Magazinul care a profitat din plin de valul care a ridicat comerțul online

2020 a fost de departe cel mai bun an pentru comerțul online din România. Au câștigat teren nu doar retailerii cunoscuți, ci și magazinele specializate care activau pe o nișă care nu avea performanțe remarcabile până în acest an - cea a produselor de curățenie. Magazinul care a profitat din plin de valul care a ridicat comerțul online

Homemart este unul dintre magazinele online care, prezent pe piață din 2018, a cunoscut o creștere rapidă în plină pandemie. Atât de rapidă încât în 2021 are toate șansele să bifeze o cifră de afaceri cu șase zerouri.

Homemart este magazinul online pentru care contextul din 2020 a venit ca o mănușă. Deși prezent pe piață din 2018, homemart.ro a atins vârfuri de vânzări în acest an. Cristi Trandafirescu este antreprenorul din spatele businessului și, întrebat despre parcursul magazinului său online, recunoaște că a crescut în acest an cât ar fi crescut în alți trei. Cum a ajuns să investească într-o nișă ca cea a produselor de curățenie vândute online într-un moment în care românii abia dacă făceau comenzi de alimente la supermarket?

Vorbim despre anul 2018 când Cristi încheia un capitol nu foarte lung din experiența sa de business: tranzacții pe Amazon. Așa a identificat potențialul mare pe care comerțul online îl poate avea chiar și în țara consumatorilor nu tocmai familiarizați cu termenul de „e-commerce” până în acel moment. Cristi este absolvent al Academiei de Studii Economice, dar are și cunoștințe în materie de Automatică. A combinat cele două competențe și a reușit să pună bazele unui magazin online fără să fie nevoie de o investiție majoră.

„Investiția inițială a fost mică, vorbim de mii de euro doar, pentru că am ales ca platformă pentru magazinul online o platformă SaaS și stocurile inițiale au fost mici pentru că am preferat și am avut posibilitatea să lucrăm  cu stocurile furnizorilor. Experiența în domeniul IT m-a ajutat să configurez și să integrez magazinul online fără costuri adiționale. Amortizarea s-a făcut în primele șase luni de funcționare”, spune proprietarul Homemart.

Pentru a citi tot articolul, accesați varianta digitală a Revistei Progresiv aici.

Tendințe în comerțul online pentru anul viitor
Tendințe în comerțul online pentru anul viitor
După un 2023 în care piața românească de comerț online a continuat să se dezvolte, cuvântul cheie pentru investitorii în acest sector fiind...
eCommerce în România, de la sprint la jogging spre o maturizare așteptată
eCommerce în România, de la sprint la jogging spre o maturizare așteptată
Industria locală de eCommerce a ajuns în 2022 la o valoare de cca 6,3 miliarde de euro, ușor peste cea înregistrată în 2021 (6,2 miliarde de...
Piața locală de e-commerce stagnează în 2022. Cum s-a modificat comportamentul de cumpărare
Piața locală de e-commerce stagnează în 2022. Cum s-a modificat comportamentul de cumpărare
Sectorul e-commerce românesc a atins pragul de 6,3 miliarde de euro la finalul anului 2022, valoarea fiind ușor peste cea înregistrată în 2021...
Piața de e-commerce în 2022: creștere încetinită, competitivitate mare și consumatori mai cumpătați
Piața de e-commerce în 2022: creștere încetinită, competitivitate mare și consumatori mai cumpătați
După perioada pandemiei, în care a avut un boom fără precedent al vânzărilor online în România, în 2022, piața de e-commerce a...
Cristi Movilă, managerul care crește oameni și proiecte
Cristi Movilă, managerul care crește oameni și proiecte
A intrat în industria de e-commerce în 2007 și s-a dezvoltat, practic, odată cu ea. Este expert în comerț online și a conceput strategii...
Jumătate dintre retailerii mici preferă să vândă exclusiv online. Care sunt provocările comerțului online în 2022
Jumătate dintre retailerii mici preferă să vândă exclusiv online. Care sunt provocările comerțului online în 2022
Mai mult de jumătate dintre retailerii mici din România (53%) tind să își vândă produsele exclusiv online, preponderent în propriile...