GLOBAL: More consumers willing to buy groceries online – Nielsen | Progresiv

A new study by Nielsen has found that the number of consumers who buy groceries online, and who are willing to use it in the future, continues to grow. However, the survey also found that physical stores have strong key advantages over e-commerce - especially for fast-moving consumer goods.  GLOBAL: More consumers willing to buy groceries online – Nielsen

According to the ‘Global E-commerce and the New Retail Survey’, 25% of those polled said they already buy grocery products online, with 55% saying they will consider doing so going ahead. Meanwhile, 61% said they still think going to a physical store is an “enjoyable and engaging experience”, with 57% saying physical grocery shopping “is a fun day out for the family”. 

The Nielsen research also found that ‘clicks lead to bricks’, noting that this is an important take-away for retailers and manufacturers. It added that key touch-points include finding the store, making shopping lists, checking prices, researching products, sharing reviews and manufacturer and retailer content on social media and finally purchasing. 

Retailers have a lot of room to grow when it comes to in-store digital enablement options, such as mobile coupons, lists and shopping apps, and in-store Wi-Fi availability. Use of online or mobile coupons (18%) and mobile shopping lists (15%) were the most cited forms of in-store digital engagement, with 65% and 64% willing to use them in the future, respectively. Downloading a retailer/loyalty program app on a mobile phone to receive information or offers was used by 14% of the respondents, and 63% said they're willing to use one when it is available. Another 12% said they log in to store Wi-Fi to receive information or offers, 11% use in-store computers to view extended product ranges, and 11% scan QR codes to access more information. Roughly two-thirds, however, are willing to use these options in the future (66%, 68% and 65%), respectively. (www.kamcity.com)

Florina Dobre, CEO Bringo
Florina Dobre, managerul pentru care flexibilitatea și învățarea sunt esențiale
După o experiență de aproape două decenii în telecom, Florina Dobre a intrat într-o industrie nouă, iar patru ani mai târziu a ajuns să...
Mia Karimzadeh, Vicepreședinte Prodal ’94
Prodal ’94, în căutarea mixului perfect pentru creștere
După trei ani consecutivi de creștere, 2024 a adus provocări multiple pentru Prodal ’94. Compania a trebuit să găsească o strategie...
Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...