de comert, noua retea urmand sa fie condusa de francezul Arnaud Dussaix - cel mai vechi manager al subsidiarei locale a grupului si fost director de achizitii al companiei. Reprezentantii Carrefour Romania au refuzat insa sa precizeze despre ce format de magazine este vorba.
Lars Olofsson confirma, astfel, o ipoteza vehiculata de mai multe luni pe piata locala: lansarea in Romania a magazinelor de proximitate ale Carrefour.
La nivel international, cele doua modele mentionate de Lars Olofsson opereaza magazine cu suprafete de maxim 1.000 de metri patrati, avand un sortiment adaptat si consumului in afara locuintei (on-the-go), precum alimente gata-preparate, dar si o oferta bogata de legume, fructe si produse de patiserie.
Grupul avea aproape 4.700 de magazine de proximitate operationale la finele lui 2009, la nivel global.
Brandul Carrefour Express a fost deja testat la nivel local, insa pe segmentul supermarketurilor si nu pe cel al magazinelor de proximitate. La finele lui 2010, retailerul a rebranduit toate magazinele Carrefour Express in Carrefour Market. Pe de alta parte, Carrefour City este un format inca necunoscut in Romania.
Carrefour este astfel al doilea retailer international care testeaza piata din Romania cu un format de tip convenience, dupa belgienii de la Delhaize, care au lansat la final de 2010 magazinele Shop&Go.
In martie, Carrefour a anuntat separarea de grup a diviziei de hard discountere Dia. “Odata separate de grup, magazinele Dia vor continua sa se extinda, insa independent de celelalte divizii ale Carrefour”, a mentionat Lars Olofsson.
de Mihaela Popescu
Vrei sa afli mai multe despre strategia multi-canal a francezilor? Mergi si citeste si "Carrefour, incotro?"



