3 din primele 5 branduri vandute apartin aceluiasi producator | Progresiv
Marcile private ale retailerilor au o prezenta puternica la nivelul categoriei, dupa cum se poate observa din top-ul furnizorilor realizat de Nielsen Romania. In perioada aprilie 2010 – martie 2011, furnizorii de marci private, alaturi de Mars, Nestlé, Biovet si Nordic Pet Foods Production, au detinut cumulat 90,1% din volumul total al vanzarilor.
Vorbim, asadar, de o piata concentrata ce ofera un spatiu redus de afirmare potentialilor noi jucatori. Topul primilor cinci producatori in functie de valoarea vanzarilor prezinta o noua ierarhie, in care compania Nordic nu mai este prezenta. Cumulat, Mars, furnizorii de marci private pentru retaileri, Nestlé, Hills si Biovet au detinut 88,3% din valoarea totala a vanzarilor in perioada analizata.
Topul primelor cinci marci de hrana pentru animale este constituit, asa cum era de asteptat, din produse destinate exclusiv cainilor si pisicilor si este dominat de brandurile din portofoliul Mars Romania (Whiskas, Pedigree si Chappi) si Nestlé Romania (Darling si Friskies). Cumulat, in perioada aprilie 2010 – martie 2011, cele cinci branduri consacrate au detinut insa o cota de doar 26,6% din volumul vanzarilor in comert, ceea ce indica un grad mare de fragmentare a pietei la nivelul brandurilor.
Conform datelor de retail audit furnizate de Nielsen Romania, comertul modern a inregistrat cele mai mari vanzari de hrana pentru animale. In perioada aprilie 2010-martie 2011, magazinele din comertul modern au generat 73,1% din volumul vanzarilor de la nivelul pietei. Canalul specializat, respectiv magazinele veterinare, au detinut o pondere in volumul vanzarilor de 25,6% in timp ce comertul traditional a avut o prezenta slaba in vanzarile de la nivelul categoriei, de doar 1,2%.
[click pentru marire]
Categorii cu potential de asociere la raft:
- accesorii pentru ingrijirea animalelor de companie;
- jucarii pentru animale de companie;
- articole de menaj casnic.



