Kaufland reduces payment terms to secure stocks | Progresiv

German retailer Kaufland, the leader of the local retail market, has announced to its partners that it will reduce the payment terms and will pay the invoices in 7 days, as compared to 30 days as has happened so far. In the case of suppliers of fresh products, where the legal term was 7 days, the period will be reduced to 3 days. Kaufland reduces payment terms to secure stocks

The decision was made in the context of the Coronavirus crisis in order to provide the necessary merchandise stocks. The company said that ensuring the stock of goods is the most important goal after the safety of customers.

"We all go through a complex period that requires human, material and financial resources and that puts all our business plans to the test. For us, in addition to the safety of our customers and employees, securing goods stocks is one of the most important missions. And, because your support in this process is extremely important, Kaufland Romania's management has decided that from today until the end of April it will change the contractual payment period from 30 days to 7 days", is the message transmitted by the retailer to its suppliers.

The Kaufland measure is in effect until the end of April 2020, being applicable even for invoices already registered and which will benefit from the same payment term reduction.

Kaufland operates 127 stores in Romania and is the largest player on the local retail market, by turnover. In 2018, the retailer reported a turnover of 10.8 billion lei, up by 7% compared to the previous year.

https://revistaprogresiv.ro/stiri/kaufland-reduce-termenele-de-plata-pentru-si-asigura-stocurile

PlantExtrakt investește 800.000 de euro în extinderea capacității de producție. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
PlantExtrakt investește 800.000 de euro în extinderea capacității de producție
PlantExtrakt, unul dintre cei mai importanți jucători din piața produselor de îngrijire a sănătății de larg consum, va investi în acest an...
Consumul global de vin s-a prăbușit la nivelul din 1961. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Consumul global de vin s-a prăbușit la nivelul din 1961
Consumul de vin la nivel global a scăzut la cel mai mic nivel din 1961, respectiv 214.2 milioane de hectolitri, scrie esmmagazine.com. Acest...
Strategii eficiente pentru succes omnichannel, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Strategii eficiente pentru succes omnichannel: de la vizibilitate la execuție impecabilă
Într-o lume digitalizată, e-commerce-ul a devenit nu doar o oportunitate, ci o necesitate pentru retaileri și producători. Deși România se...
Ciprian Rosca, Director Comercial Cramele Recas despre strategia de crestere a companiei, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Cramele Recaș: Indiferent de ce își doresc producătorii, consumatorii cer promoții
După un 2024 cu o creștere ușoară a afacerilor pe piața internă și un declin moderat al volumelor vândute, producătorul de vin Cramele...
Magazin Euromarket Babeni_1, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Euromarket, retailerul care vrea să rescrie tiparele în comerțul independent
Cu o experiență de peste 25 de ani pe piața locală de retail, Euromarket alocă bugete cu șase zerouri pentru extinderea Euromarket 2.0, un...
paste 2025 produse traditionale
EY România: Calitatea și prețul domină deciziile de achiziție pentru sărbătorile de Paște
Într-un context marcat de inflație ridicată și instabilitate economică, preferințele consumatorilor români pentru cheltuielile legate de...