AUSTRIA: Pepsi becomes ‘first brand’ to adopt metal can recycling marque | Progresiv

Pepsi has demonstrated its commitment to drinks can recycling by becoming the first brand to feature the marque of a major European recycling initiative on pack. AUSTRIA: Pepsi becomes ‘first brand’ to adopt metal can recycling marque

Every Can Counts – or Jede Dose Zaehlt in German – has been encouraging consumers in Austria to reuse drinks cans properly since 2010. For the first time, the scheme’s emblem and call-to-action “please recycle” will appear on cans of Pepsi Cola, as well as Seven Up. The companies are hoping to motivate young people, especially at festivals and sports events, to collect their empty beverage cans for recycling so that the packaging material can remain in circulation.

Jede Dose Zaehlt founder Dorothea Junk said: “Jede Dose Zaehlt has been engaged in motivating Austrians to recycle beverage cans properly because every can, whether made from aluminium or tinplate, is 100% recyclable and can be reused infinitely. It is the most recycled beverage container worldwide – practical, space-saving, and environmentally friendly. We are overjoyed that Pepsi Cola actively shares and supports our initiative and has agreed to become the first beverage company in Austria to print our logo on its products.”

A spokesperson for Pepsi Austria commented: “Pepsi Cola is building awareness for beverage can recycling. Pepsi Cola’s goal is to explain this subject and, most of all, to motivate young consumers to collect their empty cans for recycling”.

Jede Dose Zaehlt pointed out that it is important for consumers to be collecting and recycling aluminium drinks cans: only 5% of energy for primary production is needed to re-melt a beverage can; each can is recyclable up to 100% and infinitely, while still maintaining its material quality; and, for every 1kg of aluminium that is recycled, 9kg of greenhouse gas emissions are saved. (www.foodbev.com)

, pe fondul menținerii cererii pentru băuturi carbogazoase și gustări. Pentru detalii, accesați revistaprogresiv.ro
Pepsico raportează venituri peste așteptări, pe fondul menținerii cererii pentru băuturi carbogazoase și gustări
PepsiCo a raportat rezultate trimestriale peste aşteptări, susţinute de cererea constantă pentru băuturi răcoritoare şi gustări, atât pe...
Frigider Bun Gust, initiativa Carrefour Romania
Carrefour lansează Frigider cu Bun Gust, o inițiativă care susține un stil de viață sănătos
Carrefour lansează Frigider cu Bun Gust, o inițiativă care îi ajută pe români să adopte obiceiuri alimentare mai sănătoase. Inspirată de...
Poem Chocolat extindere pe piata din bucuresti
Poem Chocolat s-a extins pe piața din Capitală în urma unei investiții de 500.000 lei
Poem Chocolat, un brand românesc de ciocolată artizanală, a deschis prima locație din Capitală, în urma unei investiții de jumătate de milion...
Robotizarea și automatizarea devin priorități strategice pentru companiile din România în contextul concurenței globale. Pentru detalii, accesați revistaprogresiv.ro
Robotizarea și automatizarea devin priorități strategice pentru companiile din România în contextul concurenței globale
Robotica și automatizarea reprezintă o evoluție majoră, având un impact semnificativ asupra industriilor unde sunt implementate, mai ales prin...
Volumul tranzacţiilor din prima jumătate a anului, cu 30% peste media ultimilor 12 ani. Pentru detalii, accesați revistaprogresiv.ro
Volumul tranzacţiilor din prima jumătate a anului, cu 30% peste media ultimilor 12 ani
Piaţa tranzacţiilor cu proprietăţi generatoare de venituri din România – birouri, spaţii de retail industriale şi hoteluri - a înregistrat...
Raluca Micu, noul Deputy General Manager al TOKEN Financial Technologies România. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Raluca Micu, noul Deputy General Manager al TOKEN Financial Technologies România
TOKEN Payment Services (TOKEN), companie fintech autorizată de Banca Națională a României ca instituție de plată și parte a Token Financial...