Clarificari Danone Romania | Progresiv
Cu prilejul publicarii rezultatelor financiare ale grupului, pe 15 aprilie, Danone a anuntat si decizia de a retrage doua dosare, pentru Actimel si Activia, supuse analizei Autoritatii Europene in Domeniul Sigurantei Alimentare (EFSA). Danone a motivat hotararea prin „lipsa de claritate privind aplicarea legislatiei europene in domeniul sanatatii si nutritiei, precum si anuntul recent al unei noi reuniuni a EFSA, pe 1 iunie, menita sa clarifice criteriile si regulile pe baza carora produsele primesc certificarea privind beneficiile nutritionale pe care le ofera”.
Danone a raportat in primul trimestru din 2010 o cifra de afaceri consolidata de 3.978 milioane euro, in crestere cu 8,3% fata de perioada precedenta. Pe baze comparabile, cresterea a fost de 7 procente.
Ca urmare a informatiilor publicate in urma anului de retragere a celor doua dosare, in scopul clarificarii faptelor si potentialelor consecinte, Danone va supune atentiei urmatoarele precizari:
„Retragerea celor doua dosare supuse analizei EFSA, unul pentru Activia si unul pentru Actimel, este urmarea logica si pragmatica a anuntarii de catre EFSA a unei noi reuniuni, pe 1 iunie, dedicata clarificarii criteriilor si regulilor de evaluare a mentiunilor de sanatate (detalii pe site-ul EFSA, prima pagina).
Aceste clarificari sunt foarte necesare, pentru a putea structura dosarele astfel incat sa corespunda cu cerintele reglementare ale EFSA.
Danone reafirma increderea deplina in soliditatea dovezilor stiintifice pe care isi intemeiaza comunicarea beneficiilor pentru sanatate, supusa analizei EFSA (Autoritatea Europeana pentru Siguranta Alimentelor). Beneficiile au fost dovedite in zeci de studii stiintifice si clinice, validate de experti internationali independenti, si publicate in prestigioase reviste medicale, de-a lungul a peste 20 de ani.
Decizia de retragere a dosarelor este menita sa ajute procesul reglementar, care s-a dovedit mult mai complex si greoi decit se aprecia initial. Suntem increzatori ca, printr-o colaborare transparenta si deschisa cu EFSA, vom reusi sa agream asupra manierei de comunicare a beneficiilor de sanatate ale produselor noastre.
Pe piata romaneasca, Activia, lansata in anul 2001, este marca de iaurt cea mai cunoscuta, cu vanzari ce depasesc 10 milioane de pahare pe luna, ceea ce demonstreaza preferinta si increderea consumatorilor romani in aceste produse.”
Compania DANONE PDPA Romania face parte din Grupul DANONE, prezent in 120 de tari, unul dintre liderii mondiali din industria alimentara, detinand locul 1 in lume in fabricatia de produse lactate proaspete si locul 2 in lume in domeniul apelor minerale imbuteliate si a alimentatiei pentru bebelusi. Grupul DANONE a inregistrat in 2008 vanzari de peste 15,22 miliarde EURO. Anul acesta, marca Danone implineste 90 de ani de existenta.
DANONE Romania a inregistrat in anul 2008 o cifra de afaceri de peste 422 milioane RON. Compania are in prezent peste 700 de angajati si un portofoliu ce depaseste 60 de referinte de produs, principalele marci fiind:Activia, Danonino, Actimel, Nutriday, Cremosso, Danette si gama Casa Buna.





