AUSTRIA: Agrana reports reduction in revenue on lower prices | Progresiv

Agrana, the global sugar, starch and fruit products manufacturer, posted reductions in revenue and EBIT in the opening quarter of the 2015|16 financial year, as a result of lower market prices. Compared to the year-earlier quarter, the Group's revenue declined by 5.3% in the first three months, to 612.7 million euros. AUSTRIA: Agrana reports reduction in revenue on lower prices

As expected, operating profit (EBIT), at 31.6 million euros, was down significantly, with a decline of 40.3% from the prior year's first quarter. While in the Sugar segment the significant erosion in sales prices detracted from revenue and led to a negative operating result, EBIT in the Starch segment improved somewhat. In the Fruit segment, EBIT eased year-on-year as expected, as a result of a modest dip in the profit trend in fruit juice concentrates.

Net financial items in the first quarter of 2015|16 amounted to a net expense of 1.7 million euros (Q1 of prior year: net expense of 2.7 million euros); the year-on-year improvement arose primarily from the net interest result. After an income tax expense of 8.3 million euros, corresponding to a tax rate of 27.8% (Q1 of prior year: 21.9%), profit for the period was 21.6 million euros (Q1 of prior year: 39.2 million euros).

In the Sugar segment the trend of the previous two quarters continued. Revenue in the first quarter of 2015|16 fell substantially by 20.2% year-on-year, to 147.8 million euros. The reasons were a significant reduction in sales prices and also a decrease in quantities sold into the sugar-using industry. The negative EBIT (–1.9 million euros) was likewise attributable to the significant drop in sales prices compared with the prior year. Lower raw material costs (particularly for raw sugar) were not able to compensate for the revenue reduction. (www.foodingredientsfirst.com)

angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...
Tazz, creștere de 37% a partenerilor din retail. Planurile aplicației de food delivery includ listarea Profi, Penny și Carrefour
Tranzacție în piața de food delivery: Tazz este cumpărat de Wolt
Tazz, una dintre cele mai importante platforme de livrare din România, parte a grupului eMAG, anunță încheierea unui contract privind achiziția...
Ionut Ardeleanu Director General Auchan Retail Romania
Ionuț Ardeleanu, Auchan: Anul viitor, expansiunea va fi concentrată pe francize
Cu o rețea de 440 de magazine la nivel național sub mărcile Auchan, ATAC, My Auchan, Simply și Auchan Go, care servesc în medie, peste 350.000...
comert electronic
ARMO: Comerțul electronic din România ocupă locul 3 în Europa Centrală și de Est
România se clasează pe locul 3 între statele membre UE din Europa Centrală și de Est în ceea ce privește valoarea comerțului electronic,...
Mondelez
Mondelēz International, plan de investiții de 30 mil. euro pe piața locală
Mondelēz International, producătorul unor branduri precum Oreo și Philadelphia, a alocat un buget de investiții de aproximativ 30 de milioane de...
Punctul de vedere al Mega Image vizavi de angajamentele asumate pentru preluarea Profi
Mega Image vrea să asigure stabilitate prin angajamentele propuse pentru preluarea Profi
Mega Image anunță definitivarea angajamentelor care să asigure o bună funcționare a pieței, după ce autoritatea de concurență va aproba...