Integrarea IoT în retail și FMCG

Profitând de reducerea costurilor de achiziție ale soluțiilor tehnologice și puterea tot mai mare a inteligenței artificiale, companiile din retail și FMCG dezvoltă din ce în ce mai multe dispozitive IoT pentru a crea oferte diferențiate care sporesc loialitatea clienților. Implementările de succes nu reprezintă însă un proces facil, iar zona produselor de larg consum are de recuperat teren față de alte sectoare din industrie. Integrarea IoT în retail și FMCG

Internet of Things (IoT) este o rețea de miliarde de dispozitive fizice care comunică între ele și partajează date. IoT are un potențial masiv pentru industria de retail, oferind o modalitate de a crea experiențe de cumpărare mai atractive și mai inovatoare – unul dintre motivele pentru care cheltuielile din retail cu tehnologiile IoT vor ajunge la peste 35 de miliarde de dolari până în 2025.

Soluțiile IoT destinate retailului generează o piață care ar urma să ajungă la 35,5 miliarde de dolari până în 2025, la o rată de creștere anuală compusă (CAGR) de 19,6% în perioada prognozată, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare Marketsandmarkets. Printre factorii cheie care vor determina acest avans se numără scăderea rapidă a costurilor senzorilor și hardware-ului IoT, cererea clienților pentru o experiență de cumpărături inedită și adoptarea soluțiilor de plată inteligente.

O tehnologie omniprezentă

În fapt, IoT este deja utilizat în multe domenii. Una dintre soluțiile des întâlnite și ușor de înțeles este beaconul – un dispozitiv wireless de mici dimensiuni, alimentat prin tehnologia Bluetooth Low Energy (BLE), care transmite un semnal continuu. Smartphone-urile sunt capabile să preia semnalul, pe care îl transmit într-un server cloud. Serverul cloud poate împinge apoi conținutul vizat pe un anumit smartphone. Microlocalizarea poate chiar să țintească anumite culoare dintr-un singur magazin. Astfel, segmentarea clienților se face cu un mare nivel de acuratețe. Retailerul american Macy’s, spre exemplu, folosește aceste beacon-uri. Când un client deschide aplicația Macy în magazin, aplicația înregistrează locația exactă și îi poate aminti clientului de anumite mărci de frumusețe sau produse pe care le-a vizionat anterior online, scopul final fiind acela de a ajuta clientul să le achiziționeze în magazin, poate printr-o ofertă personalizată.

Și Carrefour România a introdus, în 2015, dispozitive iBeacon care emiteau semnale către utilizatorii de smartphone-uri prezenți în magazin. După ce a trecut de faza de testare, Carrefour a decis să instaleze dispozitivele Beacon One în toată rețeaua de hypermarketuri, fiind montate, la acel moment, 600 de astfel de dispozitive. Era primul proiect de micro-locație și marketing de proximitate implementat, la nivel mondial, într-o întreagă rețea de magazine, și a reprezentat primul pas vizibil în definirea și dezvoltarea unui nou concept de comunicare pentru retail.

Citește articolul complet AICI.

Vasile Voicu, Orange Business: „În retailul viitorului, personalizarea este cheia”
Vasile Voicu, Orange Business: „În retailul viitorului, personalizarea este cheia”
Cu o strategie centrată pe nevoia clienților de a oferi fiecărui consumator o experiență tot mai personalizată și sigură, Orange Business...
Studiu EY: Sustenabilitatea, în topul agendei de investiții în tehnologii emergente
Studiu EY: Sustenabilitatea, în topul agendei de investiții în tehnologii emergente
Deciziile companiilor de a investi în tehnologii emergente sunt din ce în ce mai mult determinate de obiectivele lor de sustenabilitate și ESG -...
Tendințe care modelează comerțul „viitorului”
Tendințe care modelează comerțul „viitorului”
De la ușurarea proceselor de lucru la îmbunătățirea experienței de cumpărături, digitalizarea permite retailerilor să transforme strategiile...
Proprietarul Bob Concierge vrea să revoluționeze comerțul de proximitate cu o investiție de 10 mil. euro
Proprietarul Bob Concierge vrea să revoluționeze comerțul de proximitate cu o investiție de 10 mil. euro
Grupul Bobnet, care a dezvoltat startup-ul Bob Concierge, deschide o fabrică ce va produce dispozitive de tip Internet of Things (IoT) pentru...
Vodafone: crește interesul retailerilor pentru soluțiile IoT
Vodafone: crește interesul retailerilor pentru soluțiile IoT
Identificarea nevoilor clienților, înțelegerea comportamentului acestora la cumpărături, creșterea eficienței magazinelor, dar și a...
Cum se estompează granițele dintre magazinul fizic și cel virtual
Cum se estompează granițele dintre magazinul fizic și cel virtual
„Viitorul retailului nu este despre produse și disponibilitatea acestora, ci despre posibilitățile create” – afirmă experții IBM...