Tendințe care vor redefinesc consumul în piața bunurilor de larg consum

Schimbarea a fost singura constantă din ultimii doi ani, iar noul stil de viață a împins consumatorii către decizii și achiziții mai conștiente. Pe măsură ce lumea încearcă să-și revină de pe urma pandemiei, consumatorii sunt mai dispuși să riște și să profite de moment. Dacă 2021 a fost despre reziliență și adaptabilitate, nu e de mirare că accesul și acțiunea sunt forțele motrice care stau la baza trendurilor de consum în viitor, potrivit Euromonitor Top 10 Global Consumer Trends. Tendințe care vor redefinesc consumul în piața bunurilor de larg consum

1. Backup planners

„Planificatorii de rezervă” sunt acei consumatori care, confruntați cu provocări în asigurarea produselor, caută modalități pentru a achiziționa articole similare sau pentru a obține alternative. Pandemia și-a spus cuvântul în ceea ce privește disponibilitatea unor produse sau materii prime prin perturbarea lanțurilor de aprovizionare sau prin lipsa forței de muncă. Planificatorii preiau controlul în această narativă și folosesc tehnologia pentru a se asigura că sunt „primii la coadă” sau se bazează pe subscripții sau abonamente, precum și pe cumpărături în grupuri pentru a-și asigura stocurile. Când acest lucru nu se întâmplă, Backup Planners recurg la următoarea cea mai bună opțiune, căutând alternative și, în anumite cazuri, amânând achiziții sau schimbând obiceiurile de cumpărături. Două extreme influențează acest comportament al planificatorilor: plata unei subscripții premium sau trecerea la opțiuni rentabile, precum cumpărături la mâna a doua sau închirierea.

Dificultățile din lanțul de aprovizionare obligă companiile să pivoteze și să ofere noi soluții pentru clienți. Produsele închiriate sau recondiționate oferă consumatorilor opțiuni suplimentare și acces la alternative. Planificatorii pot plăti mai mult pentru a obține primii acces la produsele lor preferate. Ofertele exclusive și campaniile pre-sale pot atrage acești consumatori și pot genera venituri suplimentare. Până la finalul lui 2022, lanțurile de aprovizionare ar trebui să fie stabile, iar accesul la produse ar trebui să revină la nivelurile pre-pandemice, susțin specialiștii Euromonitor. Noile obiceiuri de consum vor dicta modul în care planificatorii descoperă și selectează produsele, de la cele din surse locale la cumpărături pe bază de subscripții.

2. Climate changers

Pandemia de COVID-19 a funcționat ca un catalizator în tranziția către o economie verde, așa că eco-activismul și stilurile de viață cu o amprentă mică de carbon sunt trenduri care vor dăinui. Consumatorii devin tot mai conștienți de contribuția la schimbările climatice. Eco-anxietatea conduce activismul de mediu și deciziile de cumpărare. În 2021, o treime din consumatorii la nivel global și-au redus în mod activ emisiile. Consumatorii preocupați de schimbările climatice au pretenția de la branduri să fie transparente și să acționeze în acest sens. Aceștia fac achiziții mai sustenabile și, în același timp, reduc plasticul, risipa alimentară și reciclează. Pentru a atrage acest tip de consumatori, companiile trebuie să ofere produse certificate pentru neutralizarea amprentei de carbon. Etichetarea transparentă a produselor neutre din acest punct de vedere poate oferi încredere consumatorului și îi permite să facă alegeri în cunoștință de cauză. Companiile pot miza pe această oportunitate diversificându-și portofoliul și investind în produse cu emisii scăzute de carbon sau produse ecologice.

3. Digital Seniors

În carantină, persoanele în vârstă au fost „forțate” să se digitalizeze. Acum, familiarizați și confortabili cu tehnologia, seniorii digitali socializează, fac cumpărături în mediul digital și chiar îmbrățișează soluțiile și serviciile virtuale din alte domenii, precum cele medicale, financiare sau chiar educație. Persoanele cu vârste de peste 60 de ani sunt cohorta predominantă din populația cu venituri mari în privința cheltuielilor, făcându-i astfel un target pentru afacerile online. Companiile au astfel oportunitatea de a le oferi o experiență digitală personalizată care să vină în întâmpinarea acestor nevoi specifice. Optimizarea aplicațiilor mobile va fi crucială pentru a capta această putere de cheltuială. Companiile ar trebui să dezvolte produse și servicii care să simplifice tehnologiile existente și asta pentru că tehnologia ușor de utilizat și soluțiile de comunicare face-to-face vor defini viitorul incluziunii digitale pentru seniori.

4. Financial aficionadas

Consumatorii câștigă încredere în investiții și aleg să economisească tot mai mult pentru a-și consolida stabilitatea financiară. Incertitudinea legată de pandemie a determinat consumatorii să cheltuiască mai puțin și să economisească mai mult. Aceștia s-au îndreptat către aplicații care să-i ajute să-și optimizeze cheltuielile și să strângă economii. „Pasionații de finanțe” au reușit să găsească soluții pentru a-și multiplica sursele de venit, precum investițiile la bursă, în criptomonede sau chiar transformarea hobby-urilor în adevărate afaceri. La nivel global, 15% din venitul disponibil al gospodăriilor a fost economisit în 2019, comparativ cu 17% în 2020. În același timp cheltuielile globale au scăzut cu 4%. Companiile ar trebui să pună la dispoziție instrumente și soluții ușor de utilizat pentru a satisface această nouă realitate, oferind în același timp control și încredere. Oferirea de resurse educaționale poate ajuta la creșterea încrederii  consumatorilor. De asemenea, retailerii și producătorii ar trebui să colaboreze cu sectorul financiar pentru a facilita formele alternative de plată, precum criptomonedele sau sistemul de „buy now, pay later”.

Feliciu Paraschiv, proprietariul lantului de retail independent Paco Supermarkets, despre industria de retail si tendinte. Afla mai multe pe revistaprogresiv.ro.
Feliciu Paraschiv, Paco Supermarkets: Digitalizarea este cu siguranță cheia
Într-o piață în care comerțul modern câștigă tot mai mult teren, Feliciu Paraschiv, proprietarul lanțului de retail independent Paco...
Adina Craciunescu, DIANA: Frontierele dintre online și offline se estompează, iar clienții caută o experiență integrată
Adina Crăciunescu, DIANA: Frontierele dintre online și offline se estompează, iar clienții caută o experiență integrată
Personalizarea experienței de cumpărare va deveni din ce în ce mai importantă, iar companiile vor trebui să utilizeze datele și tehnologiile...

Citește articolul integral aici.

Mircea Moga, Mega Image: În viitor, mizăm pe redefinirea conceptului de proximitate
Mircea Moga, Mega Image: În viitor, mizăm pe redefinirea conceptului de proximitate
În ultimii 25 de ani, piața de retail și FMCG a trecut printr-o transformare continuă, iar Mega Image a avut o contribuție semnificativă la...
Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Pentru Coca-Cola HBC România ultimii ani au atins puncte nevralgice în ceea ce privește predictibilitatea, legislația, impozitarea,...
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Piața de retail și bunuri de larg consum din România va continua să fie influențată de tehnologie și digitalizare, consideră Ramona...
Piața de retail și FMCG, față în față cu noul consumator
Piața de retail și FMCG, față în față cu noul consumator
Într-un mediu aflat în continuă schimbare, o strategie de business concentrată în jurul consumatorilor și a comportamentului acestora poate...