How much did retail in Romania increase in the first three weeks of coronavirus | Progresiv

The spread of SARS-Cov-2 infections on the Romanian territory has led to significant increases in modern trade, the increases being visible both in the food sector and in the area of ​​hygiene products. How much did retail in Romania increase in the first three weeks of coronavirus

In the first three weeks after the virus appeared on the Romanian market (February 23 - March 15), total sales of consumer goods (including the cigarettes segment) increased by 37.2% compared to the same period last year, according to Nielsen retail audit data. In the food category, sales increased by 42% during the indicated period, personal hygiene products reported an advance of 65.6%, while sales of home care products increased by 23.4% between February 23 - March 15 compared to the same period last year.

According to Nielsen data, the category that increased the most in total absolute value in these three weeks compared to the same period of the previous year, is oil, with a value advance of 107.8%, the growth peak being registered in week 9-15 March (240.8%).

Out of the top 15 categories in absolute growth, the products that recorded the highest percentage increase in volume in these three weeks are those for personal hygiene. The average advance reported is 266.4%, while the peak of growth was recorded in the week from 9 to 15 March and was 466.1%.

https://revistaprogresiv.ro/articole/cat-de-mult-crescut-retailul-romania-primele-trei-saptamani-de-coronavirus

Ovidiu Popescu si Mihai Ventoniuc Deloitte Romania 002
Sustenabilitatea dincolo de obligațiile de raportare. O soluție de creștere pe termen lung
Numeroase organizații tind încă să reducă sustenabilitatea la o simplă obligație de raportare, o „bifă” în calendarul anual de...
SAMEDAY depășește pragul de 5.100 easybox-uri la nivel național. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
SAMEDAY depășește pragul de 5.100 easybox-uri la nivel național
SAMEDAY, unul dintre cei mai mari jucători din piața de curierat din România, anunță inaugurarea easybox-ului cu numărul 5.101, montat...
Ramona Hirnea, CBRE, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Un nou Head of Investor Retail Leasing pentru CBRE România
CBRE România, lider pe piața de consultanță imobiliară, anunță promovarea Ramonei Hîrnea în rolul de Head of Investor Retail Leasing pentru...
Mondelēz International investește în platforma europeană de agricultură regenerativă eAgronom, de care vor beneficia și fermierii români. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Mondelēz International investește în platforma eAgronom, de care vor beneficia și fermierii români
Mondelēz International a anunțat că platforma sa de investiții de impact, Sustainable Futures, a realizat o investiție în eAgronom, o companie...
Doar unul din doi români citește frecvent eticheta produselor achiziționate. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Doar unul din doi români citește frecvent eticheta produselor achiziționate
Doar jumătate dintre consumatorii români citesc în mod frecvent etichetele produselor înainte de cumpărare, însă peste 80% nu știu care sunt...
Aproape 384 milioane de ambalaje SGR, colectate în luna martie. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Aproape 384 milioane de ambalaje SGR, colectate în luna martie
Aproximativ 75% din ambalajele de băuturi puse pe piață de către producători și distribuitori în luna martie a acestui an au fost colectate...