Retailerii internaționali continuă investițiile în expasiune pe plan local
Jucătorii internaționali prezenți pe piața din România și-au continuat planurile de expansiune în luna martie, fiind inaugurate 29 de magazine noi, cu o singură unitate peste nivelul din luna februarie.
Cele mai multe deschideri au fost bifate de Auchan, care a deschis 13 magazine MyAuchan în județele Vrancea, Bacău, Olt, Tulcea, Brăila, Constanța și Dâmbovița. Retailul ajunge astfel la un total de 164 de magazine operate sub brandul MyAuchan, magazine dezvoltate în parteneriat cu Petrom OMV, dar și magazine de proximitate care poarta semnătura Auchan.
Pe locul al doilea la capitolul expansiune se află Mega Image care a inaugurat șase magazine. Dintre acestea, două sunt supermarketuri Mega Image și patru operează sub brandul Shop&Go.
Investiții în expansiune a finalizat și Profi care a bifat în luna martie 4 deschideri – una sub formatul Profi Go, și trei în formatul Profi Loco. Pentru acest an, Profi pregătește noi investiții, atât pentru expansiune, cât și pentru modernizarea unităților deja existente, bugetul fiind mai mare decât în 2021. Mai mult, retailerul mizează în acest an și pe cartea loializării, compania urmând să lanseze un proiect în acest sens, aflat momentan în faza de teste.
Investiții au fost și pe segmentul de discount, Lidl punând în martie pe harta expansiunii două noi locații, în județele Botoșani și Teleorman. Până în 2029 discounterul german și-a setat atingerea pragului de 600 de magazine. Și Penny a continuat extinderea rețelei, deschizând un magazin în județul Suceava.
Kaufland a continuat expansiunea la nivel local și a deschis un hypermarket în Vaslui. Odată cu această deschidere retailul ajunge la 151 de magazine pe piața din România.
Pe lista retailerilor care și-au extins rețeaua de magazine în luna martie se înscriu și Carrefour și Penny. Carrefour a intrat în benzinăriile Rompetrol cu brandul Express. Vorbim despre un proiect pilot, care se derulează în două stații.
Puteți urmări evoluția lunară a deschiderilor de magazine în Universul de Retail (UdR). Un proiect online marca Progresiv, Universul de Retail este o aplicație care oferă situația actualizată a magazinelor din rețelele internaționale și locale. UdR pune la dispoziție repartizarea geografică a magazinelor în funcție de canal de vânzare, suprafață de vânzare și date de deschidere, informații despre magazine (adresă, format, suprafață de vânzare și date de deschidere), evoluția numărului de magazine pe tip de canal de vânzare și informații financiare despre jucătorii din piața de retail (cifre de afaceri, profit, număr de magazine și număr de angajați).